Три причини да започнете да копирате конкурентите си.
Знам какво си мислите. "Да копирам моите конкуренти? Не е ли неетично? Не е ли незаконно? Аз не правя това!". Но не, ние всъщност не ви казваме да крадете маркетингови планове и да дублирате бизнес стратегии. Тук не говорим за плагиатство, а за нещо далеч по-просто.
Разгледайте внимателно вашата бизнес среда. Гледайте какво става. Проучете конкуренцията си. Последвайте това, което виждате, че работи. Защо не? Вашите конкуренти продават стоките си на същия целеви пазар. И ако това, което правят работи, можете да се обзаложите, че може да проработи и за вас!
Това е стратегия, която може значително да увеличи ефективността на вашите продажби. Ето три отлични причини да копирате конкурентите си.
Учете се от грешките на другите.
Всеки прави грешки. За съжаление, дори най-малките грешки могат да бъдат в ущърб на успеха на кампанията Ви и да ви струват скъпо. Бихте искате да минимизирате колкото е възможно повече грешките, които правите. Част от тях са на принципа проба-грешка, но понякога грешките могат да се избегнат. Например, представете си, че притежавате един от двата популярни магазина за обувки в града. Вашият конкурент отваря втори магазин и той започва да разпраща дълго писмо от осем страници, за да обяви откриването. То съдържа много информация за бизнеса му, впечатляващи факти за качеството на обувките и има ясна покана към хората да дойдат да посетят новият обект. Когато денят на истината идва ... нищо. Е, този подход явно не действа. Всъщност има два големи проблема. Единият, хората нямат реален стимул, за да посетят магазина. Ако някой не си търси конкретно нов чифт обувки, то той може и да дойде, но до тук. Вторият проблем - осем страници са твърде много за целта. Форматът, който вашият конкурент използва, не отговаря на офертата им. Виждайки, че откриването е било разочароващо, вече ще знаете да не използвате подобен подход, когато се наложи и вие да отворите нов обект.
Научете повече за вашия пазар
Почти обратното на ситуацията, описана по-горе, понякога можете да научите много от конкурентите си. В края на краищата, те остават в бизнеса, така че трябва да правят все нещо правилно. Можете да научите нова информация за целевия си пазар, като наблюдавате тактиките на конкурентите си и виждате как отговаря пазарът на тях. Вземете предишния пример отново. Освен ако вместо писмо с осем страници вашият конкурент разпраща добре изглеждаща пощенска картичка, с вълнуващ дизайн. Освен това, на картичката е изобразен надпис "10% отстъпка!", надпис, който, съвсем естествено, привлича вниманието ви. В деня на откриването, половината град е там и иска да купува нови обувки с 10% отстъпка. Сега, когато отворите следващият си магазин, можете да пробвате да използвате подобна картичка, или флейър с отстъпка. Вече знаете, че работи. Знаете, че вашият пазар ще отговори добре на подобен ход. Защо да не го направите? Очевидно вашите дизайни ще бъдат различни - отново, това НЕ е за плагиатството, въпреки че общият формат и концепция са еднакви.
Доказаните формули работят.
Различните дизайни и модели си приличат, защото работят. Трябва да проучите какво прави вашата конкуренция. В това има добра бизнес логика. Когато започнете да продавате, може да започнете да виждате общи теми, или определени стратегии, които се използват отново и отново и носят успех. Възможно е например да сте забелязали, че много от продажбите Ви приканват клиентите да се свържат с вас за повече информация. Освен това този телефонен номер се повтаря няколко пъти. Всичко това е изобразено в голям печат, може би в контрастен цвят. Ако забележите в пощенската ви кутия рекламни брошури, които си приличат, можете да поискате да използвате същата техника, може да искате да опитате сами - очевидно това работи за някой иначе нямаше да се случва. Нека да разгледаме и още една, малко по-различна стратегия.
Напишете офертата с чувство за неотложност и спешност.
Виждали сте го хиляди пъти. "Обадете се днес!" "Поръчайте скоро, докато имаме наличности!" Този вид призиви са навсякъде - от интернет рекламите, до телевизионните и радио рекламите. Щом виждате този подход навсякъде, отново и отново, можете да предположите, че той върши работа. И да, така е! Такъв тип послание намалявате риска от това потенциалният ни клиент да забрави за нас, или да се забави с покупката на нашия продукт.
Дизайнът за привличането на вниманието и неотложността са само два примера за рекламни стратегии. Наблюдавайте постоянно какво правят вашите конкуренти.
На пръв поглед идеята за копиране на конкурентите ви може да изглежда като лошо решение. Но не е така. Тази стратегия ще ви помогне да идентифицирате пазарните тенденции и да разберете какво работи и какво не. Не забравяйте, че няма такова нещо като уникална идея. Някой, някъде, вероятно е го направил преди това. Понякога просто няма нужда да "откривате топлата вода".
Използвани материали
https://www.entrepreneur.com/article/293187
Отзиви