Най-често срещаните грешки, които правят новите онлайн търговци
1. Използвате грешна платформа
В ранните дни на електронната търговия нямаше много възможности по отношение на избора на платформата и технологията. Това обаче бързо се промени. Сега имате повече решения и опции от всякога.
Вие сте запознат със своя онлайн магазин, продуктите в него и целите ви по-добре от всеки друг. Вземете всичко това под внимание и изберете най-адекватната платформа за реализацията на вашия бизнес план.
2. Прекалено много продукти
Колкото повече продукти продавате, толкова по-добре, нали? Е, не е точно така. Въпреки че няма нищо лошо в разширяването на списъка с продуктите с течение на времето, недейте да се престаравате още в самото начало.
Започнете с основните си продукти, така и рискът ще е по-малък. След като напреднете в продажбите, можете да разширите асортимента, по начин, по който вие сметнете за подходящ, но запомнете – много невинаги значи повече.
3. Лош дизайн
Един онлайн магазин изисква много повече от това да добавите продукти и да предоставите на клиентите си начин да ги закупят. Ако наистина искате да постигнете успех, е наложително да съсредоточите времето, енергията и ресурсите си върху изграждането на сайт с правилния дизайн.
Без това, процентът на конверсиите ви ще намалее драстично и вашите продажби и печалби ще последват примера.
Съвет: Не се колебайте да промените дизайна си, ако нещата не потръгват. Понякога всичко, което е необходимо, за да се генерират големи резултати е една незначителна промяна. Не се отказвайте и, когато нещата не вървят, експериментирайте.
4. Липса на уникално съдържание.
Основната цел на всеки онлайн магазин е да привлича посетители и да ги превръща в купувачи. Някои хора обаче не знаят какво точно е необходимо, за да се случи това.
Ако искате да увеличите органичния си трафик, да образовате посетителите си и да им дадете основание да ви последват, трябва да се стараете да публикувате съдържание, което да е качествено, полезно и ангажиращо.
Например, вие създавате страхотни описания за всеки продукт, който продавате. Едновременно с това, не се колебайте да създавате целева страница за всяка една категория на вашия сайт. И накрая, започването на блог, базиран на вашия бизнес, никога не е лоша идея. Това е още една платформа за споделяне на съдържание с вашата аудитория. Инвестирайте време в създаването на качествено съдържание и ще видите, че това ще се отрази изключително положително на начинанието ви.
5. Усложняване на процеса на покупка.
Един онлайн магазин трябва да предлага на посетителите опция да направят покупка. Това обаче води до един много важен въпрос: Какво трябва да направят клиентите ви, за да извършат покупка?
Докато повечето компании разбират важността на един прост и рационализиран процес на плащане, други обаче усложняват излишно този процес.
Не затруднявайте вашата аудитория, когато става въпрос за добавяне на продукти в количката ви. Поискайте информация за начин на плащане и обработете поръчката. Последното нещо, което искате да намерите, е високата степен на изоставени продукти в пазарската ви кошница. Това може да е пряко свързано със сложността на процеса на плащане.
Като нов собственик на онлайн магазин, трябва да очаквате, че ще се сблъскате с проблеми и нови начинания. Неизбежно е. От качването на изображения и описания, до оптимизиране на процеса на плащане, винаги ще има нещо, което ще изисква вашето внимание и нещо, което може да се обърка.
Въпреки че най-вероятно ще допуснете грешки, петте изброени по-горе могат да имат голямо влияние върху много аспекти на вашата компания, така че ги избягвайте на всяка цена.
От колко време сте в сферата на електронната търговия? Допускали ли сте някои от тези грешки в миналото?
Споделете своя опит с нас във блога, или на Facebook страницата на Valival.
Отзиви