Най-добрият списък относно уебсайт миграции
Какво е миграция на уебсайта?
Най-просто казано, миграцията на уебсайта е трансфера на уебсайта от един хостинг доставчик към друг. Причините за това действие са различни: неудовлетвореност от настоящия хостинг доставчик, заради бавна скорост на зареждане, проблеми със сървъра и поддръжката; неспособност на доставчика да се справи с висок трафик; необходимостта да се консолидират уебсайтове под един хостинг акаунт; или желанието за преместване от един хостинг на друг (например от sharding хостинг към cloud хостинг), са едни от най-честите причини за уебсайт миграцията.
Независимо каква е движещата ви мотивация за миграционн процес на вашият уебсайт, следвайте тези стъпки преди да започнете!
Изберете най-подходящият хостинг пакет
Първо е наложително да се проведе задълбочено проучване, което да ви помогне да изберете по-добър доставчик на хостинг услуги за вашият уеб сайт. Вашите хостинг нужди ще зависят от размера, сложността и употребата на вашият уебсайт.
Разговаряйте с екипите по продажби на различни хостинг доставчици, за да се запознят те по-добре с ресурсите, от които се нуждаете (препоръчваме ви със сигурност да се свържете с повече от една компания). Ако имате широко разтегнат, сложен сайт, най-добрия вариант е да говорите с професионалист, който да направи безспристрастен оглед на структурата на страниците и да препоръча оптималната употреба на ресурси. Тази инвестиция си струва, тъй като тя ще ви спести пари, а висококачествените хостинг пакети са доста скъпи.
Осигурете добър бекъп на уебсайта
Две причини, защо бекъпът на уебсайта ви е толкова важен:
- Винаги има, макар и минимален шанс, нещо да се обърка докато тече миграционният процес, а бекъпа ви позволява да се върнете към първоначалното състояние на сайта, преди стартирането на миграцията.
- Бекъпа на сайта е най-вероятното нещо, което ще използвате, за да трансферирате информацията от него към нов хостинг акаунт.
Архивирането на вашите файлове е от решаващо значение - дизайна на уебсайта, графики и HTML файлове - като всички те могат да бъдат открити във вашият cPanel или FTP сървър. Ако уебсайта ви използва CMC като Wordpress или Joomla, ще се наложи също да изградите бекъп за това.
Уведомете своите клиенти
Една – две седмици преди да предприемете голямата крачка, пратете e-mail на вашите клиенти, за да ги уведомите за предстоящата промяна, дори те да не го забележат. Въпреки че, повечето миграции не отнемат повече от няколко секунди, вие трябва да информирате вашите клиенти, в случай че се случи нещо непредвидено, което да трае по-дълго от очакваното време. Към съобщенията до тях, не забравяйте да включите и телефон за обратна връзка. Това е изключително важно, особено за клиенти, които зависят от посещенията на сайта ви в определени периоди, както биха направи при membership сайтовете, например.
По време на миграционният процес
Въпреки че миграцията на уебсайт е структуриран процес - една стъпка води към друга и прогреса е явен през това време, все пак има нужда от списък, дори само за да запази всички свързани с проекта фокусирани върху работата и времето, което тя отнема.
План
Преди да предприемете миграция, съберете всички отдели, които ще вземат участие в този процес, за да изясните техните специфични нужди, количеството работа, време, което ще отнеме и включените разходи. Това означава, че трябва да призовете екипите, които работят по дизайна, изграждането, създателите на съдържание и мрежовите инженери, чиято работа трябва да се уточни с ясни правила, за да се избегнат усложнения и обърквания. Консултация трябва да има и с финансовите и правни екипи, за да ви уверят, че проекта е адекватен за бюджета, с който разполагате и съгласуван със закона.
Променете архитектурата на URL и структурата на сайта
Уебсайт миграцията е чудесна възможност да промените URL структурата на вашият сайт. Ако решите да предприемете промени свързани с това как са организирани страниците и линковете, уверете се че имате ясен план преди това.
Важно е да държите вашите цели на преден план докато миграцията се случва. Например, дали всичко, което се намира на уебсайта ви искате да се премести на новият хостинг сайт? Или, дали някой от по-старите елементи може да се премести през миграцията? Задавайки си тези въпроси, ще успеете да си формулирате по-ясна цел!
Одит на съдържанието
Съдържанието може да подобри или разруши нов уебсайт. Задайте си следните въпроси, за да сте сигурни, че вашият нов уебсайт е на прав път:
- Колко от текста в старият уебсайт е нужно да се запази?
- Какво трябва да се промени?
- Новото съдържание полезно ли е?
- Кореспондира ли с корпоративната визия на бранда?
- Адекватни ли са линковете на съдържанието?
Извършването на SEO и одит на съдържанието на всяко ниво в процедурата на уебсайт миграция, гарантира, че само най-значимото съдържание ще остане в сайта.
Поставете краен срок
Имайте предвид, че всяка стъпка, следвайки стратегията ви, ще има определен график и ще преследвате краен срок. Организирайте вашите задачи по такъв начин, че всяко действие да има индивидуален график, да коства определено време и правете преглед на свършеното на определени интервали, за да сте сигурни, че ще се впишете в срока.
Тествайте на сухо
Докато се подготвяте да представите своя нов уебсайт, теста на сухо ще ви покаже кое работи и
кое не. Веднъж когато заредите сайта на нов хостинг доставчик, ще имате възможност за достъп до живо копие на новият ви сайт, въпреки че той все още няма да е видим за публиката.
Проверете отново, за да сте сигурни, че всички линкове, анализи и графики са на мястото си, когато сайта се появи с новият си хостинг адрес. Този процес е много важен, защото ще ви позволи да видите как изглежда сайта ви от гледна точка на клиентите. Отделете много време на това, за да направите нужните корекции и да върнете обратна връзка по време на теста, ако е нужно.
Стартиране и след това?
В момента, в който сайта ви е вече видим за всички и в случай, че променяте домейни, предупредете Google за новият сайт чрез Webmaster Tools. Google ще трябва да добави и провери новият домейн, а от вас се очаква да видите дали старият ви сайт се пренасочва правилно. Непрекъснато следете класирането на сайта ви и неговия трафик. Данните преди миграцията ще ви помогат да направите съпоставка как се държи сайта ви, дали има спад в трафика или напротив има покачване. Не забравяйте да проверявате дали вашите проследяващи кодове са нагласени и работят правилно.
Извод
След миграцията, ще трябва да направите редица тестове на всяка страница на уебсайта ви, за да сте сигурни, че всичко работи както трябва. Със сигурност не искате да загубите инвестициите на клиенти, заради проблеми с уебсайта. Дори след успешна уебсайт миграция, поддържането и актуализирането на сайта е непрестанен процес.
След като миграционният процес приключи ще можете да преминете към промотирането на съдържанието на сайта ви, така че да спечелите нови клиенти за вашият бизнес.
Пожелаваме ви успех!
Отзиви