20 начина да повишите видимостта на Вашата Facebook страница


            Има голямо недоволство сред търговците във Facebook за забавяне поради очевидния спад на видимостта в известията. Това е начина, по който Facebook принуждава администраторите на страници да плащат за промотиране на техните публикации, за да се получи същото представяне, на което те са се наслаждавали безплатно. Дали това е вярно или не, Facebook news feeds се превръща във все по-конкурентно пазарно пространство - което означава, че трябва да се борим, за да бъдем видими.   И така, как да станем водеща фигура в известията? Първо трябва да разберем как Facebook решава кои публикации ще бъдат показани и защо.




ЕdgeRank

Вече ги няма добрите стари времена, когато по-голямата част от Вашето обкръжение щеше да види съдържанието на страницата Ви. Сега, средно 16-17% от феновете ще видят всеки един от Вашите постове. 
Сигурно и преди сте чували за EdgeRank, но може би не сте разбирали напълно какво означава то. Не сте сами! EdgeRank е формулата, която Facebook използва, за да реши кои постове ще бъдат показвани в известията. 
Алгоритъмът на EdgeRank е ключа на Facebook да определи кой ще види Вашите публикации, и ако разберете как работи, можете да опитате и да оптимизирате постовете си, за да се приспособите към него. В интернет пространството има много статии, които ще разнищят из основи EdgeRank, всъщност всичко, което Ви трябва да знаете са три думи: Affinity score, тежест и време.  




               Affinity score измерва колко силна е връзката Ви с даден потребител, базирана на Вашето взаимодействие. Хората, които често коментират, харесват или споделят Вашите постове, ще имат по-силен  affinity score, а така или иначе те ще са и хората, които ще виждат Вашите публикации в новините си!  Следващия елемент-тежест, се отнася към тежестта на взаимодействие с Вашите постове (напр. коментар или споделяне имат повече тежест от харесване), така че ако Вашият пост получи много коментари и/или харесвания, то той (теоритично) ще бъде видян от повече потребители. И най-накрая времето е лесно- колкото по-стар е поста, толкова по-неактуален става той, което означава, че ще се показва в известията на последователите все по-рядко.    
Сега, след като уточнихме техническите въпроси, как можем да угодим на EdgeRank алгоритъма, за да направим страниците Ви във фейсбук по-видими? Ето 20 идеи:

1. Не публикувайте твърде често
                Това е често срещан капан. Създавате интернет страница и започвате да набирате фенове, но след това пускате бръмбара в главата си, че сега като имате поле и последователи трябва постоянно да ги заливате с информация. Не! Никога не пускайте, само за да публикувате нещо, няма магическо число, което да показва колко пъти в седмицата да правите публикации, но не е препоръчително да се прави повече от веднъж на ден - освен, ако нямате „пакет, който изисква час на доставка” и не представлява интерес за по-голямата част от обкръжението Ви. Рядко можете да загубите фенове, защото не публикувате новини, но можете да загубите фенове (или публикациите Ви да бъдат скрити от потребителите), ако публикувате твърде често. Освен това, колкото повече публикации правите, толкова повече можете да загубите взаимодействието с потребителите, което ще повлияе на Вашия EdgeRank. 

2. Публикувайте интересно съдържание
                  За това не се изисква много мислене. Колкото по-добро и интересно е съдържанието Ви, толкова повече взаимодействие ще получавате и EdgeRank-ът Ви ще е по-висок. Проследявайте как се приемат публикациите Ви и съвсем скоро ще разберете кое Вашето обкръжение намира за интригуващо. След това публикувайте повече такива неща.

3. Ползвайте снимки и видео
                  Актуализацията на текстовете е скучна (е, понякога) и не се откроява от останалите обновления. Статистиката показва, че албумите със снимки са със 180% по-интересни, снимките със 120%, а видео клиповете със 100%. На базата на тези числа, разбирате защо трябва да публикувате снимки и клипове възможно по-често.




4. Определете най-добрите дни и времето, в което да публикувате
                      Данните за това, кога е добро време за публикуване на новини, и за да бъдем честни, това изцяло зависи от публиката Ви. Статистиката показва, че хората заети с разглеждането на сайтове са между 18-24 години от 21 до 22ч. Така че, ако Вашата цел не е 18-24 годишни, това може би не е оптималното време за Вас. Ако сте се насочили към домакините, през делничните дни или привечер за Вас ще е по-удобно. Съветът ни към Вас е да направите собствено проучване за най-доброто време като публикувате през различно време на деня и месеца и след това проверете кои дни и в кое време има най-добри резултати.

