Кога да публикуваме пост във Facebook, за да достигнем до повече хора?

И така, кой е най-подходящият момент за публикуване на пост в социалните мрежи? 

Този въпрос се повдига непрекъснато с редица тестове, уроци и най-вече инфографики, които показват времето, в което хората най-много посещават социалните мрежи и са комуникационно и покупко активни. Истината е, че няма ясно формулиран отговор на това, в кой момент е най-добре да публикуваме нашето съдържание. Нещата всъщност са много по-дълбоки и опират до усвояване и познаване на работата на News Feed алгоритъма на Facebook и съобразяване с конкуренцията на вашите постове, както и срока на годност да даден tweet. Съществуват много елементи, на които да обърнете внимание и всеки от тях е тясно свързан с навиците и поведението на публиката. За да ви помогнем в тази връзка, предлагаме някои съвети, които да ви помогнат да определите най-добрия момент за публикация на пост специално във Facebook. Изисква се време, но този процес ще ви помогне да проследите и определите потенциалната зона с най-висок потребителски интерес и готовност за отклик на вашето Facebook съдържание. 

Върхова конкуренция

Точното време, в което да поствате във Facebook може да предизвика противоречия, но ето един от най-лесните начини, чрез които може да определите това: 

Отидете в менюто – Анализи на вашата Facebook страница, изберете „Публикации“ от лявото поле с възможности и погледнете графиката, която се разкрива пред вас. Тя представя кога по-голямата част от публиката е активна онлайн. Проследете и определете точният час, в който графиката разкрива най-висока посещаемост и готово, това е моментът за вашия пост. Има смисъл да поствате тогава, когато по-голямата част от потребителите са онлайн, нали?

Не точно.

Що се отнася до една от последните публикации на Facebook и по-конкретно относно това как работи техния News Feed, стана ясно, че публикуването на пост в зоната и часа с най-висока посещаемост може всъщност да редуцира броя на хората, до които достигате! Защо? Защото в този момент ще се конкурирате с постовете на всички други компании, чиито публикации ще са онлайн по същото време. Някои от потребителите, които са в по-близки взаимоотношения с вашите конкуренти или общуват често, ще спомогнат за тяхното по-добро класиране. 

Нещата стоят по този начин: 

Когато постовете са публикувани във Facebook, News Feed алгоритъма ги класира по-близък индивидуален афинитет на всеки потребител към този пост - това се базира на миналите интеракции на потребителите със съдържанието на този създател, кога то е публикувано, вида на съдържанието и много други различни възможности. От тези неща, Facebook дава на всеки пост определен резултат, свързан с обвързването на всеки потребител с конкретния пост и този резултат, определя кои истории да се публикуват в техния NewsFeed. 
Така че, публикацията на постове в пиковите часове според графиката на Facebook ви изправя лице в лице с конкуренцията и би могла да насочи ваши последователи повече към нея, ако те вече са нейни последователи. 
Съвсем скоро BuzzSumo представиха анализ на повече от милиард facebook постове, за да определят най-добрите начини за достигане на по-висока обвързаност. В тяхното изследване виждат, че постовете между 10 ч. вечерта и полунощ водят до много по-високи нива на обвързаност. Това рязко си противоречи с графиките на Facebook и начина на работа на News Feed-a и постовете късно вечерта, когато конкуренцията е по-малка и бранда ви би могъл да се изкачи на по-върхови позиции. 

Изграждане на разбирателство

Означава ли това, че трябва да поствате по това време?

Може би.

Когато започвате, е съвсем логично да поискате да генерирате повече последователи, чрез подсилване на вашата страница. Правейки това вие повишавате афинитета на публиката към марката на вашата страница, което мигновено увеличава и броя на достигнати хора от вашите постове. Като имаме предвид това, публикациите късно вечер, може да се окажат едно добро начало на завъртане на обвързаността с потребителите. След което можете постепенно да изместите вашият график на публикации в по-високи трафик зони, като вашата честота на отговор се увеличава. По този начин вие укрепвате връзката си с феновете и осигурявате по-голям обсег на публикациите и пъти по-висок трафик. 
Но истинският отговор свързан с най-добрия момент за публикация, зависи от умението ви да разбирате публиката и особено вашата таргет група. Един от начините да го направите е да видите каква е възрастта на хората, които харесват вашата страница, какви са интересите им и т.н.Това може да стане, като проверите демографските данни в полето с Анализи на вашата страница. Там ще добиете представа за хората, които са ваши фенове и ще имате по-голяма яснота за техните предпочитания. Не забравяйте, че това са хората, върху които трябва да се фокусирате, защото те са тези, които отговарят на вашите постове, чрез like, share, коментари и т.н. Точно тези действия повишават обсега, така че придържането към тези хора, ще подобри комуникацията с тях, а от там и съдържанието ви ще резонира и достигне до още повече хора. След като си изградите идея до кого искате да достигнете, може да влезете в Audience insights и да разберете всеки от вашите потребители в каква група членува и какви са неговите интереси. В Audience Insight изберете „People who are connected to your page”, като тази опция ще ви даде детайлна информация за вашата публика. Така ще разберете върху каква възрастова група да се насочите, коя държава и часова зона. Също така, чрез този инструмент може да разберете какви устройства най-много употребяват вашите последователи, работните им места и семеен статус, което ви дава реална представа в кой момент тази публика би могла да е онлайн и готова да реагира. 

Колкото повече знаете, по-добре!

Ключовият момент тук се състои до голяма степен повече в нивото на човешка разбираемост, отколкото, базирайки се само на статуси и съдържание. Например, някои от последните проучвания на Facebook сочат, че голяма част от младите семейства са активни повече в ранните часове, когато са събудени от своето дете и търсят да правят нещо. Facebook регистрира, че 56 % от младите родители са посетили Facebook от своето мобилно устройство до 7 часа сутринта, като първата активност е регистрирана от 4 часа сутринта. Това звучи напълно логично, особено за родители, които са заклещени, след като най-накрая успяват да приспят своето дете. В тези ситуации е съвсем нормално те да се домогнат до своето мобилно устройство, за да търсят нещо за правене, докато детето им спи. 
Най-критичната част, свързана с максимизирането на вашия Facebook обсег и обвързаност с аудиторията се състои в разбиране и анализиране на тяхното поведение. Ако можете да правите това, използвайки инструменти като Audience Insight и вашите лични знания и умения, относно това, което се случва в живота на вашите последователи, така вие ще можете най-добре да определите в кои моменти да публикувате своето съдържание. Ето защо нито една от съвременните ръководни инструменти не може на 100 % да ви каже в кой момент е най-подходящо да поствате. Защото, когато говорим за фенове или последователи, ние нямаме предвид една теоретична група, която съществува в компютърно генерирана система, а говорим за хора! Истински хора, които правят истински неща в реално ежедневие. За това и качественият social media marketing изисква много работа и изследвания, опити и експерименти. Но най-добрият начин да оптимизирате вашият обсег и комуникация е да усъвършенствате и прецизирате вашите съобщения към специфични групи. Може да използвате различни наръчници, както и съвети, но ако никой от тях не дава реални положителни резултати, опитайте се да изследвате в дълбочина вашата таргет група. 




Използан източник за статията: http://www.socialmediatoday.com/social-business/how-locate-best-times-post-facebook-improve-reach-and-response 



Коментари

Най-популярни публикации

20 начина да повишите видимостта на Вашата Facebook страница

Четири начина да подобрите призивите си към действие.