Как да изградите своя план за успешен маркетинг в социалните мрежи?
Определете целите си
Първата стъпка в изграждането на каквато и да е стратегия за маркетинг в социалните мрежи, е да изясните своите стремежи и цели, които се надявате да постигнете. Това ще ви бъде от ползва да реагирате бързо в ситуациии свързани с кампании в социалните мрежи, които не отговарят на вашите очаквания. Без определянето на тези цели е невъзможно да се измерва успех или да очаквате възвръщаемост на инвестициите ви.
Със сигурност не искате нещата да се размият, за това трябва да имате предвид, че е по-лошо да имате твърде много цели в сравнение с това да имате нито една! Точно поради тази причина, трябва да се ограничите до две основни цели и може би две второстепенни. Например, главна цел може да бъде да повишите популярността на своята дейност или увеличване на лоялността на клиентите. Второстепенна цел би могла да бъде, генериране на трафик към вашият уебсайт или да изградите свой списък с бюлетин за абонати. Базирайки се на тези основи, вие избирате кои социални сайтове в пространството да използвате!
Обърнете внимание на социланите си мрежи
Втората стъпка включва провеждане на пълен одит на социалните мрежи. Важно е да оцените ползата от настоящата социална мрежа, в която търгувате и дали тя работи добре за вас. Това изисква да изясните кой се свързва с вас посредтсвом социалната мрежа, коя социална мрежа каква целева група преследва и дали той пасва на вашия таргет и какво е вашето присъствие сравнено с това на конкурентите ви. Щом видите числата и графиките, ще стане ясно кои акаунти трябва да се обновят и кои от тях да се изтрият напълно.
Съвършеното онлайн присъствие
След като сте редактирали своите акаунти, може да преминем към третата стъпка. Тя е свързана с усъвършенстване на вашето онлайн присъствие. Попълнете всички профили изчерпателно. Ако все още нямате профили в социалните мрежи, то ги изградете прецизно и последователно, следвайки основните цели и публика, към която се стремите. А ако вече имате, то е време да ги обновите и усъвършенствате, за да постигнете най-добри резултати.
Бъдете уникални!
Ако автентичността е толкова важна, както много експерти твърдят, то със сигурност ще се стремите вашето онлайн присъствие да бъде искрено и уникално. Така че, в стъпка четири, вие трябва да откриете вашият социален глас и тон. Може да бъде полезно, ако се обърнете към конкурентите си за вдъхновение, за да разберете какъв тип съдържание и информация са по-занимателни в социалните мрежи. Вашите потребители също могат да бъдат достатъчно вдъхновяващи, що се отнася до съдържанието, което споделят или по начина, по който те отправят своите послания. Не забравяйте да се обърнете и към лидерите в индустрията, за да почерпите доза вдъхновение и от тях! Много големи компании са успели да докажат себе си и да развият своя бизнес, чрез съвременни напреднали методи за търговия в социалните мрежи. Следвайте ги неизменно и научете всичко, което можете от техния успех.
Ще ви разкрием истината за успешен маркетингов план: Много добро съдържание!
Планирайте!
В пета стъпка ще получите специфична и конкретна информация за самото съдържание. Вашият план трябва да отговоря на следните въпроси:
1. Какъв вид съдържание искате да поствате и промотирате в социалните мрежи?
2. Колко често ще поствате?
3. Как да определите таргет групата, към която ще отправите вашето съдържание?
4. Кой създава съдържанието?
5. Как ще промотирате продукта?
Когато става дума за честота на постовете, проучванията показват, че е важно да се публикува последователно, но да не е твърде често. Например, различните потребители в Pinterest постват по 5 пъти на ден, Tweet-ват 3 пъти всеки ден и 3 пъти на ден последователно в Google +. Що се отнася до Facebook може да поствате 2 пъти дневно, което е оптималният вариант, с който да избегнете спад в лайковете и коментарите. Веднъж дневно постване в Linkedln е достатъчно, за да достигнете до 60 % от аудиторията си. Вашият редакционен календар трябва да изписва датите и часовете, в които възнамерявате да поствате в блогове, facebook постове, Twitter ъпдейти и т.н., които планирате да използвате за вашите маркетинг капмании в социалните мрежи. За препоръчване е да създадете такъв редакционен календар, в който да определите предварителен график за съобщенията, които ще публикувате, вместо да поствате последователно всеки ден.
Бъдете гъвкави!
Въпреки това, което казахме в стъпка 5, вашият маркетинг в социалните мрежи трябва да се променя периодично. Всяка нова мрежа, която се появява, изисква да се приспособявате към нея и да планирате дейността си според нея. Трябва да изградите нови цели, които да съответстват на спецификите на всяка нова мрежа. Така че, първоначалният план подлежи на промени и от вас се очаква да сте готови да проявите гъвкавост, изобреталност и да бъдете отворени към промени.
Отзиви