5. Помолете последователите си да променят настройките си, за да получават известия от Вас 
                      И така, този начин може да не е особено ефективен, но си струва да се опита. Ако се огледате за бутона „харесано” на всяка страница, на която сте фен, ще видите, че там има опция да получавате новини от тази страница. Ако публикувате актуализация, молейки Вашите последователи да направят това за Вашата страница и заинтригувате феновете си, рейтинга на страницата Ви определено ще се повиши. Едва ли много фенове ще го направят, но дори да са малък %, това ще даде резултат.




6. Промотиране на публикации
                      Ако нямате нищо против да похарчите малко пари, можете да повишите рейтинга на Вашите публикации като ги промотирате чрез известията. Това основно означава, че можете да заплатите средно между 5 и 200$, за да повишите представянето на Вашата публикация само за Вашите настоящи фенове и техните приятели. От скрийншота по-долу става ясно, че за най-много 5$ публикациите може да се увеличат от около 1,26к на-2,34к. (фенове и приятели на фенове). Това е малко дразнещо, защото точно това иска Facebook да направите (да похарчите пари, за да бъдат пуликациите Ви видяни), но в същото време може да бъде много ефективен метод.



7. Поискайте обратна информация
                   Товна е невероятна идея, не само можете да получите до 90% повече свързване от средното ниво на останалите Ви публикации, но и да получите ценна обратна информация и идеи, ако зададете правилния въпрос. „Какво има тази вечер за вечеря?” (което може да се отнася за марка ресторанти), или може да бъде от рода: „Какво мислиш за ...............?” или наситения с информация въпрос „Какъв цвят смяташ, че трябва да добавим към нашата гама от .....?” Да задавате въпроси носи повече коментари, които тежат повече от харесванията, което с времето е чудесно за Вашия EdgeRank и в бъдеще да Ви донесе по-висок рейтинг. Така че, направете го! 

8. Озаглавете съдържанието или попълнете текста
                   По същество, пускате снимка и молите публиката си да предложат забавно/интересно/ подходящо заглавие ИЛИ можете да публикувате текс с празни места, които те да поълнят, като „Този уикенд ще правя ............”  Ако това пасва на тематиката на сайта Ви, тогава можете да опитате. Все пак е по-добре да получавате коментари, отколкото харесвания, което е по-добре за Вашия  EdgeRank.




9. Вдъхновяващи мисли и снимки
                  Един от най-добрите начини да спечелите внимание (зависи каква е публиката Ви) е да публикувате вдъхновяваща мисъл или снимка. За предпочитане е да бъде свързана с Вашия бизнес (напр. мисли и снимки свързани с фитнес салони и лични треньори). Потребителите във facebook поглъщат такива неща, така че, ако това пасва на Вашата марка, направете го! 
10. Пуснете състезание
Хората обичат безплатните неща, така че им дайте възможност да да спечелят нещо. Публикациите за състезания печелят висок интерес към Вашата страница, и ако представяте състезанието чрез Facebook ads или други, вашето обкръжение ще се увеличи. Уверете се, че наградата си заслужава и сте готови.




11. Помолете хората да сподeлят страницата/ състезанието/ публикацията
               Това също е евтин трик, но може да проработи. Ако имаш нужда от нещо, поискай си го. Множество безнес страници рутинно добавят „сподели със .....” или „Харесай, ако си съгласен” или просто помолете феновете им да я харесат, коментират и да споделят публикациите. Понякога може да изглежда малко отчаяно, но върши работа. 

12. Бъдете забавни
               Нищо не получава повече внимание от забавните публикации, симки или видео клипове. Опитайте да бъдете забавни (без да се опитвате твърде много) и ще видите, че ангажираността към сайта Ви ще се повиши, а с това и EdgeRank –а Ви! Готово, изведнъж публикациите Ви във Facebook са много по- популярни!

13. Facebook offers
              Facebook offers e  чудесен начин да се промотира страницата и бизнеса Ви И да се генерират продажби. Ако имате добри предложения, помислете за промотиране чрез Facebook offer- по-лесно е за феновете Ви да пазаруват, а и когато го направят, по стените на техните приятели се публикува автоматично съобщение. Това можете да го промотирате и чрез Facebook ad campaign, за да получите дори по-широко представяне. 




