7 съвета за печеливш бранд в социалните мрежи!
1. Сухата реклама не работи, дайте и значение.
Последователите в социалните мрежи се свързват с вашият бранд, защото проявяват интерес към това, което предлагате. Може би биха желали да ги информирате за това какво се случва при вас, както и за евентуални промоционални предложения. Със сигурност последното нещо, което искате е да отблъснете хората. Но имайте предвид, че това е напълно възможно, ако практикувате предсказуеми постове и реклами. Вместо това, бъдете впечатляващи, различни и представете продуктите си като значими и интересни, за да поддържате и развивате вниманието към вас живо.
2. Възползвайте се от достъпа до влиятелните в социалните мрежи.
Употребата на влиятелни източници в социалните мрежи за популяризиране на вашата дейност е чудесна стратегия. Винаги има изключения, но като цяло почти всеки бранд може да използва по-влиятелните от него, в негова полза. Ще се наложи да идентифицирате социалните мрежи, в които е позиционирана вашата таргет група, след което идентифицирайте потенциалните влиятелни брандове, които биха паснали чудесно на това, което предлагате. Изключително лесно се започва – просто се свържете с влиятелният бранд и сключете сделка.
3. Мислете отвъд естественият ви обсег.
Ако искате наистина да успеете в социалните мрежи, то трябва да сте готови да платите, за да се включите в играта. Естественият обсег на Facebook не е по-различен от това, което бе в началото, а сега Instagram се включва и с нов алгоритъм. Комбиницията на масивната публика в платформи като Facebook и Instagram може да ви изведе на предни позиции, заедно с техните рекламни таргет възможности. По този начин те ви осигуряват огромна възможност да генерирате моментален трафик и продажби. Да не говорим, че след това може да регулирате мащабите на своята продукция, веднъж след като изградите своята печеливша кампания.
4. Публикувайте редовно, без да претоварвате своята публика.
Изобилие от автоматични инструменти са на разположение, за да ви помогнат да управлявате своя маркетинг в социалните мрежи. Но не оставяйте тези автоматизации да движат всичко. Би било катастрофа, ако редовно наводнявате полето със съобщения и новини на своите последователи. Постовете на всеки час моментално ни навеждат над мисълта, че който и да се занимава с рекламите на тази фирма, то яко прекалява. В такива ситуации на хората им писва и спират да ви следват. Така че, изводът е – публикувайте редовно актуални новини за вас, но не толкова, че да отегчите своите фенове.
5. Бърза обратна връзка.
Социалните мрежи се превърнаха в професионален портал за обслужване на клиенти. Много по-лесно е за потребителите да отправят въпрос, оплакване или просто да напишат нещо в съобщение или директно на стената на някоя фирма. Това, което има огромно значение е бързата обратна връзка. Независимо какво постъпва във вашата страница в социалните мрежи, винаги отговаряйте, колкото се може по-бързо. Не правете грешката да триете коментар или нещо подобно, защото рискувате да предизвикате буреносна реакция, от която само ще загубите.
6. Научете се да разбирате анализите.
Много брандове не вникват в анализите на своите страници, отсичайки „Социалните мрежи не стават за нас“. Източници като FacebookPage Insights и Тwitter analytics ви предоставят цялата нужна инфромация, от която да добиете представа за това кое работи и кое не. Проверявайте ги ежедневно, синхронизирайки ги с вашата рекламна кампания. Бихте могли да пуснете няколко различни поста и да наблюдавате и анализирате резултатите. Проучете какъв тип информация води до по-голяма обвързаност. Какъв вид съдържание довежда до повече кликвания върху уебсайта. Вижте как вашата публика реагира в социалните мрежи и оптимизирайте дейността си, така че да ги удовлетворите.
7. Не бъдете човек за всичко и господар на нищо!
Помислете си, че ако се опитвате да управлявате своето присъствие във всички възможни социални платформи, със сигурност бранда ще пострада. Това би лимитирало количеството време, което бихте отделили на всяка една от тях. Невъзможно е да сте перфектни навсякъде, а и всеки бранд пасва на различна социална мрежа. По-добре се съсредоточете в една, но качествено. Иначе рискувате да претърпите провал.
Използвани материали
https://www.entrepreneur.com/article/274467
Отзиви