Да използваме ли Хаштаг във Facebook? Ето какво казват специалистите.



Хаштаговете # са един от най-често срещани символи, когато говорим за маркетинг в социалните мрежи, особено сред хората, които прохождат в тази сфера. И в това има не малко смисъл. Хаштаговете понякога могат да бъдат объркващи, тъй като те не са думи в изречение, а представляват тематични съвпадения, които помагат да се подобри откриваемостта на вашия пост. Някои хора мислят, че маркирането на всяка дума ще помогне за нейната по-голяма видимост, защото това ще означава, че съдържанието ви ще се появи на повече места, но това не е съвсем така. За да увеличите максимално ефективността на хаштаговете, трябва да проведете проучвания, за да разберете кои хаштагове са най-подходящи за вашия бизнес и кои е най-вероятно да го свържат с хора, които търсят дискусия, свързана с фокусните Ви теми.

И това е само началото!

Друг ключов елемент, който трябва да обмислите, е как да използвате хаштаговете на различните платформи. Има много статии за това, как да се използват и как трябва да ги прилагате във всяка платформа. Един от най-често срещаните въпроси, които се появяват, е свързан с използването им по-конкретно във Facebook.
Объркването около хаштаговете във Facebook е, че там те са активни - за разлика от LinkedIn например, където върху тях не може да се клика (което до голяма степен ги обезсмисля). Facebook се опита да превърне хаштаговете в неразделна част от процеса на търсене и откриване.
Така че, трябва ли да използвате хаштаговете във вашите Facebook публикации? Ще ви помогнат ли те да достигнете по-голяма аудитория, или не?
Ето какво знаем:

Hashtag Еволюция

Facebook представи хаштаговете през 2013 година. 


Тогава, Facebook искаше да въведе активното използване на хаштагове в платформата и подтикваше рекламодателите в социалната мрежа да ги включват в рекламите си. „Ако вече използвате хаштагове в реклама кампания чрез други канали, вие ще можете да подсилите кампанията си, като включите хаштагове във вашата Facebook реклама“.

Това стана по същото време, когато Facebook се опитваше да увеличи усилията си за търсене и откриване в платформата чрез въвеждането на Graph Search, разширена търсачка, която имаше за цел да промени начина, по който хората използват платформата, като предоставят опция за използване на семантични, или разговорни типове заявки и запитвания.


Графичното търсене бе нещо наистина изключително полезно за маркетингa, тъй като позволяваше да се извършват много по-сложни търсения.
Всичко това обаче е в минало време, тъй като търсачката вече не съществува.

Графичното търсене имаше различни проблеми, най-вече по отношение на условията за поверителност. Чрез него можеше да намерите куп информация, много, от която потребителите може би не биха искали да бъде оповестявана. Хората, разбира се, имат, и винаги са имали, способността да контролират това, което да бъде видимо чрез търсачката, но сложността на различните настройки за поверителност на Facebook означаваше, че много от потребителите внезапно станаха уязвими и по този начин прилагането на Graph Search доведе до много оплаквания.

Освен това, заявките за търсене в Graph Search невинаги работеха перфектно, нещо, което изпълнителният директор Марк Зукербърг признава една година след старта на начинанието. Тези проблеми забавиха разпространението на социалната мрежа за мобилни устройства, а комбинацията от тези фактори впоследствие беше причината Facebook да закрие своя проект.

В края на миналата година Facebook представи алтернативен вариант - подобрена функционалност за търсене на мобилни устройства, която се фокусира повече върху автоматични предложения, отколкото върху личните заявки. Все още можете да използвате някои заявки за графично търсене, но поради по-личния характер на мрежата на Facebook, опцията никога не е активна.

Еволюцията на търсенето във Facebook е особено важна при изследване на това, как функционират хаштаговете в мрежата. Когато Facebook ги въведоха, по този начин те се опитаха да отворят платформата, да направят всичко по-лесно за търсене и да свържат всички в една база данни. Но потребителите не бяха много въодушевени от това.

Макар Twitter да е в по-голямата си част отворена мрежа, където всичко, което пишеш се добавя в един по-широк ,глобален разговор, Facebook е по-личен и по-целенасочен. Facebook е място, където се провеждат дискусии между потребители, които споделят нещо общо помежду си, в мрежи и групи, които са тематично свързани. Оказва се, че този фактор е от голямо значение, когато говорим за ефективността и адекватното функциониране на хаштага в мрежата.

