Комбинирайте дигиталният и традиционният маркетинг.



Днес маркетингът е фокусиран върху неговия цифров аспект, което означава, че голяма част от промоциите и рекламните кампании са предимно онлайн.

Повечето маркетинг експерти смятат, че онлайн маркетингът е единственият начин да успеете и че социалните медийни кампании, бюлетините за електронна поща и рекламите в уебсайта ще дадат най-добър ефект.

Това определено може да се определи като вярно твърдение, тъй като голяма част от населението наистина е онлайн през повечето време. Въпреки това, традиционният маркетинг все още има влияние и е ценен, защото не всички от нас са в интернет през цялото време.

Хората все още гледат телевизия, слушат радиото, или четат вестници. Освен това, важно е да запомните, че някои продукти дават по-добри резултати, ако са пуснати на пазара онлайн, но има и такива, които дават по-добри резултати, ако се продават офлайн. Идеята е да се използва по малко и от двата типа маркетинг, за да се генерира една наистина ефективна маркетингова кампания. Ето няколко  от най-ефективни начини за комбиниране на дигиталния с традиционния маркетинг.

Рекламиране едновременно online и offline.


Основната цел на рекламата е да популяризира бизнес, или марка на целевата аудитория, както и да популяризира продукти, услуги, или функции. Въпреки това, крайната цел за всеки специалист е да привлече колкото се може повече хора и да ги превърне в клиенти. От тази гледна точка, фокусирането само върху цифровия, или традиционния маркетинг няма да доведе до най-добър резултат. Такъв тип тактика ще обхваща само част от онлайн, или офлайн аудиторията.
Добър пример за това е Pepsi, който загубиха много пари, защото решиха да преминат изцяло от традиционните телевизионни реклами към социалните медии.

Всъщност, както традиционните, така и дигиталните реклами имат същия принцип за привличане на аудитория. Изоставянето на една аудитория обаче заради друга може да е лошо за бизнеса. Онлайн рекламите могат да доставят съобщение бързо и ефективно на аудиторията в социалните медии, докато офлайн рекламите, като телевизионните реклами например, могат да изпращат съобщение на офлайн аудиториите.

Ето защо е важно маркетингът да се съсредоточава и върху двете средства за комуникация, за да привлече колкото се може повече клиенти.

Онлайн тактики за офлайн продажби

Повечето от маркетинговите дейности се извършват онлайн и най-вече, защото много хора се занимават със социалните мрежи, или комуникират в онлайн общности, или блогове. Всъщност навлизането на технологията не измисли нищо ново в маркетинг средите. Тя единствено цифровизира традиционния маркетинг.

Дигиталният маркетинг обаче въведе много различни стратегии и тактики, освен че е много по-бърз и по-ефективен от традиционния. Но да кажем, че традиционният маркетинг е мъртъв, или умира, е просто погрешно, тъй като много традиционни маркетингови методи все още работят безупречно.

Например, пускането на онлайн промоция за новооткритата пекарна, или чисто нов магазин за дрехи е добър начин за повишаване на осведомеността, но не можете да опитате храната, или да изпробвате дрехите онлайн, нали?

Проблемът е, че в интернет има много повече магазини и само онлайн промоцията няма да генерира много внимание. В този случай, ще трябва да прибегнете до традиционния маркетинг и да привлечете хора, които физически да дойдат при вас и да купят нещо.


Тук е моментът, където старото и новото се съчетават. Използването на класически флаери, или чрез билборд, в комбинация с онлайн реклама на вашия бизнес, е една добра тактика, която ще ви даде по-големи шансове за привличане на клиенти. Когато привличате аудитория чрез традиционния маркетинг и генерирате достатъчно интерес, можете да се възползвате от техните препоръки и положителни отзиви и с тях да се опитате да подпомогнете вашата онлайн маркетингова кампания. Доволните клиенти също са склонни да правят добри препоръки в социалните мрежи. 

Онлайн и офлайн промоциите.

Факт е, че колкото по-голяма е осведомеността за вашата марка, толкова повече тя привлича вниманието към себе си и това увеличава шанса промоциите ви да достигнат до възможно най-голям брой хора. Все пак, не всеки е готов да следва определен бранд, без значение колко е добър той и неговата осведоменост. Хората може да са наясно с вашата марка, но това не означава, че те ще се ангажират с нея, особено тези от тях, които не прекарват чак толкова много време в интернет.

Ето защо, прекаленото фокусиране на продажбите в социални медии ще ви накара да пропуснете някои потенциални клиенти. Вместо това, опитайте да фокусирате продажбите си и на двата фронта, като изпращате съобщения до онлайн аудиторията и едновременно с това разпространявате талони за отстъпки в списания, или брошури за вашите офлайн клиенти.

Използването на традиционния маркетинг, за да напомняте на хората да проверяват уебсайт и да предприемат пътуване по маркетинговата ви фуния, също е чудесен начин да се възползвате от маркетинговите методи и да постигнете най-добрия резултат за кампанията си.

Насърчаване на публичността


Публичността ви помага да повишите осведомеността на бизнеса си, марката, продуктите, събитията и т.н. За да се възползвате максимално от публичността си обаче, ще трябва да се възползвате както от традиционния, така и от дигиталния маркетинг. В повечето случаи, би било достатъчно просто да се осведомят хората за това, което се опитвате да популяризирате.
Има много начини за популяризиране и една от най-добрите стратегии е да напишете добро съдържание.

Съдържанието работи добре както за традиционния, така и за дигиталния маркетинг, тъй като то се състои от някои подробни обяснения, ценна информация, или просто забавни истории. Единствената разлика между дигиталния и традиционния маркетинг е, че при дигиталния се оптимизира съдържанието като например публикувации в блогове, докато това не е необходимо при статиите в обикновенните книжни списания. Друг чудесен начин да разпространявате, е чрез кампании за публичност. Можете и сами да измисляте различни други нетрадиционни идеи, които да успеят да съчетаят в себе си както традиционните, така и цифровите средства за маркетинг.

Важно е да запомните, че традиционният и дигиталният маркетинг не са предназначени, за да се противопоставят, а да се допълват взаимно. И всеки маркетинг специалист, който разбира от работата си, ще успее да използва силните страни и на двата метода. По този начин специалистите по маркетинг ще могат да увеличат своите маркетингови усилия и да получат най-добър резултат от своите кампании.


Оригинален източник - https://digitalagencynetwork.com/importance-combining-digital-traditional-marketing/

Коментари

Най-популярни публикации

20 начина да повишите видимостта на Вашата Facebook страница

Четири начина да подобрите призивите си към действие.

Кога да публикуваме пост във Facebook, за да достигнем до повече хора?