Да купиш или да създадеш IT приложение?
Най-старият въпрос при информационните технологии става все по-сложен, след като се появяват нови възможности. Ето как MCI, Motorola, Visa се справят с проблема.
Десетилетия на опити, грешки и съсредоточен анализ са довели до единно заключение: Купи, когато трябва да автоматизираш стокови бизнес процеси; създай, когато имаш работа с основните процеси, които правят компанията ти различна.
Но реалността не е толкова подредена. Сложни системи, разработени у дома могат да се справят с ежедневни задачи, но астрономическите разходи за включване могат да ги направят непрактични да заместят комерсиалния софтуер. А в някои случаи, пакетен софтуер - дори SaaS (софтуер като услуга) - може да побере стратегическите планове на дадено предприятие. "Купи за стандартизиране, изгради за конкурентоспособност", може да бъде страхотно като идеология, но изборите, пред които са изправени реалните компании са много по-объркани ... и по-интересни.
Когато предприятия от MCI през Motorola до Visa претеглят решението купи или създай в техните проекти, се очертават две общи тенденции. Първо, тъй като продавачите насищат пазара със CRM с общо предназначение чак до най-малкото вертикално решение, икономическият натиск да купят и консолидират (или да се абонирате и да оставите SaaS доставчик да се внедри и поддържа), продължава. И когато компаниите решат да създадат, те се стремят да гарантират, че функционално създадения е както за многократна употреба, така и за използване в рамките на организацията.
Използвани материали
http://www.infoworld.com/d/applications/build-or-buy-it-applications-676
Отзиви