Защо вашият малък бизнес трябва да започне блог?


Малкият блог на бизнеса е маркетингов инструмент, но маркетингът е неточен термин, особено ако сте още прохождащ. Вероятно мислите за маркетинга и продажбите като синоними, взаимозаменяеми по определение и по предназначение думи. Те не са. Продажбите са процесът на получаване на клиент; маркетингът е как позиционирате продукта си, намирате клиентите си и решавате как ще ги достигнете и да се обвържете с тях. 

Следователно, не трябва да започвате блог просто, за да се опитате да генерирате продажби. Това е място, където можете да намерите вашите клиенти, да ги захранвате с информация и да позиционирате стойността си.

Защо хората влизат в интернет?

Вярвайте или не, потребителите не влизат в интернет с единствената цел да купят вашите неща. Те отиват, защото искат информация. Много пари за реклама отиват на вятъра, когато блоговете просто очевидно се опитва да ви продадат даден продукт, но не предлагат информация, или, още по-лошо, те пречат на търсенето на информация от даден потребител.

Това ни разкрива много за това какво трябва да предложи един блог и какво не. Първо, той трябва да предлага подходяща информация, която хората да искат да изконсумират. И на второ място, да проправи пътя към намирането на тази информация, без ни се натрапва очевидна реклама.

Трябва да дадете, за да получите.

Защо сте предприемач? Защото искате вие самите да сте си шеф? Защото мислите, че можете да направите нещо по-добро от останалите? Защото сте експерт във вашия отрасъл и сте решили да започнете свое собствено начинание?

Ако сте отговорили с "да" на някое от тези неща, тогава, вярвайте или не, вие сте експерт. Може би не за всички по-горе, но поне за част от тях.  Дори и да не сте експерт, вие сте в голяма игра и преследвате мечтата си, която много други бъдещи предприемачи биха искали да преследват. Как го правите и защо го правите е също толкова важно, колкото и да сте добри в това!

Споделяйте информация безплатно.


Споделете какво научавате и споделяйте редовно, така че вашите читатели да знаят кога и къде лесно да намират желаната от тях информация. Правете това достатъчно дълго и ще си спечелите аудитория от потенциалните клиенти, които са наясно с вашия продукт, или услуга. Дори и да не са готови да купят сега, марката ви ще бъде силна в съзнанието им и те може да споделят сайта ви с други хора, които са готови да купят сега.

Търсачките ви класифицират и оценяват.

В интернет има много информация. Всъщност, на всеки 18 месеца общото количество данни, създадени в историята на нашия свят, се удвоява и тази скорост се ускорява. Как тогава можеш да се откроиш в разширяващо се море от информация?
Търсачките са умни. Малко след като стартирате блог, ботовете на търсачката оценяват вашето писмено съдържание чрез своите алгоритми. Вашият блог получава по-висока оценка, ако използвате подходяща граматика и правопис, и ако посетителите на сайта харесват, споделят, или коментират вашите статии.

Търсачките също търсят важни ключови думи, които потребителите търсят. В зависимост от това колко от тези думи има уебсайтът Ви, това ще повиши неговата релевантност. Така че, преди да започнете блог, трябва психически да търсите пресечната точка на това, което вашите потенциални клиенти искат да знаят, както и всякакви конкретни думи или фрази, които те биха могли да търсят, за да намерят това, което търсят.

Това, което давате, трябва да бъде оригинално, да е истина, да е уникално, висококачествено, интересно и преди всичко релевантно за това, което читателите търсят. Това не е никак лесна задача. Най-добрият съвет е да се съсредоточите върху предлагането на подходяща информация, която е добре написана и ангажираща. Ако вашето съдържание не е добро, няма значение колко добре се позиционирате в търсачките. Всъщност, хората могат да дойдат на сайта Ви и да не харесват това, което предлагате, което може да причини повече щети на вашата марка, отколкото си представяте.

Трябва ли да започнете блог?


Тъй като блоговете не са толкова лесни, а търсачките контролират усилията ви, трябва ли малък бизнес да поддържа блог? Да. Вашият уеб сайт е по-вероятно да се появи по-високо в страниците с резултатите от търсенето, ако имате блог, отколкото ако не го направите. И тези резултати са важни, когато все повече хора се обръщат към интернет, за да получават информация и да правят покупки.

