Социалните мрежи са по-важни за маркетинга отколкото сте си мислили.
Ако сте наясно със съвременния маркетинг, би трябвало да знаете значимостта на социалните мрежи. За първи път в историята, хората по целия свят са свързани помежду си и могат да общуват посредством различни източници. Ако имате собствена аудитория, социалните медии могат да се превърнат в кариера за вас.
Хората, които имат влияние върху своите аудитории създават повече импресии, отколкото традиционните медии. Осемдесет и четири процента от т.нар "Поколение Y" (хората родени между 1980-2000г.) са купили нещо директно от влиятелна личност в социалните мрежи. Хората се доверяват повече на одобрението от страна на такъв тип хора, отколкото на одобрението на някоя известна личност. Разбира се, социалните медии имат и голям принос за разрастването на вашия бизнес.
Повечето фирми имат собствени профили, които самите те управляват. Социалните медии са създали и тепърва ще създават цели кариери и нови сфери, като този процес се очаква да се засилва все повече и повече.
Дори и да имате акаунт в някоя от социалните мрежи специално за маркетингови цели, има вероятност да не извличате максимумът от него. Разбира се, споделянето на постове от блог, снимки и полезна информация е важна част от процеса, но акаунтите в социалните мрежи могат да ви предоставят много повече от това. Вашият профил трябва да е повече от една реклама. Смисълът на самата страница е да бъде социална и ако не взаимодействате адекватно с вашата аудитория, то това значи, че пропускате потенциални продажби и клиенти.
Значимостта на социалните медии
"Ако си търсиш работа, социалните медии са твоето резюме", казва Джеф Барет, носител на наградата „Shorty”. Тези награди се раздават ежегодно в няколко категории за музика, забавление, телевизия, филми и отчитат най-доброто съдържание, излязло в социални медии и други платформи. "Лист хартия може да покаже на един мениджър, който иска да те наеме, че ти мислиш, че можеш определено нещо", добавя той. "Уменията ви в социалните мрежи обаче, може директно да покаже какво можете. Да покажеш реално нещо, винаги има по-голяма стойност от това да го кажеш." Важно е да разберете, че социалните мрежи са продължение на вас самите и на вашия бизнес. Съществуват прекалено много акаунти, които са с неангажиращо и стерилно съдържание. Помислете за някой бизнес, който знаете, че има Фейсбук страница. Може да е нещо, което на вас ви допада, или да е бизнес на някой приятел, или дори вашият собствен. Погледнете постовете и обърнете внимание на броя на лайковете и коментарите. Коментарите са особено важни, защото те означават, че има някой, който е готов да се обвърже с вашия бизнес. Той обаче отговаря ли на този интерес?
Страниците и акаунтите, които не отделят внимание да отговорят на посетителите си, губят потенциални клиенти и не извличат максимума на своето присъствие в социалните мрежи. Колкото повече вашият бизнес се обвързва с хората, толкова по-вероятно е да изградите емоционална връзка с тях. Когато някой остави коментар, това значи, че той иска да инициира разговор, да получи отговор на въпрос, или да получи някакъв друг тип взаимоотношение.
Също така, трябва да сте сигурни, че използвате точната социална медия за вашия бизнес. Фейсбук е страхотна платформа, но ако се опитвате да достигнете до по-младата част от аудиторията, по-добре се насочете към Instagram и Twitter. Ако вашата цел е да таргетирате професионалисти в дадена сфера, използвайте Lin
Изграждането на бранд
Една от основните причини за един бизнес да използва помощта на социалните мрежи е създаването на импресии, чрез реклами. Това създава шум около него и дава шанс на хората да цъкнат на рекламата и да научат повече за вашата компания. Повечето хора използват социалните медии, за да достигнат до определена аудитория, но те не осъзнават напълно, че с всеки свой пост, те изграждат образа на своя бранд. Ако бизнесът ви е носител на определен тип тема, или култура, социалните мрежи са перфектното място, за да го покажете. Хората, които ще кликат на вашата страница ще виждат снимки, ще четат информация за вас и ще се обвързват с всичко, което поствате. След като видят всичко това, те ще си създадат мнение за бизнеса ви и ще предположат, че той има определен тип култура.
Уверете се, че всичко, което правите в социалните мрежи е в полза на вашата компания. Ако вашите бизнес цели са да предоставяте забавно съдържание и да привлича хора към себе си, постването на скучни текстове няма да ви се отрази особено добре. Важно е да внимавате и с тона, с който отговаряте на вашите последователи. Използването на забавен и ведър език ще ви помогне да разширите аудиторията си. След като постнете коментар, всеки, който се е обвързал с този пост, ще може да види органичните реакции, а това си е една добра, безплатна реклама.
Когато се колебаете, погледнете на акаунта ви в социалната мрежа като на ваш уебсайт. Какъв тип послание искате да предадете? Хората искат да виждат еднородност на информацията, така че се погрижете описанията, таговете и всичките ви постове да са с еднакъв тон и стил като този, който е на уебсайта ви.
Ангажиране на вашата аудитория
Социалните медии са идеалното място да намерите информация и да промотирате бизнесът си, но всъщност, всички са там поради една причина – да се социализират. Вие и вашият бизнес имате шанс да се обвържете с реални хора и ако те взаимодействат с вашия пост, значи търсят някаква реакция от ваша страна.
"Действайте преднамерено с вашите социални медии.", казва Барет. „Започнете със задаването на цена, или стойност. Преценете кои хора могат да помогнат на кариерата ви и намерете начин вие първи да им помогнете. Не е нужно да се престаравате обаче. Повечето хора, които успяват чрез социалните мрежи, постигат това абсолютно несъзнателно.“
Ако нямате време да отговорите на всеки един коментар, или съобщение, тогава се погрижете, че съдържанието, което сте предоставили казва всичко и е достатъчно изчерпателно.
Време е хората да престанат да се отнасят със социалните мрежи като със средство за рекламиране. Най-добрият бизнес иска да се обвърже с истински хора, които да изградят интерес към това, което предлагаме. Хората искат да знаят, че ги виждате и че ги чувате, затова се постарайте да ги уверите, че сте прочели техните съобщения и това ще помогне да задържите вашите клиенти и да добавите нови такива.
Използвани материали
https://www.entrepreneur.com/article/290832
Отзиви