9 грешки, които бизнесите често допускат с Google AdWords
Грешка 1. Таргетирате прекалено общи ключови думи.
Ако сте нови в рекламирането и използвате прекалено общи ключови думи ("женски обувки" например), най-вероятно няма да можете да постигнете задоволително класиране. Дори да се получи, ще плащате толкова много за тази привилегия, че освен ако не сте Zappos, е малко вероятно генерираните от вас приходи да оправдаят разходите ви.
Вместо това, започнете кампаниите си в AdWords с групи от по пет до десет "дългоопашати" ключови думи (това са изрази, състоящи се от три или повече думи или словосъчетания) - за предпочитане онези, които сте определили като добри чрез данните, извлечени от профила ви в Google Analytics. Разгърнете кампаниите си с по-общи ключови думи едва тогава, когато успеете да постигнете положителна възвръщаемост на инвестициите с "дългоопашатите" ключови думи.
Грешка 2. Поставяте твърде много ключови думи в една рекламна група.
В един идеален свят бихте създали уникална целева страница и PPC реклама за всяка ключова дума, която таргетирате, така че изживяването на потребителя да е възможно най-добре насочено. Но тъй като със сигурност не разполагате с толкова много време, съветваме ви като за начало да се придържате към рекламни групи от по пет до десет ключови думи, както вече споменахме по-горе.
Грешка 3. Изпращате потребителите директно до началната ви страница.
Всеки посетител, който сте привлекли чрез PPC реклама, трябва да попадне на целева страница, която да отговаря на рекламата и на това, което тя предлага. Ако вместо това просто отведете потребителите на началната си страница, вие всъщност ги принуждавате да се лутат, за да достигнат до желаната от тях информация, което неизменно ще доведе до по-висок Bounce Rate, пропуснати възможности за реализация и ненужни рекламни разходи.
Да, изисква се повече работа, за да създадете целеви страници, които отговарят адекватно на вашите PPC кампании, но тези усилия ще се изплатят с времето. Инструменти като "Unbounce" и "LeadPages" могат да са ви от полза в опитите ви да изградите перфектната целева страница.
Грешка 4. Не включвате отрицателни ключови думи.
Друга грешка, която хората правят, е да не използват отрицателни ключови думи. AdWords ви позволява да използвате отрицателни ключови думи като начин да изключите тези думи, които не са подходящи за вашия продукт. Ако например притежавате магазин за електронна търговия, който продава дизайнерски дамски обувки, но не и спортни обувки, тогава няма да искате рекламите ви да се показват при търсене на "дамски обувки за бягане", но ще искате те да се показват при търсене на "дамски обувки". За да постигнете целта си, можете да добавите "тичане" като отрицателна ключова дума и рекламите ви няма да се показват за онези търсения, които включват думата "тичане". Не е никак сложно. Отрицателните ключови думи могат да се добавят както на ниво кампания, така и на ниво рекламна група. По този начин, ако дадена дума трябва да бъде изключена само от една конкретна рекламна група, тогава можете да я изключите на ниво група.
Грешка 5. Не използвате правилните съвпадения на ключови думи (Keyword Matches).
Друга голяма грешка, която хората правят, е че не използват правилните съвпадения на ключови думи. AdWords ви позволява да добавяте ключови думи в рекламна кампания по един от три начина - като широко съвпадение, съвпадение по фраза или точно съвпадение.
Ключова дума с широко съвпадение означава, че рекламите ви ще се показват, когато ключовите думи се използват при търсене, независимо от реда, по който са изписани. Ако добавите "Nike обувки за бягане" например, рекламата ви ще се показва на хора, които търсят "обувки Nike", а също и на такива, които търсят "къде мога да си купя обувки Nike за бягане". За да въведете ключова дума за широко съвпадение в AdWords, трябва само да въведете думата без никакви препинателни знаци.
Ключова дума със съвпадение по фраза (phrase match) означава, че ключовата фраза трябва да се появи в търсенето като пълна фраза в реда, в който сте я въвели. Използвайки същия пример, когато въведете "Nike обувки за бягане" като ключова дума по фраза, рекламата ви ще се покаже за търсения като "Nike обувки за бягане" и "къде мога да купя обувки за бягане от Nike". Тя няма обаче да се показва за търсения като "къде мога да си купя обувки Nike", тъй като фразата е променена. За да въведете ключова дума от тип "съвпадение по фраза" в AdWords, въведете я обградена с кавички.
