6 основни промени от Google, разкриващи бъдещето на SEO-то


1. '(не се предлага)'
Google направи такъв ход да направи всички органични търсения сигурни от 21-и септември насам. Това означава, че изгубихме възможността да получаваме данни за ключови думи от потребителите, които посещават сайтовете ни през Google търсене.
Да изгубим данните за ключови думи на Google е тъжно по ред причини. Това засяга издателите по много начини, включително и губейки стойностен инструмент за разбиране какво води клиентите до техния сайт, за преработка на оптимизацията и още куп други неща.
За тактическото SEO това просто означава, че данните за ключовите думи ще се получава по-трудно. Има начини поне засега това да се заобиколи, но няма да бъде толкова просто колкото беше преди.
2. От февруари няма обновяване на ранговете
Исторически погледнато, Google обновяваше числата за ранговете в лентата с инструментите си на всеки три месеца или горе-долу в такъв период, но тези номера не са обновявани от февруари. Това означава, че 8 месеца са изгубени безвъзвратно, или иначе казано – пропуснати са две обновления.
Освен това, известният инженер на Google Мат Кътс обяви, че лентата с обновления на ранка тази година няма да се ъпдейтва повече, като доведе до множество спекулации, че пейдж ранкинга си отива. Няма да ми липсва, защото не поглеждам често към ранкинга и обикновено нямам лента с инструменти на Google в браузъра си.
Така или иначе, много хора все още го използват като ориентировъчно измерване на популярността на сайта.
За сайтове, с начална страница, която има ранк 7 или по-висок, всъщност може да бъде логично да приемат, че сайта има трески за дялкане. Съответно, сайтове с начална страница с ранг 3 или по-нисък, е или нов, или най-вероятно с лошо качество. При сайтове със средни стойности, просто няма как да знаете.
Ако Google изцяло прекрати този поток на данни, което няма да е особена изненада, тогава вместо на това, те ще трябва да разчитат на други измервателни данни от реалния живот (и по-добри). Това така или иначе ще бъде по-добро всъщност от използване на ранкинг, защото от Google заявяват, че те самите не го използват кой знае колко много, защо тогава ние да го ползваме?
3. Колибри
Има няколко елемента от алгоритъма Колибри на Google, представени на рождения ден на Google, но както и Caffeine преди него, това наистина е основна промяна на платформата. Google създадоха възможност за разбиране на разговорните заявки за търсене много по-добра от преди.
Напр. потвърждаване на търсене в Google като “покажи ми снимки от Фенуей парк”, и то го прави:

След това можеш да продължиш заявката с това: „кой играе там”, и получаваш този резултат:

Тези две търсения показват разговорно търсене в действие (но обърнете внимание на това, че Boston Beacons се разпадат през 1968 след само един сезон, така че в този резултат има грешка – показва, че имат да вършат много работа!).
Колибрито наистина променя много играта с ключови думи. С времето, точното съвпадение няма да е кой знае какъв голям проблем.
Влиянието на този алгоритъм се очаква да бъде съществено през следващите 2 или повече години. Реално, те драстично намалиха достъпа до суровите данни, и пускат в действие технология, която променя начина по който работи всичко по едно и също време!
4. Google+
Добре, това не е ново. Google пусна Google+ на 28-ми юни, 2011.
Докато изглежда, че стартира бавно, много спорят, че е развил голяма мощ, и нараства вълноломно. Данните от пазарния дял на Google+ е трудно да се анализират, но има ясни въздействия върху търсенето, като напр. показване на персонализирани резултати:

В допълнение, също можете да видите постове от хора в Google+ , които също се показват в резултатите. Това е вярно, дори и да търсите „инкогнито”:

