Мобилните приложения. 5 важни стъпки към успеха.


Насърчаването към изтегляне на мобилни приложения и задържането на потребителите са сред най-големите предизвикателства, пред които са изправени разработчиците и търговците, особено в днешния пренаселен пазар.

Има около 2,2 милиона приложения само в Apple App Store и още 2,8 милиона в магазина на Google Play от март 2017 година.

Свалянето на апликацията, изграждането и поддържането на постоянна връзка с потребителите е от ключово значение за успеха на всяка една апликация, но поне 90% от новите потребители се губят още в първите 4 седмици, а шансът да се върнат обратно е малък.

В допълнение на това, едва 1% от новите потребители са все още активни в края на шестия месец.

Представяме ви пет основни области, върху които трябва акцентират всички разработчици на приложения и специалисти по маркетинг, за да помогнат за запазването на клиентите в дългосрочен план.


Разбиране на намеренията на клиентите.

Докато това би трябвало да се подразбира, разработчиците и търговците твърде често забравят коя е тяхната аудитория.
Това е много важен фактор, особено когато се изпълняват тактики, които имат за цел да доведат до по-нататъшно ангажиране. Изпращането на съобщение, или ваучер въз основа на действие, извършено от потребителя в момента, или на по-късен етап, ще бъде по-успешно от изпращането на същото съобщение до всички потребители.
Колкото по-точно успеете да сегментирате, толкова по-вероятно е да постигнете търсеният от вас резултат.


Позиционирайте се в нов, или не толкова популярен пазар.
Snapchat продължава да бъде едно от най-популярните приложения с всяка изминала година.
Макар че стана известен на базата на нетрадиционния си подход към съобщенията, Snapchat остана на върха на класациите, защото разработчиците не спряха до там.

Те установиха уникална потребност на пазара, след което разработиха продукт, за който знаеха, че ще се възприеме добре, а след това се съсредоточиха върху разширяването на функционалността на приложението, за да запълнят нови пропуски и да достигнат до нови аудитории.
Това, което в началото започна като апликация за съобщения, в момента е важна, глобална медийна платформа.


Постоянно обогатявайте връзката си с потребителите.
Нещата не свършват само със свалянето на апликацията – това е лесната част. Трудната е да успееш да задържиш потребителите, които вече са я свалили и я ползват. Много от разработчиците ще си помислят, че всичко вече е сигурно и че няма какво толкова да се обърка. Това съвсем не е така.
Нужна е адекватна и работеща тактика, който да кара потребителите да се връщат отново и отново в приложението ви.
Трябва да направите така, че продуктът ви да „залепне“ за потребителя и той да се превърне в негова необходимост.


Обратната връзка води до прогрес.
Необходимо е да следите отзивите от потребителите си, тъй като те имат най-голямо взаимодействие с приложението ви и са тези, чиито предложения за подобрение трябва да бъдат взети под внимание.
Следете внимателно вашият рейтинг и отзиви и винаги мислете как можете да ги използвате, за да разработите по-добра версия на приложението си.

Instagram е чудесен пример за това как едно приложение следи внимателно отзивите и препоръките и се ръководи от тях.
От март, 2016 година, Instagram сменя изцяло своя алгоритъм на работа. Той вече се фокусира върху това да предоставя на потребителите по-релевантни изображения, които да отговарят по-точно на търсенията, като по този начин подобрява цялостното изживяване и усещане на Instagram.


Оставете си свободно място за растеж
Когато Pokemon Go стартира, през юли, 2016 година, бързо се превърна в глобален феномен, достигайки до над 500 милиона сваляния за първите пет месеца.
Но тази лудост беше краткотрайна, а Pokemon Go започна да губи милиони потребители на ден. Причината за това са спорни, но един основен минус на апликацията е най-вероятната причина за това – липсата на развитие в нея, което да ангажира в по-дългосрочен план.
От изключителна важност е да успеем да стимулираме постоянно потребителите, които вече са инсталирали нашата апликация. Поддържането на постоянен интерес и поддържане на дългосрочна визия за развитието й е ключът към успеха.






Оригинален източник - https://www.marketingtechnews.net/news/2017/may/18/5-steps-mobile-app-marketing-success/

Коментари

Най-популярни публикации

20 начина да повишите видимостта на Вашата Facebook страница

Четири начина да подобрите призивите си към действие.

Кога да публикуваме пост във Facebook, за да достигнем до повече хора?