Ключова дума с точно съвпадение (exact match) означава, че това, което се търси, трябва да съответства точно на ключовата дума, която сте въвели в AdWords. Ако сте използвали ключовата дума "Nike обувки за тичане" като точно съвпадение, рекламата ви ще се появява, само когато някой въведе "Nike обувки за тичане" и няма да се появява при други търсения, напр. "Nike обувки за тичане промоция".
Грешка 6. Не знаете с кого се конкурирате.
Трябва да знаете с кого се конкурирате, какви реклами използват други подобни бизнеси, какви ключови думи използват и как изглеждат техните целеви страници. Хубаво е да се поставите и в обувките на клиентите си и да видите върху коя реклама е най-вероятно да кликнете. След това обърнете внимание на целевата страница, на която ще попаднете и я сравнете с вашата. Коя е по-привлекателна? Наблюдавайте конкуренцията и постоянно се опитвайте да подобрите целевите си страници. Може би имате нужда от по-добър дизайн, по-изчистен вид, по-голяма сигурност или пък нещо друго. Създайте списък с нещата, които смятате, че можете да подобрите.
Препоръка: Тествайте нова реклама въз основа на онова, което сте научили от проучването на конкурентите и след това създайте нови целеви страници и ги тествайте срещу старите. Продължете да тествате, докато не подобрите процентите си на реализация.
Грешка 7. Очаквате прекалено много от AdWords.
Много хора стартират бизнес с наистина малък бюджет и очакват сериозни резултати още в началото. Те искат да се сдобият с голяма аудитория, но имат само 100 или 200 лв. месечно за реклама. Няма да стигнете кой знае колко далеч с подобна инвестиция. Не казваме, че няма да постигнете резултат и с нисък бюджет, но ефектът ще е частичен. Ако бюджетът ви е твърде малък, няма да имате достатъчно, за да тествате рекламите си, докато те не започнат да се представят добре. Рядко някой създава изключително успешна рекламна кампания от самото начало. Отнема време, за да оптимизирате кампаниите си и да подобрите възвръщаемостта си.
Препоръка: Започнете с достатъчно голям бюджет, който да ви позволи да насочвате значително количество трафик и да ви дава възможност да оптимизирате кампаниите си. Уверете се също така, че сте се придържали към кампаниите достатъчно дълго, за да им дадете време да започнат да работят по начина, по който искате. Грешка би било да зарежете всичко, ако нещата не потръгнат в първите няколко дни. В повечето случаи е добре да се въоръжите с търпение.
Грешка 8. Не тествате различни варианти на рекламите си.
Винаги трябва да тествате посланието на рекламата, която създавате. Можете да изпробвате два различни варианта на заглавието, едни и същи заглавия с различни призиви за действие и т.н. Вариантите са много и от вас зависи да намерите най-успешната рецепта.
Понякога споменаването на ползата от рекламирания продукт ще увеличи кликванията и/или реализациите ви. Друг път използването на различно заглавие ще подобри резултатите ви. След като започнете да тествате, не се привързвайте към нито една от създадените от вас реклами. Ако трябва да избирате между повече от една реклама, изберете тази, която има най-висока честота на кликване (CTR), най-висок процент на реализация и най-ниска цена на придобиване (CPA). Не правете грешката да залагате дълго време на рекламно послание, което не ви носи добри резултати, но вие простого харесвате твърде много. Помнете, тук няма място за сантименти!
Препоръка: Винаги тествайте! Щом излъчите реклама-победител, изключете губещите и сменете рекламното послание. Ще се изненадате как тестването може да доведе до удвояване на процента на реализация и намаляване наполовина на цената за клик.
Грешка 9. След време спирате да рекламирате собственият си бранд.
Може в един момент да решите, че вашата марка вече е достатъчно популярна, класира се на предни позиции и затова няма смисъл да инвестирате повече в реклама. Имайте предвид обаче, че ако не рекламирате своя бранд, други компании ще го направят. Те ще използват името на марката ви за дадена рекламна група и ще насочат вашите доскорощни потребители към себе си. Да, ще се класирате на първите места при органичния трафик, но може да попаднете в ситуация, в която вашият конкурент рекламира директно над вас.
Използвани материали
https://blog.kissmetrics.com/10-commons-adwords-mistakes/
https://www.entrepreneur.com/article/243314
Отзиви