Четири лесни начина за успешна комуникация с клиенти.
Как бизнесът да подобри комуникацията си с клиентите, така че той успешно да се разраства?
Трябва да започнете като подобрите изживяването, което имат клиентите ви, когато се обадят да потърсят вашите услуги. Вярвате или не, телефоните все още са основния комуникационен канал между клиентите и бизнеса. Той е предпочитан от цели 68%. Едва 3% от този тип комуникация се извършва чрез социалните мрежи.
Това означава, че дори и в свят, който все повече се базира на технологиите, телефонът все още е един от най-важните средства за комуникация между бизнеса и неговите клиенти.
Имайки предвид това, можем да обособим четири основни начина, чрез които да подобрите комуникацията по телефона, за да можете да управлявате бизнеса си и да подобрявате впечатленията на клиентите ви за вас.
1. Направете добро първо впечатление.
Всички сме чували, че първите впечатления са много важни и бизнесът не прави изключение в това. Всъщност първите впечатления са още по-важни за него, защото потенциалните клиенти могат лесно да отидат при конкуренцията, ако решат, че не харесват първоначалното си взаимодействие с вашата компания.
Лесно можете да направите лошо първо впечатление ако не отговаряте подобаващо на телефонните обаждания, които получавате. Ако нямате автоматизирана система, която да комуникира с клиентите ви ефективно, това може да навреди сериозно на вашия бизнес.
Направено изследване посочва, че 8 от всеки 10 човека са на мнение, че ще прекратят взаимоотношенията си с фирма, която има неефективна и неадекватна автоматизирана телефонна система.
За много фирми първото ниво на взаимодействие с клиента ще се случи по телефона, така че най-ефективният начин да се осигури по-добра комуникация с клиентите е да се създаде професионална автоматизирана услуга за отговаряне на повиквания.
Една качествена услуга ще отговори бързо на обажданията на клиента ви с приятелски и професионален глас и ще ги насочи към съответното разширение, така че те да са свързани с подходящия човек.
Това снема огромен товар от раменете на персонала в офиса, прави много по-плавно и ефективно комуникационното преживяване и оставя в клиентите ви усещане за добро първоначалното взаимодействие с вашия бизнес. Най-важното при такъв тип автоматизирани системи е те да са изцяло съобразени с нуждите на потребителите.
2. Не карайте клиентите ви да чакат прекалено дълго.
Вземете под внимание резултатите от направено наскоро изследване, които сочат, че „75% от клиентите смятат, че свързването с представител на фирма отнема прекалено дълго време“, и „през последната година, 67% от потребителите са затворили телефона изнервени от факта, че не са успели да се свържат с физически служител на конкретната фирма“
Така че намерете подходящия процес и технология и се уверете, че клиентите ви не стоят „на изчакване“ прекалено дълго време. Това ще ви помогне в дългосрочен план.
3. Говорете с клиентите си като с истински хора
Подобряването на комуникацията с клиентите минава и през езикът, който вашата компания използва в общуването си с тях. Провеждането на един позитивен, истински разговор без използването на прекалено много терминология е препоръчително.
Използването на негативен език от страна на служител, от рода на - „няма да можем да ви предоставим продуктът чак до другия месец“ е често срещана грешка. Избягвайте такъв тип говорене. Същото нещо може да бъде казано по следния начин: - „продуктът ще е наличен следващия месец. Мога да направя заявка още сега и веднага щом пристигне в нашия склад, ще ви го изпратим.“
Отделите за обслужване на клиенти трябва да могат да предоставят на екипите подходящата информация, чрез която да може да се вникне в същината на проблема. Днешните телефонни системи имат възможност да се синхронизират с инструменти за управление на взаимоотношенията с клиенти (Customer Relationship Management - CRM), като Salesforce, предоставяйки на вашия екип за поддръжка достъп до информация за клиентите, като историята на покупките им и последните взаимодействия с бизнеса ви както онлайн, така и по телефона. Всичко това ще им помогне за подобряването на обслужването и за повишаването на качеството на услугата.
Отделът за обслужване на клиенти трябва да е най-верния съюзник на потребителя в решаването на неговия проблем. Бизнесът често позволява на числата и статистиките да пречат на реалното решаване на проблемите. Вместо да се опитвате да победите най-бързото време за поддръжка, съсредоточете внимателно си върху ангажирането на потребителите, попитайте ги какви са техните проблеми и очаквания и потърсете проблема като екип.
Безспорно е, че по-добрата комуникация неизменно повишава шансовете ви за реализация и успех и не забравяйте, че доволният клиент е много вероятно да препоръча вашия бизнес на друг човек.
4. Превърнете телефонното обслужване на клиенти във ваш приоритет.
Обслужването на клиенти е една от основните форми на комуникация по оста клиент - бизнес, така че не можете да си позволите лошо обслужване. Неотдавнашно проучване установи, че 78% от потребителите са се отказали от поръчка, или не са осъществили покупка поради лошо телефонно обслужване.
С други думи, когато комуникацията не се получава, хората приемат това лично и се отказват от услугите ви.
Използвани материали
https://www.entrepreneur.com/article/293994
Отзиви