14. Ваучери и продажби
               Хората обичат безплатни неща, но се радват и на намаления. Предложете ексклузивни ваучери, кодове за ваучери или продажби за Вашите  фенове във Facebook и промотирайте това с публикации- ако отстъпката е добра, ще видите много свързвания към Вашата публикация. Това не само ще помогне за видимостта на публикацията, но ще видите, че и представянето и на страницата Ви също ще се увеличи, както и ще Ви осигури повече фенове. С един куршум- два заека! 

15. Насърчавайте отбелязването в снимките
             Друг начин да достигнете до приятелите на феновете си, е да ги насърчите да се отбелязват във Ваши снимки. Най- добрият резултат е тези снимки наистина да достигнат до Вашите фенове (напр., ако сте направили снимка на събитие, спонсорирано от фирмата); или пък просто пускате снимка на изключителен нов продукт и казвате на хората да се отбележат вътре, ако желаят. Опитайте да не сте твърде досадни, или ще бъдете много засрамени, ако никой не се включи. 




16. Насърчете ползването на Check-ins (+ уверете се, че страницата Ви е достъпна за Check-ins)
              Очевидно, това е възможно, ако имате реално местоположение. Ако имате такова, посочете го във Facebook, така че хората да могат да се свържат с Вас. Facebook check-ins се показва в дневниците на феновете Ви (а и в новините на техните приятели) и повишава разпространението на Вашата марка и на страницата Ви. Окуражете хората да се вписват към вашия безнес не само чрез публикациите Ви, но и чрез реалното Ви местонахождение (напр. чрез означение) .


17. Набележете приятелите на феновете си
             Най-лесно е да привлечеш хора във Facebook, освен сегашните си фенове, са приятелите на тези фенове. Когато някой вижда, че приятелите му харесват Вашата страница, вече е по-възможно те да направят същото, защото препоръките от партньори са с по-голямо влияние. Получавате вътрешно разпространение, но можете и да го повишите като използвате някои платени опции - като платени материали, промотирани публикации или основни Facebook ads . Може да струва някакви пари, но ще повиши посещаемостта на страницата Ви, по-ефективно отколкото да се насочвате към общата маса потребители във Facebook.

18. Изненадвайте и очаровайте
               Социалната медия много добре се справя с тактиките за изненадване и очароване, защото хората обичат да споделят неща, които са наистина позитивни, изненадващи и/или очарователни. Направете нещо уникално - дарете кофа с жълтици на местна благотворителна организация, споделете история за спасяване на птиче-бебе, паднало от гнездото, което не е свързано с бизнеса Ви, пуснете ексцентрично видео на това какво се е случило в магазина Ви ... просто направете нещо, което ще накара Вашите фенове (и техните приятели) да възкликнат и да се възхитят. Ще получите много включвания, и Вашият EdgeRank  ще Ви обожава заради това. 

19. Нека е кратко
                Това е лесно. Опитайте се да запазите текстовете си кратки. Публикувайте между 100-250 символа, това получава 60% повече харесвания, коментари и споделяния от по-дългите постове. Хората просто вече не искат да четат много!

20. Бъди целенасочен
                От цял свят ли идва Вашето обкръжение? Само към една държава, град или област е насочено промотирането Ви? А само към млади хора ли сте насочени, или към по-възрастна група? Facebook позволява да обърнете публикациите си към потребители според пола, семейно положение, образование, по интереси, възраст и говорим език. Така че, ако имате публикации, насочени само към определен сегмент от Вашата публика, набележете тях. По този начин няма да бъдете скучни ( а може дори и по-лошо) или дразнещи за останалата част от Вашето общество и с времето ще Видите по-добро свързване по-висок % на посетителите на тази публикация. Да отбележите по-малко хора може да изглежда противоположно на поставената цел да получите повече видимост, но EdgeRank-ът ще бъде по-добър, ако разпращате по-целенасочени съобщения на хората, което ще направи по-вероятно показването на Вашите новини да се показват в известията на Вашите фенове!








            Така, това е .... няколко тактики, които можете да използвате, за да подобрите Вашия EdgeRank и да получите по-голяма видимост на страницата си. 



Източник: http://www.ignitesocialmedia.com/facebook-marketing/20-ways-increase-facebook-page-visibility-rank-news-feed/



Коментари

Най-популярни публикации

Кога да публикуваме пост във Facebook, за да достигнем до повече хора?

13 Съвета за повече въздействие на постовете ви във Facebook