8 полезни съвета за това как да таргетираме успешно младите потребители.
Най-добрите специалисти в сферата на маркетинга са тези, които са в синхрон с клиентите си. Те знаят много добре какво искат те, кога го искат и по какъв начин да им се поднесе.
Разбира се, много лесно е да се каже, отколкото да се постигне. Повечето пъти е доста трудна задача да разбереш какво иска потребителят.
Поколението ,,Z"
Напоследък, водещи марки и мениджъри се обръщат за съвети към хора, които имат голямо влияние в сферата на младежкия маркетинг, който таргетира основно хора на възраст 13-35 години. Тази социална група е известна също така и като „поколението Z”. В този ход има много смисъл. В края на краищата, какъв по-добър начин от това да получиш вътрешна информация за клиентите си, от това да можеш да говориш с влиятелни хора в конкретната сфера, който, в същото време, са и част от таргет групата ви? Двама от най-влиятелните хора в тази насока са Конър Блекли, на 17 и Дийп Пател, на 18 години. Въпреки възрастта си, те от години успешно консултират над 500 компании. Двамата явно знаят много добре как мисли така нареченото „поколение Z” и най-важното е, че знаят как да създадат дълготрайни взаимоотношения с много хора от тази група. В момента, ако някой реши да се информира по-обстойно за това как да рекламира сред „поколението Z”, няма да попадне на много източници, от които да почерпи информация. Именно затова Пател и Блекли създават „YouthLogix”, сайт, където можеш да научиш много полезна информация свързана с младежкия маркетинг. Целта на сайта е пределно ясна – да предостави ресурси за хората занимаващи се с маркетинг, чрез които да успеят да достигнат до тази нова и влиятелна група от клиенти. Ето и осем иновативни начина, чрез които да достигнете до „поколението Z”:
1. Обмислете използването на инфлуенс маркетинг.
Членовете на „поколението Z” са израснали с екран в ръцете си. Поради тази причина, те са изградили силна връзка с т. нар „инфлуенсъри“ (хора, които имат силно влияние в социалните мрежи, огромен брой последователи и поведението им винаги е забелязвано и взимано под внимание.) в платформи като YouTube, Snapchat и Instagram.
Тези връзки са изключително здрави и устойчиви. В резултат на това, „поколението Z” е много добре запознато с инфлуенсърите и успява да ги разпознае много бързо. Те се свързват и общуват с тези хора всеки ден и между тях има емоционална връзка.
Това е страхотна възможност за брандовете да си сътрудничат с инфлуенсърите, защото те могат да им помогнат в разпространяването на различни видове рекламни послания. Този тип връзка е доста крехка и несигурна, но тя създава един своеобразен канал, чрез който можем да достигнем до хората от „поколението Z”.
2. Не разчитайте на стандартните сайтове.
Хората от „поколението Z” няма да потърсят сайтът ви в интернет. Те рядко посещават официални страници. Поради тази причина, за да привлекат тяхното внимание, брандовете трябва да акцентират върху информационните канали, където те прекарват времето си. Каквито и да са тези канали обаче, шансът това да е традиционен уебсайт, е сравнително малък.
3. Използвайте визуални ефекти.
Голяма разлика между „поколението Z” и останалата част от клиентите е, че трудно можете да им задържите вниманието за дълго, лесно губят интерес и бързо се пренасочват към нещо друго.
Използването на GIF-ове е добра идея, защото посланието се предава по един кратък и изчерпателен начин. Използването на GIF-ове, или кратки клипчета, е една добра стратегия, която би заинтригувала младата аудитория.
4. Следвайте „новият социален договор“.
Интересно е да се спомене за едно изследване, което се занимава с това да разбере как хората в „поколението Z” предпочитат да взаимодействат с различните брандове. Хората работещи по изследването стигат до извода, че взаимодействието с „поколението Z” изисква създаването на съвсем нов тип социално споразумение.
Поколението Z обича брандове, които могат да ги заинтригуват, да ги провокират, такива, които да имат силно и адекватно присъствие в социалните мрежи.
5. Изберете качеството, пред това да изглеждате готини.
Въпреки че оценява определена марка за кратко време, „поколението Z”, също така държи и на качеството. Те винаги ще се обръщат към висококачествени продукти и съдържание, което може да се възприема като готино.
6. Смесете онлайн и офлайн световете.
За „поколението Z” няма разграничение между офлайн и онлайн световете. Те създават връзки и приятелства както лично, така и с хора, който се запознават, когато са в мрежата.
Това явление се случва не само с хора, но и с марки и компании. Най-взискателните компании винаги ще се опитат да изградят силна онлайн връзка с клиентите си, за да могат най-добре да разберат техните желания и нужди.
7. Разбиране на мотивите за покупка.
Според извършено проучване, почти половината от хората в тази група казват, че цената е основният фактор, когато купуват. Вторият фактор е дали продуктът ще им помогне да постигнат някаква конкретна цел. Това е сериозна разлика, в сравнение със стандартите в традиционния маркетинг.
Хората от това поколение са трудни за придобиване клиенти, но пък са изключителни ценни, особено ако успеем да ги убедим, че нашият продукт, или услуга си заслужава цената и че той носи някаква стойност за тях. Ако успеем да постигнем тази цел, значи сме успели да си осигурим клиент в дългосрочен план.
8. Бъдете последователни.
Последователността е критична, когато взаимодействате с клиенти от „поколението Z”. Те са трудни за спечелване и често са упорити. Те също така ще запомнят всяко едно взаимоотношение, което са имали с определена компания, или бранд. Това е едновременно и добре, и зле, защото по този начин те ще те възнаградят ако им покажеш, че си важен за тях, но и много лесно можеш да бъдеш пренебрегнат при първата погрешна стъпка. Създаването на постоянни, качествени взаимоотношения с „поколението Z” е ключова част от изграждането на дългосрочна връзка с тази влиятелна потребителска група.
Отзиви