Използване на Google Keyword Planner (или Other Tools) за обема на ключови думи
Много далеч от перфектния инструмент (сериозно насочен към "търговски цели", не винаги включва целенасочени данни, трудно е да се пробие в местни условия), Google Keyword Tool беше един от най-добрите достъпни изследователски инструменти за ключови думи. Обемът на ключови думи е по-надежден, в сравнение с други инструменти за ключови думи, просто защото те идваха направо от източника, кой по-добре да знае с какъв обем ключови думи разполага от самия Google?
С неотдавнашното изявление на Google , че техния безплатен Keyword Tool е изчезнал, заменен с интегриран PPC Keyword Planner, SEO-тата се провикнаха: "Какво ще правим сега?"
С появата на Keyword Planner , Google прави силно изявление, че ще продължи да се фокусира върху подкрепата към PPC рекламодателите, вместо към системно търсещи маркетинг специалисти. За тази цел Keyword Planner е силно фокусиран върху PPC реклами, дори трябва да създадете AdWords акаунт, за да го използвате (въпреки че не е нужно да въвеждате данни за плащане, а в крайна сметка се заплаща за инструмент само, ако сте създали и започнали реклама). Това означава, че инструмента определено запазва известна полезност за SEO.
Плюсове на Google Keyword Planner
• Потребителите вече могат да виждат обема на думи изключително на хипер-местно ниво. Като пример използвахме няколко града в България. Това е чудесно за бизнеса като правиш местна и хипер-местна SEO, за да получиш по-добра представа за обема и конкуренцията в своя географски район.
• Инструментът разделя ключови думи в предложените рекламни групи, това е проектирано да бъде PPC- фокусирана функция, но дава някаква представа кои ключови думи Google смята за семантично / локално свързани.
• Функцията " размножаване на списъци с ключови думи ", ви позволява да търсите комбинации от думи от два различни списъка. Това ви позволява да комбинирате вашите думи с модификатори като местоположение или цвят и да се сравни обема на търсене, без да се налага да се слеят в Excel.
• Потребителите могат да филтрират ключови думи под определен обем на търсене (, така че дори не се налага ги гледаш .
• Тъй като трябва да се логнете, за да използвате инструмента, потребителите не са ограничени до 100 думи както бяхме с log-out log-out версията на на стари инструмент.
Минуси на Google Keyword Planner
• Възможността да изберете обширно търсене, по фраза или с точно съвпадение е отстранена, вече на разположение е само съвпадение с точни данни.
• "Средни месечни търсения" се изчисляват над 12 месец , което означава, че Keyword Planner не е добро място за изследване на наболели теми. Използвайте Google Trends за това.
• Възможността да се търсят само думи, тясно свързани с вашия термин е била отстранена . Въпреки това, Google заяви, че вероятно ще го добавят отново.
• Прихващане към устройството го няма – вече няма сегментиране на обем за настолни спрямо мобилни търсения. Това означава, че броя, като цяло, при Keyword Planner отколкото отколкото при Keyword Tool откакто двата инструмента са обединени.
• "Локален" срещу "глобален" обем на търсене вече не се показва автоматично . Вместо това, Global (която Google нарича "всички места") е по подразбиране и потребителите трябва да покопаят по-надълбоко, за да достигнат специфичните места за обема на локално търсене. За мен, добавената функционалност около локалното търсене я прави една миксирана благословия.
Алтернативни инструменти за обема на ключови дума
Разбира се, за някои от нас, този последен пример за презапасяване с данни от страна на Google е последната капка . Ето и някои други места където можете да търсите по обем на ключови думи. Тъй като Keyword Google Tool е безплатен, запазих тези опции за инструменти, които са безплатни или имат безплатна опция (ето защо не включих Moz Keyword Difficulty and SERP Analysis, въпреки че аз го обичам , тъй като това е достъпно само за платени Moz абонати).
Google Webmaster Tools данни за импресиите
Всеки, който има проверени сайтове с Google Webmaster Tools, може да види колко често сайта им се е появил за определени ключови думи .
Плюсове:
• Тези данни все още идват от самия Google.
Минуси:
• Тъй като само показва колко импресии имам на сайта си от една ключова дума, данните за импресии GWT не могат да се използват за изследователски условия, при които вече не сте класирани .
• Съществуват спорове относно точността на данните - консенсуса сред професионалистите SEO е, че е по-малко надежден, отколкото беше Keyword Tool .
Bing Keyword Tool
Предложената от Bing алтернатива на Google Keyword Tool извървя дълъг път, за да се реваншира за изчезването на инструмента. Това е, което ние използваме при Keyword Difficulty и SERP Analysis tool.
Плюсове:
• Потребителите могат да стеснят търсенето по обхват на данните, по по-точно проследяване на данните на последни търсения.
• Последните тенденции за обем на данните се показва с други показатели.
• Филтъра "строги" действа като стария филтър "тясно свързани" в Keyword Tool на Google.
• Инструментът е в бета версия, така че най-вероятно ще продължим да виждаме повече функции и подобрения, тъй като екипът на Bing продължава да работи върху него.
Минуси:
• Тъй като тази информация идва от Bing , която има по-малко потребители, всички обеми на търсене ще са по-ниски, отколкото при Google .
• Geographic drilldown е достъпна само на ниво държава .
• Потребителите трябва да са влезли в акаунта си Bing Webmaster Tools с удостоверен сайт, за да използват инструмента (но трябва да се провери Bing Webmaster Tools така или иначе, това е безплатно и има много добри неща там ) .
