9 грешки, които фирмите често допускат с Google AdWords.


1. Таргетирате прекалено общи ключови думи
Ако сте нови в рекламата, най-вероятно няма да можете да се доберете до най-горно класиране за широки ключови думи, като например "женски обувки". Дори да го направите, това ще стане като плащате толкова много за тази привилегия, че ако не сте „Zappos“, е малко вероятно генерираните от вас приходи да оправдаят разходите ви.
Вместо това, започнете кампаниите си в AdWords с групи от пет до 10 „дългоопашати“ ключови думи (това са ключови думи състоящи се от три, или повече думи, или словосъчетания) - за предпочитане тези, които сте определили като добри кандидати от данните, извлечени от профилът ви в Google Analytics. Разгърнете кампаниите си с по-широки ключови думи, едва тогава, когато успеете да постигнете положителна възвръщаемост на инвестициите с подобен тип „дългоопашати“ ключови думи.
2. Поставяте твърде много ключови думи в една рекламна група
В един идеален свят, бихте създали уникална целева страница и PPC реклама за всяка ключова дума, която таргетирате, така че изживяването на потребителя да е възможно най-добре насочено. Но тъй като никой не разполага с толкова много време, съветваме ви като за начало да се придържате към рекламни групи от по пет до десет ключови думи, както вече споменахме по-горе.
3. Изпращате потребителите директно до началната ви страница.
Всеки посетител, който сте привлекли чрез PPC реклама, трябва да попадне на целева страница, която да отговаря на рекламата и на това, което тя предлага. Ако вместо това просто запратите потребителите на началната ви страница, вие всъщност изисквате от тях сами да се лутат и сами да успеят да достигнат до желаната от тях информация, което неизменно ще доведе до по-висок Bounce Rate, пропуснати възможности за реализация и ненужни рекламни разходи.
Да, изисква се повече работа, за да създадем целеви страници, които да отговарят адекватно на вашите PPC кампании, но всичките тези усилия ще се изплатят с времето. Инструменти като „Unbounce“ и „LeadPages“ могат да са ви от полза в опитите ви да изградите перфектната целева страница.
4. Не включвате отрицателни ключови думи
Друга грешка, която хората правят, е да не използват отрицателни ключови думи. AdWords Ви позволява да използвате отрицателни ключови думи като начин да изключите тези думи, които не са подходящи за вашия продукт. Ако например притежавате магазин за електронна търговия, който продава дизайнерски дамски обувки, но не и спортни обувки, тогава няма да искате рекламите Ви да се показват при търсене на "дамски обувки за бягане", но ще искате те да се показват при търсения "Дамски обувки". По този начин можете да добавите "тичане" като отрицателна ключова дума и рекламите ви няма да се показват за всички търсения, които включват думата "тичане". Не е никак сложно. Отрицателните ключови думи могат да се добавят както на ниво кампания, така и на ниво рекламна група. По този начин, ако дадена дума трябва да бъде изключена само от една конкретна рекламна група, тогава можете да я изключите на ниво група, но също така тя може да бъде изключена от цялата кампания.
5. Не използвате правилните съвпадения на ключови думи (Keyword Matches)
Друга голяма грешка, която хората правят е това, че не използват правилните ключови думи с широко съвпадение, съвпадение по фраза или точно съвпадение. AdWords Ви позволява да добавяте ключови думи в кампания по един от трите начина, споменати по-горе. Можете да ги добавите като широко съвпадение, съвпадение по фраза, или точно съвпадение. Ключова дума с широко съвпадение означава, че рекламите Ви ще се показват, ако ключовите думи се използват при търсене, независимо от реда, по който са изписани. Ако добавите "Nike обувки за бягане", например, рекламата Ви ще се показва за хора, които също така търсят "обувки Nike", и "къде мога да си купя обувки Nike за бягане". За да въведете ключова дума за широко съвпадение в AdWords, трябва само да въведете думата без никакви препинателни знаци. Ключова дума със съвпадение по фраза (phrase match) означава, че ключовата фраза трябва да се появи в търсенето като пълна фраза в реда, в който сте я въвели.
Използвайки същия пример както по-горе, когато въведете ,,Nike обувки за бягане" като ключова дума по фраза, рекламата Ви ще се покаже за термини като ,,Nike обувки за бягане" и "къде мога да купя обувки за бягане от Nike". Тя няма да се показва обаче за търсения като "къде мога да си купя обувки Nike ", тъй като фразата е променена при тези търсения. За да въведете ключова дума от тип „съвпадение по фраза“ в AdWords, въведете я обградине с кавички. Ключова дума с точно съвпадение (exact match) работи точно така, както ви звучи. Това, което се търси, трябва да съответства точно на ключовата дума, която сте въвели в AdWords. Така че, ако сте въвели ключовата дума „Nike обувки за тичане" като точно съвпадение, рекламата ви ще се появи, само когато някой въведе „Nike обувки за тичане" и няма да се появи, дори и някой да въведе „Nike обувки за тичане промоция".
