Емоционалната връзка с вашата аудитория влияе пряко на бизнеса ви.
Фокусирайки се върху фармацевтичните брандове, проучването акцентира предимно върху социалните мрежи, за да види как хората реагират на взаимодействията, които те са имали със съотвените компании.
Резултати от проучвания
Използвани са сложни математически алгоритми за измерването на емоциите изразени както от страна на потребителите, така и от самите компании.
След анализирането на 44,800 Twitter взаимодействия между пациенти и 14 глобални фармацевтични компании, проучването установява следното:
- 43% от брандовете не са успели да отговорят на нуждите на онлайн клиентите си, предизвиквайки по този начин негативно клиентско изживяване.
- брандове, които са емоционално „свързани“ с клиентите си генерират 8% повече доверие.
- брандове, които не са емоционално свързани с потребителите си, си навличат 15% повече гняв и 10% повече възмущение.
„Сериозно разминаване“
Проучването подчертава също и за наличието на едно „сериозно разминаване“ между основната цел на съобщението, което брандовете насочват към аудиториите си и начинът, по който това съобщение е видно и разбрано от клиентите.
Въпреки че данните от изследването са конкретно за фармацевтичния сектор, резултатите от него могат да служат за пример и за брандовете в останалите видове индустрии.
Туиитове съдържащи цена на продукт, предизвикват гневни реакции. Образователните постове, които съдържат информация за различни медицински състояния и лечение, предизвикват щастие и доверие в потребителите.
„Ако се създават смислени взаимодействия между брандовете и клиентите, тогава резултатите ще са много по-добри и за двете страни. Това взаимоотношение зависи от удовлетворяването на функционалната нужда, но и от изграждането на силна емоционална връзка.“ - казва Том Нютън, CEO на „Conran Design Group“.
Крис Джонстън, CEO на „ Adoreboard“, добавя също така, че „ако брандовете обръщат повече внимание на човешките емоции, те ще могат да предложат много по-релевантно съдържание, продукт и дигитално изживяване.“
В крайна сметка, всичко това приближава бранда до нуждите на потребителя. Проучването показва, че постигането на подобна синхронизация може да изгради емоционални връзки между компаниите и потребителите, като доверие, или клиентска лоялност.
Използвани материали
https://www.marketingtechnews.net/news/2017/apr/04/agency-measures-brands-emotional-connection-their-audiences/
Отзиви