4 начина да подобрите призивите си към действие
Нито една маркетингова дейност няма да е пълна, без да изиска от клиента да направи някакво конкретно действие: "Купи сега", "Регистрирайте се тук", "Поръчай предварително сега", "Научете повече". Марките обикновено поставят тези призиви към действие (CTA – calls to action) в края на част от съдържанието, с надеждата, че потребителите, към които се отнасят към това съдържание, ще продължат да изпълняват конкретно действие. Призивите към действие може да са се променили през годините, но крайната цел си остава същата: да се постави правилното послание пред подходящите хора, в точното време, така че те да знаят какво да направят. Звучи просто, но тестването на CTA често е нещо, което търговците приемат за даденост. Имайте предвид, че повече от 90% от посетителите, които четат заглавието ви, също така четат и вашият призив за действие, така че е изключително важно за бизнеса ви да се научите да създавате креативни и ангажиращи CTA.
Подобряване на вашия CTA:
Бизнесът прекарва много време да говори за това, което предлага, за своя продукт, или услуга, но рядко отделя време да обмисли как клиентите си взаимодействат, или възприемат посланието им. Освен това, фирмите рядко разбират колко е важно призивът към действие да бъде прост и ясен.
Например, Salesforce установи, че марките в Twitter, които са поискали съвсем конкретно действие от потребителите, са получили голям брой отговори. Тези, които са поискали retweet, са получили 10 пъти повече retweet от средното, а онези, които са изписали думата "Retweet", са получили 23 пъти повече retweets от средното. Ефективният маркетинг винаги трябва да съдържа подкана за действие, която очертава следващите стъпки в “пътуването” на клиента. Ето четири стъпки, които могат да помогнат на компаниите да постигнат най-добри резултати:
1. Бъдете ясни и кратки
СТА трябва да бъдат авторитетни, ясни и кратки команди, които клиентите лесно могат да идентифицират, следят и изпълняват. Често срещаната грешка, която фирмите правят при създаването на CTA, е да създават призиви, които са твърде дълги - "Не забравяйте да се регистрирате за нашия бюлетин", ще бъде по-малко успешен призив от "регистрацията за нашия бюлетин". Избягвайте използването на глаголи от типа „бихте“, „бихте могли“, „можете“.
Използването на такъв тип глаголи създава елемент на несигурност в съзнанието на целевата аудитория, като представя опцията за действие, а това е нещо, което трябва да избягвате. "Абонирайте се за нашия бюлетин" е по-авторитетно и ще бъде по-успешен вариант от "можете да се регистрирате за нашия бюлетин". Колкото по-сложен е вашият призив, толкова повече клиенти ще изгубите. Призивите към действие трябва да са кратки и по същество, и да носят единствено основна информация.
2. Обърнете внимание на ползите
Клиентите не обичат да ги заблуждават, те също така очакват нещо в замяна на своето време.
Преди да представят CTA, фирмите трябва да съобщят ползите и резултатите от своят продукт, или услуга на клиентите.
Ясното послание не само ще увеличи процента на реализациите, но и ще подобри качеството на потребителите. Ако фирмите изрично посочват естеството на CTA, само клиенти, които се интересуват от резултата, ще влязат в пряк контакт с вас.
Това увеличава реализациите, но също така подобрява качеството на ангажираността.
3. Адекватно позициониране.
Разположението на CTA на уебсайта е важно. Oddschecker, онлайн услуга за сравняване на коефициенти, искаше да намери начин да увеличи регистрацията на уебсайта си, но след тестването на потребителите стана ясно, че бутоните за регистрация и влизане в CTA не са лесно намерени от клиентите.
Сайтът прехвърля опциите за регистрация и влизане в падащото меню и ги поставя директно на навигационната лента. Размерът на полето за търсене също е намален, за да се помести тяхното разположение.
Това довежда до повишаване с 406% на кликванията върху регистрационния CTA и 82% увеличение на регистрациите.
4. Анализирайте, копирайте, тествайте.
Тъй като технологиите и поведението на клиентите непрекъснато се променят, фирмите трябва да поддържат актуална информация и да запазят стойността си. Това може да стане като преразгледат своите CTA и така да гарантират, че постигат желаните от тях проценти на реализация. Непрекъснатото тестване на хипотези, основани на доказателства, може да помогне за израстването на вашия бизнес. Приспособяването на призивите ви към действие също ще помогне за добрите резултати. Взимането на това, което вече работи и прилагането му към конкретни аудитории, ще подобри процентите на реализация. Например, докато "регистрирайте се сега" може да работи за съществуващи клиенти, то може да не е толкова ефективна подкана за връщането на посетители, които никога не са направили покупка. По-подходяща CTA за връщане на посетителите ще бъде "регистрирайте се сега, за да видите нашите най-нови сделки". Накратко казано: направете истински призив за действие, а не покана. Дефинирайте призивът ясно и лично, а не неясно и корпоративно. Улеснете клиентите си да се ангажират и да се свържат с вас.
Използвани материали
https://www.marketingtechnews.net/news/2017/apr/03/four-tips-improving-calls-action/
Отзиви