Четири умения, които маркетинговите лидери трябва да владеят.


Има голяма разлика от това да бъдеш просто шеф и да бъдеш истински лидер - доброто лидерство има силата да активизира, ангажира и мотивира персонала. 
В тази статия ще разгледаме пет ключови умения, които всеки добър лидер на маркетингов екип се нуждае, за да изпълни тази роля.

Мислете стратегически и се научете да бъдете самокритични.


Една от най-важните части на воденето на маркетингов екип е способността да мислите стратегически, като разработите визия за това, къде искате да сте и какво трябва да постигнете вие и вашият екип, за да изпълните поставените от вас цели.

Вашата задача е да приложите промени, които ще ви позволят да достигнете до тази визия. Като част от това можете да установите, че вашият екип няма определен набор от умения, необходими за растежа.

Възможно е например да сте установили, че не разполагате с умения за създаване на качествено видео съдържание, подходящо за социални медии.
Без да обучите членовете на вашия екип в съответните умения, или да наемете някой, който да донесе тези умения, вашата фирма може да загуби позиции срещу конкуренти в бъдеще.
Точно тук идва и самокритиката.
Като лидер е важно да сте наясно със себе си и с вашия екип - какви колективни силни и слаби страни имате и какво трябва да се направи, за да се справите с тях? Преглеждайки уменията на екипа си редовно, вие гарантирате, че сте в крак с играта и знаете как трябва да се адаптирате, за да посрещнете предизвикателствата на утрешния ден.

Личният пример


Нобеловият лауреат и философ Алберт Швайцер казва: "Примерът не е най-важното нещо при влиянието на другите. Това е единственото нещо." Когато казвате едно нещо, но правите нещо друго, това разрушава доверието, което е основна съставка за ефективно лидерство.
Определянето на добър пример означава показване на всички качества, които искате екипът ви да следва.
Воденето на принципа на личния пример може да означава поемане на отговорност за провал, вместо да се търси вина в някои от екипа, фокус върху създаване на решения, вместо усложняване на ситуацията и създаване на нови проблеми.

Това също означава, че трябва да олицетворявате фирмената култура, за да осигурите последователно послание за това, което е приемливо за членовете на екипа и кое не. Например, много компании предлагат гъвкаво работно време, или възможност да работят от дома, за да помогнат на служителите да постигнат по-добър баланс между професионалния и личния живот.

Фокусирайте се върху силните страни


Най-добрите лидери се съсредоточават върху идентифицирането на силните страни - не само сами в себе си, но и в други. "Фактът е, че силните хора имат много повече слабости, отколкото имат силни страни", казва Брайън Трейси, мотивационен говорител и лидер. "Никога не можеш да постигнеш величие, като компенсираш слабостите си.

Но вие можете да станете изключителен човек, като идентифицирате вашите области с голяма потенциална сила и след това съсредоточите всичките си енергии върху това да станете изключителни в тези няколко области. "
Това е важно нещо, което трябва да знаете, когато става дума за управлението на вашия екип.

Например, кажете, че имате член на маркетинговия си екип, който е експерт в разработването на идеи за творчески кампании, но среща затруднения с копирайтинга. Може да включите този ваш подчинен в курс за обучение, за да подобри уменията си в тази област.
Най-добрият вариант би бил да обучите членовете на екипа си в области, в които те вече показват потенциал и биха могли да се развият, за да станат истински експерти.
С екип от хора, които са експерти в различни области, колективът ви ще бъде по-квалифициран и по-добре осведомен, отколкото ако всички са били обучени да бъдат експерти в много области. 

Бъдете готови да делегирате


Успешните лидери са онези, които овладяват изкуството на делегацията.
Това не само намалява работното ви натоварване и ви помага да се съсредоточите върху важните задачи, които наистина имат значение, но и помагате по този начин на служителите ви да се развиват.

Сър Ричард Брансън е голям защитник на това и каза пред "Дейли Телеграф": "Ако невинаги сте на работното си място, това принуждава подчинените ви да взимат важни решения, което на свой ред подобрява собствените им лидерски умения, изгражда увереност и укрепва бизнеса ви. "
Това е важно за професионалното развитие на членовете на екипа ви.
Като им се дава възможност да поемат инициативата, те имат шанс да изградят собствени умения и способности, което има наистина положително въздействие върху удовлетворението им от работата. "Служителите искат да знаят, че някой се вслушва в тяхното мнение, а не че са просто зъб в колелото? Хората наистина трябва да се чувстват желани и търсени. "
Също така това има положително въздействие върху ефективността на екипа ви.

Оставяйки вашите съотборници да покажат своята отговорност, вие печелите тяхното уважение и лоялност, като същевременно това ви дава достатъчно време да намирате по-трудни задачи, които да увеличат стойността на работата, която Вие и вашият маркетингов екип предоставяте на компанията.

Развийте организационните си умения


Накрая, отличните организационни умения са от съществено значение за ефективното управление на маркетинговия ви отдел. Отново, обръщайки се към необходимостта да дадете добър пример, ако вашият график и изискванията на членовете на екипа са хаотични, как можете да очаквате да управлявате екипа си гладко?

Когато става дума за организация, един добър лидер е последователен и систематичен.
Не забравяйте да дадете на членовете на екипа ви много предизвестия относно крайните срокове за важни задачи, вместо да им пускате голям обем от работа в последната минута, което е сигурен начин да създадете неприязън, чувство на неудовлетвореност и намалено удовлетворение от работата.

В допълнение, членовете на екипа гледат на своя лидер, за да гарантират, че работата, която вършат, е изпълнена спрямо поставените стандарти и срокове.
Без това да идва от върха, вашият екип може да остане с усещането, че те управляват, а не обратното.


Оригинален източник - https://www.marketingtechnews.net/news/2017/jan/04/five-things-marketing-team-leaders-need-know/

Коментари

Най-популярни публикации

Четири начина да подобрите призивите си към действие.

20 начина да повишите видимостта на Вашата Facebook страница

Schema.org представя нови елементи на действие