Защо Google би отхвърлила, блокирала, или сложила флаг на вашия Data Feed
Въпреки, че Google изглежда очаква, че онлайн търговците, които са наказани или изхвърлени от Google Shopping ще разберат защо, това не винаги е ясно за собствениците на бизнес с електронна търговия. Още повече, че Google не винаги върши най-доброто при обяснението защо вашия data feed е бил отхвърлен, блокиран или отбелязан с флаг. Ако сте имали проблеми с Google, ето няколко стъпки, които ще ви помогнат да разберете защо.
Изритани сте от Google?
Ако продавате чрез AdWords, Product Listing Ads, или препродавате чрез Google, трябва да изпращате data feed чрез Google merchant login.
Google има много специфични изисквания при data feed за формата, съдържанието и политиките на Google, което обикновено е причина номер 1 да сте изхвърлени от Google.
Вашата Data Feed следва ли спецификациите на Google?
Какво съдържа вашата Google data feed и как изглежда, са основните причини, защо продуктите ви може да са отказани. Вашата data feed трябва да следва правилата на Google за изпращане на информация в определените форматиране и съдържание.
Запомнете, че ако продавате уникални продукти (напр. антики, пакетирани стоки) или продукти от специфични категории (напр. дрехи), вашите data feed имат различни насоки, които трябва да следват.
Вашият Data Feed включва ли забранени продукти?
Google разполага с предварително зададен списък на забранени продукти в Google Shopping, като залагания или нелегални наркотични вещества.
Google няма да ви оправдава, ако изглежда така, че вашия data feed съдържа забранени продукти от която и да е от забранените категории. Напр., пистолет-играчка може да бъде отбелязано като оръжие, заради термина „пистолет” в заглавното описание на продукта.
По същиян начин, добавки, които имат забранени съставки могат да доведат до неодобрение на цялото изпращане на данни. Google не винаги забелязва кои продукти при изпращането на данни са означени с флаг, а също така има и съставки, които не са в забранения списък, но могат да донесат проблеми на вашите данни.
Ако продавате антики или колекционерски предмети, трябва да разгледате политиката по отношение на използваните и реставрирани предмети.
Има ли отчетени грешки при Data Feed в Google merchant login?
Ако следвате правилата за трансфер на данни в Google, а вашите data feed все още са отхвърлени, се уверете, че нямате още някакви грешки при подаване на данните. Проверявайте постоянно вашия профил в Google за грешки в data feed и оптимизации.
Можете да видите общата информация в AdWords, но вашият Google merchant login показва в детайли сривове при грешките и оптимизациите на data feed.
Вижте вашите грешки в Google и предложените оптимизации с клик върху Data Quality Details, който е под Data quality на контролното табло в Google merchant login:
В раздела data quality details, Google очертава съществуващи проблеми при data feed, чрез някои примери:
Всяка критична грешка тук потенциално води до неодобрение или отхвърляне на някои или на всичките ви продукти в data feed.
Ще забележите, че Google не изписва тук всички продукти с всяка грешка, само от 3 до 5 примера за всяка грешка или оптимизация. Обикновено повече продукти имат една и съща грешка във вашия data feed, така че се уврете, че сте проверили всичко.
Критични грешки срещу предложени оптимизации
Запомнете, че критичните грешки могат да направят така, че вашите продукти да бъдат блокирани от Google. Това са продукти, които по някакъв начин не спазват политиката на Google.
Предложените оптимизации, които също са отбелязани в тази страница, се отнасят за промени, които Google предлага да направите, но няма да засегнат обработката на вашия data feed.
Проверете този списък за основни грешки и решения при Google data feed, вкл. предупреждения за заглавия, дублиране на ID на група, и роботни .txt грешки.
Ако вашият акаунт в Google Shopping е прекратен, тук можете да предприемете четири първоначални стъпки.
Върнете си благоволението на Google
След като вече сте признали грешката си към Google и сте адресирали всички грешки в data feed, се уверете, че ще стигнете до Google. Уверете се, че от Google ще разберат, че сте поправили грешката си, и сте качили отново вашите data feed.
При предупреждения и прекъсване на акаунта, Google разрешава една седмица да поправят всички грешки, но Google са известни и с помощ към заподозрените.
Ако отстранявате проблеми с Google customer support или се опитвате да вдъхнете живот на вашите данни, бъдете устойчив и учтив с поддръжката. Използвайте този ресурс за най-добрите практики, когато имате работа с поддръжката на AdWords.
В допълнение към проверката на вашия профил за търговия в Google, също така е добра идея да останете на върха в Google news чрез Google commerce blog.
Ако следвате списъка по-горе за вашия data feed, трябва за нула време да се измъкнете от блатото на Google.
Използвани материали
http://searchenginewatch.com/article/2293610/Why-Google-Will-Reject-Block-or-Flag-Your-Data-Feed
Отзиви