По-въздействащи e-mail бюлетини в 8 стъпки
1. Опознайте добре аудиторията си
Макар и да ви звучи съвсем очевидно и подразбиращо се, ще се учудите колко компании забравят за тази първа, основна стъпка. Това всъщност е и първото правило на маркетинга. Винаги трябва да си задаваме този основен въпрос - "На кого говорим?" или "Това ще привлече ли вниманието на аудиторията ни?" Рекламната ни кампания трябва да отговаря на особеностите на групата хора, които се опитваме да достигнем.
2. Пишете качествено и оригинално съдържание
Знаете ли кое привлича вниманието и ангажира най-много хората? Доброто съдържание. Независимо дали говорим за имейл или реклама по телевизията. Никой не иска да бъде отегчаван или подценяван. Съдържанието трябва да е добре изпипано, без правописни и смислови грешки, директно по темата. Имейл кампанията трябва да може да:
- разкаже успешно една история;
- образова аудиторията, към която е насочена;
- убеди човека, че конкретната компания може да се справи по-добре от конкурентите.
3. Измервайте и сравнявайте
Разбирането на това къде сме сега, какво е проработило преди и какво не, е ключово за вашия маркетингов прогрес. Да знаем къде стоим в момента е първата стъпка към това да разберем къде искаме да отидем.
4. Изберете грабваща тема (Subject) за вашия имейл
Може да напишете бюлетин с интересно съдържание, включващо всички необходими линкове и призиви към действие, но ако не можете да накарате хората да го отворят още в самото началото, какъв е смисълът? Темата на самия имейл (Subject) е от голямо значение! Едно добре написано послание би повишило значително "open rate" показателите на вашата кампания.
Изследванията показват, че темата на имейла оказва най-голямо влияние при вземането на решение дали един имейл да бъде отворен или не. 33% от хората решават дали да отворят нов имейл единствено на база неговата тема. Например, шансът да отворим писмо, в чиято тема присъства думата "безплатно" е 10% по-голям, отколкото ако тази дума не присъства. Имейлите, които съдържат думата "бързо" в темата, са отваряни със 17% по-малко от тези без нея.
Ето няколко основни съвета, които да вземете предвид, когато планирате имейл кампания:
- локализирайте и персонализирайте;
- бъдете учтиви и се придържайте към кратки и ясни послания;
- използвайте енергични призиви.
5. Тествайте различни варианти на тема
Разпратете по два имейла на малка група хора и нека те да бъдат с две различни теми. Вижте кой от двата варианта ще има повече отваряния за определен период от време. Изберете този от двата, който се отваря повече и след това го изпратете на цялата ви таргет група. Тестването на различни теми ви позволява да извлечете максимален резултат от вашата рекламна кампания.
6. Автоматизация
Можете да зададете автоматичен отговор, който да бъде изпратен на получател на имейла ви, ако кликне върху определени линкове. Тези отговори обикновено са кратки и приветливи от рода на "Благодарим ви". Най-големите марки в света като Nike, Apple, Microsoft и Amazon го правят, така че със сигурност трябва да разгледате и тази възможност. Уверете се, че автоматичните ви отговори не са твърде общи и се опитвайте да комуникирате по-лично. Вкарването на малко чар няма да ви навреди.
7. Сегментирайте списъците с получатели
Акцентът тук пада върху това да не правим грешката да разпращаме едно и също съобщение на всички хора от нашата аудитория. Разделете я на различни групи, които имат различни интереси в различни сфери. Използването на такъв тип сегментиране ще накара клиентите ви да се чувстват специални, което ще помогне за успеха на вашата рекламна кампания.
8. Видимост на мобилни устройства
На последно място, но не и по значимост, настройването на правилния формат е един от най-важните аспекти на всяка имейл кампания. Вероятно не подозирате, че 68% от имейлите се отварят през мобилно устройство, така че е много важно да сте сигурни, че кампанията ви работи на всички платформи. Създавайки вашия бюлетин, избягвайте големи и сложни изречения. Придържайте се към семпло и сбито съдържание.
За много професионалисти в областта на маркетинга създаването на стойностни взаимоотношения с тяхната аудитория и намирането на нови начини за достигане до нея е от изключително значение. Имейл бюлетинът с високо качество може да бъде един чудесен начин да се свържете с най-ценните за вашия бизнес хора. Дерзайте!
Използвани материали
* Към декември 2023 г. тази статия е свалена от източника https://digitalagencynetwork.com
Отзиви