И въпреки, че твърдо вярвам, че един линк, споделен в Google+ не се третира като обикновен линк, на мен ми изглежда, че няма кой знае каква SEO стойност при комбинация с други фактори.
Как Google+ се вписва в тази картина, е че беше създадена от нулата, за да стигне до социална мрежа, споделяща съдържание, която помага с изграждане на „самоличности” и „семантичен смисъл”. Това го прави доста добре, и въпреки това, което може би четете на някои места, има голяма активност от всички видове вертикали на Google+.
5. Авторство
Добре де, авторството също не е ново (представено на 7-ми юни 2011), но е част от по-голямата картина. Google може да използва това, за да се свърже с нови парчета от съдържанието с човека, който го е писал.
С течение на времето, тези данни могат евентуално да се използват за измерване на това, кои автори са писали неща, които очертават силен отзвук (линкове, споделяне в социалната мрежа, харесвания, коментари) и им дават по-висок авторски ранг (отбележете, че Google не използва термин, но тези, които сме в тази индустрия го правим).
Сега няма да се задълбочаваме в спецификите как може да работи авторския ранг, но можете да прочетете „Искате ранг в Google? Изградете Вашия авторски ранг сега” за моите мисли за начините, по които те могат да погледнат на това.
Според него, в бъдеще можете да си представите, че Google може да използва това като сигнал за ранговете при запитвания, където повече детайлни статии е възможно да получат по-широк отзвук. Можем да обобщим: личното авторство има значение.
Трябва да спомена и издателския ранг, концепцията да създадеш авторитет на дадена страница, което е безспорно по-важно. Получаването на това възнаграждение зависи от един цялостен подход към изграждането на вашия авторитет.
6. Подробни статии
Google обяви нова характеристика, подробни статии на 6-ти август. Можете да видите пример тук:

Съобщението на Google съдържаше отчет, че „в до 10% от дневната информация, предоставена на потребителите трябва да се включи резюме по основната тема”. Това е голям брой, и мисля, че с времето тази характеристика ще стане важен фактор. Като ефективност, това е изцяло нов вид за начина на ранкиране в SERP-овете.
Това повишава наградата от авторския и издателския ранг – има много да бъде постигнато при развитието на тези двата, имайки предвид, че реално Google ги приема като фактор при ранговете в даден момент. Забележете, че аз написах някои мисли за това как може да се развие ролята на подробните статии.
Има ли шаблон тук?
Да, има. Данните, които те махнаха бяха използвани от издатели в исторически смисъл, за да оптимизират техните SEO усилия по много тактически начин.
Как да получа по-висок ранг на страницата? Какви са ключовите думи, които трябва да оптимизирам? Като извадим тези неща от картината, ще намалим акцента върху тези цели.
От другата страна на монетата, всичките 6-те основни промени от Google, показани по-горе, са ходове, които окуражават за по-стратегическо държание. Забележете, че не споменах Google Now, което също е наистина голяма работа, и е едно парче от плана на Google, просто не е движещо за това, на което искам да наблегна днес.
Всички тези нови парчета играят роля, за де се насочат хората към тяхното авторство, семантичната уместност, и опита на потребителите. Отново, това е, което Google иска.
За да е ясно, не казвам, че Google са планирали тези инициативи, за да спрат хората да използват тактика и да ги направи по-големи стратези. Няма как със сигурност да знам това. Може в случая Google просто да действа на този принцип, за да намери и награди невероятни сайтове, страници и автори, които предлагат нестандартни отговори при запитвания от страна на потребителите. Но практическото влияние е същото.
Фокусът сега е върху разбиране на целевите Ви потребители, създаване на обширно съдържание, установявайки авторитета и видимостта на страницата и осигурявайки голям опит за потребителите на вашия уеб сайт. Да конструирате правилно вашия уеб сайт, така че търсачките да могат да го разбират, включително използвайки схема и свързано маркиране, адресиране на локално търсене (ако това се отнася за вас), и работа от този сорт също все още имат значение.
Но, обсебването с тактически точки като пейдж ранкинг и ключови думи ще изчезне. Тъй като Google си играе с начина, по който работят услугите им, и търси начини да хване нови сигнали, те правят неща, които естествено ви тласкат в тази посока. Това няма да спре. Очаквайте още от тях в бъдеще!
Използвани материали
http://searchenginewatch.com/article/2301719/6-Major-Google-Changes-Reveal-the-Future-of-SEO
Отзиви