WordTracker
Добрият стар WordTracker. Това е първият инструмент, който някога съм използвала за търсене на ключова дума и все още дерзая.
Плюсове:
• тяхната собствена Index keyword Effectiveness измерва колко конкурентна е всяка ключова дума, за обема на търсене, която тя генерира.
• Wordtracker си партнира със SEMRush за снабдяване на платени потребители със също платени данни от търсене.
• Потребителите могат да филтрират резултатите според типа съвпадение: "ключови думи в произволен ред", "точната дума в търсене" и "само точна дума", както и "сродни думи".
Минуси:
• Пълният инструмент изисква платен абонамент ( като се започне от $69/мес. ) за използване - обаче, има и безплатна версия, която предлага по-малко функции: Глобални търсения, без SEMRush данни, и само 50 резултата на търсене.
• Потребителите трябва да създадат акаунт с валиден имейл адрес, за да се използва безплатения инструмент.
• В зависимост от това коя версия на инструмента, данните на Wordtracker идват от един от два източника: "главната търсачка на рекламната мрежа", или от metacrawler-ите като Dogpile, която търси няколко търсачки наведнъж. Тъй като само малка част от търсещите използват metacrawler-и, пробата на търсенията може да бъде изопачена демографски от хората, които я използват.
SEMRush
Пълно разкриване: от време на време аз пиша в блоговете за SEMRush и съм част от екипа им за обратна връзка с клиентите, което означава, че те щедро са ми предоставили свободен достъп до PRO инструментите им.
Плюсове:
• Безплатния инструмент на SEMRush за изследване на ключовите думи предоставя на PPC и SEO информация по начин, който може да бъде полезен за маркетинговите специалисти, работещи с хибридни PPC/SEO програми.
• SEMRush изглажда основния домейн и специфичната URL, които класират вашата ключова дума в първите 20 позиции.
• Свързани и съвпадащи с термина, заедно с обема, се задават в доклада за индивидуалната ключова дума.
• Данните за обема на ключовите думи идва от Google Keyword API, правейки го един от най-надеждните източници за обем на данни за ключови думи.
Минуси:
• Потребителите трябва да създадат акаунт с валиден имейл адрес, за да използват инструмента, но това е безплатно.
• SERP информацията взима предвид местни резултати, видео, въртележка и други нетекстови видове резултат.
• Geographic drilldown е достъпна само на ниво държава .
• Въпреки сродните думи и фразите при съвпадение на ключовите думи, този инструмент е по-ефективен при изследване на отделни ключови думи, след като вече ги има, отколкото е при генериране на много нови идеи за ключови думи, така че имайте това предвид.
Не удряйте Enter-а
Щеше да бъде небрежно от моя страна, ако не бях включила един от любимите си брейнсторм инструменти, представен от Уил Рейнолдс на MozCon миналата година: Просто започнете да въвеждате един от основните термини в Google, без да натискате Enter, за да да видите кои ключови думи са предложени. След това "започнете следващата дума" , като напишете различни букви , за да получите допълнителни предложения.
Плюсове:
• Открийте резултатите, към които Google е най-вероятно да препрати потребители (тъй като много потребители ще използват Google Suggestions, които са близо до оригиналното им заявка, ако изскочат).
Минуси:
• „Несвързани с понятията" данни - всичко, което идва ще започне с първата дума.
• Не ключови Данните за обема . Ще трябва да използвате един от другите инструменти, изброени по-горе за това!
• Вашите предложения могат да бъдат изопачени въз основа на вашето местоположение и историята на търсенето.
Бъдещето на обема на ключови думи
Aз не мисля, че който и да е инструмент, ще го направи днес - аз винаги бих препоръчала да използвате повече от един инструмент за нещо като изследване на обем на ключови думи, особено след като данните могат да варират толкова много в зависимост от това къде идват данните. Най-добрият (най-безопасният) начин за използване на ключови данни от всеки инструмент, включително Google, е от ръководно равнище, за да се направят заключения за Google: Ако Ключова дума A има 10 пъти повече търсения от ключови думи B в Bing, и 5 пъти повече търсения като Ключова дума в WordTracker B , A дума най-вероятно ще бъде по-популярна в Google. Този вид ръководен подход е много по-вероятно да бъде успешен, отколкото да приемеме цифрите от всеки един инструмент като чиста монета.
Има няколко други неща, които трябва да се вземат предвид при изследването на обема на вашата ключова дума. Първо, увеличена персонализация в резултатите от търсенето означава, че дори и да се класира много добре за дадена ключова дума през повечето време, не може да се появи всеки път, когато този термин се търси, няма начин инструментите за обем на ключовите думи да предвидят колко често вие ще бъдете персонализирани в или извън SERP-а на хората. Също така, имайте предвид, че за определени термини може да бъде важно да се насочат, дори ако те са с по-нисък в обем, дали защото те са важни за вашата марка или защото конвертирате толкова силно, че по-малък брой на трафика не е от значение .
Вероятно в бъдеще във връзка с един или два от тези други инструменти в бъдеще ще използвам Google's Keyword Planner, плюс Moz инструменти, за изследванията на моята ключова дума. А вие? Да съм пропуснала някакви безплатни инструменти? Чувствайте се свободни да ме уведомите в коментарите!
Използвани материали
http://moz.com/blog/keyword-volume-tools
Отзиви