Защо по-високото класиране в търсачките е толкова важно?  


Ами помислете сега как вие самите консумирате информация. Преглеждате ли всички резултати от търсенето, които получавате, когато правите търсене, или избирате от резултатите на първата страница, като обърнете специално внимание на резултатите, които са намерени в горната част на страницата?

Ако останете в горната част на първата страница с резултати, вие сте като 95% от потребителите в мрежата. И така, къде се показва блогът ви в списък с резултати от търсенето? Намирате ли се на първо място в резултатите от търсенето? На второ място? На трето място?  Това се нарича ранк на страницата (page rang). Колкото повече трафик получава блогът ви, толкова по-ангажиращо е съдържанието му, толкова повече харесвания и споделяния ще получава и толкова по-високо ще се класирате. И това означава, че повече хора ще намерят уебсайта Ви, блогът, продуктите ви, услугите – всичко!

Колко често трябва да пишете статии в блога?


Публикувайте статии, както и когато можете. Не се притеснявайте, просто започнете отнякъде. Веднъж месечно е по-добре, отколкото да не го правиш изобщо. Седмично е по-добре от месечно, а ежедневно е по-добре от веднъж седмично. Просто правете това, което можете да направите. Колкото повече пишете, толкова по-лесно ще стане - да не говорим за увеличеното количество на последователи, което ще генерирате от това. Колкото повече време прекарвате в блога си, толкова по-малко време ще трябва да прекарате в управлението на бизнеса си. Все пак не прекалявайте, защото не искате последната тема в блога да е "Как разруших бизнеса си, защото прекарах много време в блога си". Времето е валута, по-ценна от парите, особено за предприемач. Имате ограничено количество време, затова разходвайте го разумно.

За какво да пишете?


След като стартирате своя блог, пишете за бизнеса си. Пишете за вашите клиенти. Пишете за продуктите си. Напишете за вашите успехи, неуспехи и извлечени поуки. И ако се осмелите, напишете някои интересни истории, които се отнасят до това как сте решили да станете предприемач в началото.

Личните истории за успеха ви в бизнеса и как сте го направили, помагат на марката ви да стане релевантна. Това е важно. В днешния бизнес свят няколко негативни коментара могат да ви сринат. В този ред на мисли, може да се каже, че вашия бизнес е на няколко добри отзива от успеха.

Както казахме, хората отиват в интернет, за да намерят информация. Част от тази информация е оценката на клиентите за това кои продукти са най-добри. Ако имате връзка с клиента си чрез своя блог, можете да се възползвате от силата на отзивите. Помолете ги да направят положителен коментар за вас. Това ще се отрази доста добре и ще вдъхне доверие в останалите потребители. 

Можете ли да възложите писането в блога на специалист?


Да, можете да наемете професионални блогъри да ви пишат за вас. И да, можете да им платите, за да измислят съдържание, което да ангажира вашите читатели. Това вече е навлизане в сферата на контент маркетингът. Тази стратегия може да се окаже печеливша единствено ако намерите специалист, който е експерт в сферата, в която вие се подвизавате и има сходен на вашия изказ и писане, а това не е лесна работа.  

Колко статии трябва да имате?

Качеството на вашите статии е от голямо значение. Размерът им също е от значение. Нормално е да искате да публикувате по-често от вашите конкуренти и да искате да имате повече статии в блога си, отколкото вашите конкуренти. По този начин търсачките ще видят, че сайтът Ви е по-активен и по-силен от сайтовете на останалите. Плюс това, повече статии в блога означават, че има много повече шансове за откриване на уебсайта Ви, когато хората търсят в интернет.
Най-хубавото e, че статиите в блога, които пишете сега, ще привличат потенциални клиенти години наред. Това си е една инвестиция, в която си заслужава да се инвестира време и труд.   
А вие имате ли блог за вашия бизнес? Споделете мнението си в коментарите, или на facebook страницата на Valival. 


Оригинален източник - https://www.entrepreneur.com/article/271049

Коментари

Най-популярни публикации

20 начина да повишите видимостта на Вашата Facebook страница

Четири начина да подобрите призивите си към действие.

Кога да публикуваме пост във Facebook, за да достигнем до повече хора?