Какво представлява Featured Snippet и как да се класирате за него.



Що се отнася до търсачките, усещането там е сякаш участвате в маратонско състезание. Не става въпрос само за огромната конкуренция, но и за невероятното количество подготовка, предхождащо го.
Имате нужда от конкретна информация и понякога се налага да прекарвате часове в изследване и проучване само и само, за да сте сигурни, че следващият ви ход ще бъде в правилната посока, в точното време.
Има обаче един специфичен SEO феномен, който озадачава всички експерти напоследък. Това са т.нар. "featured snippets".

Какво представлява всъщност "featured snippets"?

В общи линии, това е краткият отговор, който се показва най-горе в резултатите от търсенето с Google.

Featured snippets обикновено се показват от Google като отговор на въпроса Как / Какво / Кога / Кой / Кой. Енджинът обаче не изисква от вас да включите тези думи в търсенето си, тъй като той е еволюирал и се е превърнал в един удивителен детектив, който лесно може да предскаже намерението на всеки един потребител. Отговорите на търсените от вас въпроси обикновено са директни и ви позволяват да отделите още повече време на търсачката, без да е необходимо да кликвате върху резултатите.

Ако вече сте задали поне един въпрос на Google, то тогава определено сте се сблъскали с featured snippet. Те  се появяват в различни формати: като списъци, абзаци, таблици, видеоклипове и др. Списъчния вариант се обозначава с булети, или номера и обикновено осигурява необходимите стъпки за извършването на определен процес. Параграфите са най-често срещаният тип featured snippet и показват извадка от страницата, която е между 40-50 думи. Вариантът с видеоклипове често се показва при търсенето на популярна музика и включва видео плейър в YouTube. Таблиците са по-често срещани, когато търсите някакъв тип сравнения. Наскоро Google дори започна да показва текстовият snippet със снимка от друг източник, което, само по себе си е знак, че тези сравнително нови елементи от google търсачката тепърва ще разкриват своят истински потенциал.

Да говорим с цифри.

Да спекулираме относно произхода на featured snippet може да е забавно, но за да постигнем реални резултати, трябва да разгледаме някои интересни статистически данни за мистериозния феномен.

Заявки за търсене, които задействат featured snippet.

Преди всичко, въпреки очакванията, удивителното разрастване на featured snippets  все още  успява да ни изненадва. Нека да разгледаме процента на заявките за търсене, които задействат тази функция на Google, като започнем от декември 2015 г. до май 2017 г.

Свидетели сме на 300% ръст на резултатите, които генерират featured snippets само през последната година и половина. Това означава, че повечето от въпросите, които може да зададете, биха могли да бъдат отговорени от самия Google и той работи усилено, за да подобри своите резултати в тази насока. 

Сега, когато вече сме наясно с важността на тази функция на Google, очевидният въпрос, който ни идва на ум, е кои са темите, които получават най-голямо внимание и търсения. 


Не е изненадващо, че енциклопедиите имат водеща част от общия брой featured snippets. Тъй като повечето от търсенията изискват общо познание, wikipedia.com е домейнът с най-голям дял показвания.

Как да класираме featured snippet?

Дано резултатите, показани по-горе, не са твърде обезкуражаващи за вас. Разбира се, ако вашия сайт успява да се показва измежду първите 10 резултата, това е само по себе си постижение, но ако имате featured snippet, това вече е нещо далеч по-специално. За да успеете да постигнете това, следвайте тези 5 стъпки:

1. Проучете основната си ключовата дума.

Преди да напишете нова публикация в блог, статия, или пък при създаване на сайт, важно е да отделите малко повече време за изследвания. Потърсите въпроси, на които може да се отговори кратко и гледайте да не са от прекалено общ характер, такива, които повечето хора знаят от обща култура. Съветваме ви да направите точно това, защото Google предоставя специална графика за въпроси от рода на "На какво разстояние е Луната", без да цитира действителния източник.

Изборът на ключова дума може да е трудна задача и най-добрият вариант е да използвате някакъв вид помощен инструмент. Можете да използвате дори и самият Google, за да намерите някои популярни търсения.

2. Отговорете на въпроса веднага.

Грешката, която много хора правят, е да изберат въпрос за ключовата си дума и да увъртат прекалено много с ненужна информация, преди да дадат отговора. Освен ако не говорим за наградите Оскар, изграждането на напрежение обикновено е досадно и абсолютно ненужно. Ето защо, когато става въпрос за featured snippet, трябва да сте ясни, точни и конкретни. Отговорете незабавно и Google определено ще хареса това ваше чисто съдържание.

3. Осигурете богато и качествено съдържание.

Писането на текст за даден snippet не трябва да бъде самоцел. Текстът все пак е насочен към вашите читатели, така че дайте най-доброто от себе си, когато го пишете. Богато и качествено съдържание е важно, за да може Google да ви установи като надежден източник. Не забравяйте да дадете допълнителна информация на посетителите си, да им кажете нещо ново и да ги забавлявате. По този начин те ще искат да прекарат повече време с вашия продукт, или сайт. 

4. Форматирайте съдържанието си.

Както казахме, когато говорим за featured  sipped, обикновено има четири различни формати. Ако разчитате на писане, то те остават само три: параграфи, списъци, или таблици. Ако отговаряте на въпрос, напишете отговора си в отделен дефиниран абзац. Ако правите списък, или давате информация относно конкретни стъпки за постигане на нещо, поставете информацията в булети, или числа, а ако сравнявате и организирате съдържанието си, поставете го в таблица.

5. Добавете изображения.

Както можете да видите, много featured snippets генерират изображение от страницата. Google вярва в силата на съдържанието и той осигурява пълноценно изживяване за своите потребители. Ето защо добавянето на някои привлекателни изображения към публикациите ви помага да увеличите тяхната приложимост към ключовите ви думи и допълнително привлича вниманието на Google.

А сега накъде?

Какво ли ще е бъдещето на това чудно изобретение на Google? Що се отнася до прогнозите, можем да ви уверим, че featured snippet ще се задържи още дълго време. Има някои тенденции, които си струва да се споменат:

- Сайтовете, генериращи featured snippet, ще бъдат извадени от резултатите от органичното търсене.

- Featured snippet е елемент, който ще става все по-богат и по-подробен с напредването на времето.

- Изображенията и другото визуално представяне ще имат основна роля в генерирането на featured snippet.

Каквото и да се случи обаче, единственото, което е сигурно, е, че качественото съдържание ще остане водещ фактор за SEO ефективността ви. 





Оригинален източник - https://www.awardspace.com/blog/what-is-a-featured-snippet/






Коментари

Най-популярни публикации

20 начина да повишите видимостта на Вашата Facebook страница

13 Съвета за повече въздействие на постовете ви във Facebook

Кога да публикуваме пост във Facebook, за да достигнем до повече хора?