Практическо използване на хаштаг.

Една от най-изчерпателните публикации относно използването и препоръките на хаштага е тaзи на блогъра Бъфър Кеван Лий (Buffer Kevan Lee). Лий разбива всички ключови митове за използване на хаштаг във всички основни мрежи, включително и Facebook.

Той стига до следния извод:
"Публикациите във Facebook без хаштаг са по-успешни от тези с хаштаг".

И докато Лий препоръчва всеки да тества сам за себе си, тази констатация се подкрепя и от различни последващи проучвания.

Доклад от 2016 г. на BuzzSumo, който анализира повече от един милиард публикации във Facebook от повече от 30 милиона страници на различни брандове, стигна до абсолютното същото заключение.

Като се има предвид размера на извадката, това е доста убедително доказателство, въпреки че има други съображения, които трябва да бъдат взети под внимание.

Тъй като няма ограничения за броя на хаштаговете, които можете да използвате във Facebook, хората с течение на времето започват да злоупотребяват с тях, добавяйки ги към всяка дума с надеждата да разширят обхвата си. Това очевидно прави самите постове по-трудни за четене и по този начин се намалява тяхната ангажираност - ако това се случва в достатъчно голям мащаб, това би могло да доведе до значителен спад в общата ангажираност на постовете.

Именно заради тези фактори, съвета на Бъфър е правилен – единственият начин да измерите ефективността на вашите хаштагове е да направите ваши, собствени тестове. Заключението му е, че те не само, че не ви помагат, но дори и намаляват обхвата на постовете ви във Facebook.

На практика

Имайки предвид това проучване, какво означава това в действителност, при практическо използване на хаштаговете във Facebook?

Ето един бърз пример.

В Pinterest, те са почти безсмислени, защото Pinterest ще търси обединяващи елементи, независимо дали използвате #, или не (Pinterest дори препоръчва да не ги използвате).

Например, ако търсите "#socialmedia" в Pinterest, ще получите смесени резултати за "#socialmedia", "socialmedia" и "social media".


При Facebook обаче нещата не стоят по този начин. Ето ви едно примерно търсене за #running (тичане):


Ето и същото търсене, но без #:


Както виждате, резултатите са доста различни. В този смисъл, Facebook таговете имат конкретно предназначение, но, може би, потребителите просто не ги търсят толкова активно, което обяснява и по-слабите резултати.

Струва си да се отбележи, че Facebook понастоящем улеснява повече от 1,5 милиарда търсения на платформата си всеки ден, така че определено там има активност. Ако хората търсят подходяща информация, има голям шанс да направят кликване върху някой хаштаг и да видят наличната информация. 

Така че, какъв всъщност е окончателният отговор и има ли въобще такъв? Проучването ни казва да не използваме # във Facebook, но от друга страна системата е пригодена за използването на тагове. Именно заради това, категоричен отговор няма. Вижте как това влияе на вашата аудитория и преценете сами за себе си.

В експертна публикация на Франсиско Розалес от „Social Mouths“ той излиза с добро резюме касаещо именно ефективната употреба на хаштаг във Facebook:

"Мисля, че те могат да бъдат полезни в много специфични случаи като организиране на събитие, или промоция, с подходящата подкрепа на други медии, но не съм сигурен, че вършат работа по отношение на редовното съдържание."

Така че, ако хаштагът, така или иначе, е широко свързан с темата, тогава той може да разшири допълнително вашия обхват във Facebook като се свърже с конкретния разговор.
Също така, ако натиснете хаштагът на определен бранд, това може да доведе до генериране на по-голяма осведоменост на вашия хаштаг ако го използвате едновременно с вашият Facebook пост.

Бихме ви посъветвали да не използвате повече от два хаштага на пост и да тествате, проверявайки резултатите.

Експериментирайте с два различни варианта и ако резултатите показват, че вашата Facebook аудитория не реагира добре на хаштаговете, спрете да ги използвате. Ако те обаче помагат за разширяване на обхвата на вашия пост – значи сте напипали верният ритъм.

#Успех!




Оригинален източник - 
http://www.socialmediatoday.com/social-business/should-you-use-hashtags-facebook-heres-what-research-says

Коментари

Най-популярни публикации

20 начина да повишите видимостта на Вашата Facebook страница

Кога да публикуваме пост във Facebook, за да достигнем до повече хора?

13 Съвета за повече въздействие на постовете ви във Facebook