6. Не знаете срещу кой се конкурирате
Друга грешка, която често се допуска е, когато не знаете какви реклами използват вашите конкуренти. Трябва да знаете с кого се конкурирате, какви ключови думи използват другите в бранша ви и как изглеждат техните целеви страници. По-конкретно, вие бихте искали да се поставите в обувките на клиентите си и да видите върху коя реклама е най-вероятно да кликнете. Тогава, след като кликнете върху нея, обърнете внимание на целевите им страници и сравнявайте техните с вашите. Коя е най-привлекателната? На каква целева страница самите вие бихте предпочели да отидете, ако сте клиент? Наблюдавайте конкуренцията, и постоянно се опитвайте да подобрите целевите си страници. Може би имате нужда от по-добър дизайн, по-изчистен вид и усещане, по-голяма сигурност, ориентация, или пък нещо друго? Създайте списък с нещата, които смятате, че можете да подобрите.
Препоръка: Първо, разгледайте рекламите на конкурентите си, за да видите какво можете да научите и приложите. След това вижте внимателно целевите им страници, за да видите как можете да подобрите вашите собствени. След като направите това, тествайте нова реклама въз основа на това, което сте научили и видяли, и след това създайте нови целеви страници и ги тествайте срещу старите. Продължете да тествате, докато не подобрите процентите си на реализация.
7. Очаквате прекалено много от AdWords
Помисляли ли сте някога дали всъщност не очаквате твърде много от AdWords? Много хора имат наистина малък бюджет и очакват да започнат следващия си голям бизнес с този малък бюджет. Те искат да се изправят пред голяма аудитория, но имат само 100 до 200 лв. месечно за реклама. Няма да стигнете кой знае колко далеч с подобни средства. Не казваме, че няма да постигнете никакъв резултат и с нисък бюджет, но ефектът ще е частичен. Ако бюджетът Ви е твърде малък, няма да имате достатъчно, за да тествате рекламите си, докато те не започнат да се представят добре. Рядко някой създава изключително успешна рекламна кампания директно от самото начало. Отнема време, за да стартирате и оптимизирате кампанията си, за да подобрите възвръщаемостта си.
Препоръка: Започнете с достатъчно голям бюджет, който да ви позволява да насочвате значително количество трафик и да ви дава възможност да оптимизирате кампаниите си. Уверете се също така, че сте се придържали към кампаниите достатъчно дълго, за да им дадете време да започнат да работят по начина, по който вие искате. Грешка би било да зарежете всичко ако нещата не потръгнат за вас в първите няколко дни. В повечето случаи е добре да се въоръжите с търпение.
8. Не тествате различни варианти на рекламите си
Винаги трябва да тествате посланието на рекламите, които създавате. Можете да изпробвате два различни варианта на заглавието, едни и същи заглавия, различни призиви за действие и т.н.. Вариантите тук са много и от вас зависи да намерите верния и успешен ритъм. Изпробването на различни варианти ще ви помогне да разберете какво работи най-добре. Понякога споменаването на ползата на рекламирания от вас продукт ще увеличи кликванията и/или реализациите ви. Друг път, използването на различно заглавие ще подобри резултатите ви. Никога няма да разберете, докато не изпробвате. След като започнете да тествате, не се влюбвайте в нито една от създадените от вас реклами. Ако трябва да избирате между повече от една реклама, изберете тази, която има най-високата честота на кликване (CTR), най-високия процент на реализация и най-ниската цена на придобиване (CPA). Не правете грешката да залагате дълго време на рекламно послание, което просто харесвате и което не ви носи добри резултати. Помнете, тук няма място за сантименти!
Препоръка: Препоръчва се винаги да се тества. След като имате победител за определен тест, изключете губещия и сменете рекламното послание. Винаги се опитвайте да победите победителя, докато не сте доволни от резултатите. Може да се изненадате, че този вид тестване може в крайна сметка да доведе до удвояване на процента на реализация и намаляване наполовина на цената за клик.
9. След време спирате да рекламирате собственият си бранд
Много хора, на определен етап, решават, че тяхната марка вече е достатъчно популярна и че техния бранд се класира на предни позиции и че няма смисъл да инвестират вече в реклама. Това обаче е само една от гледните точки.
Друг начин да погледнете на нещата е като осъзнаете, че ако не рекламирате вашата марка, други компании ще го направят. Те ще използват името на вашата марка за дадена рекламна група и ще насочат вашите доскорощни посетители (клиенти) към тях. Да, ще се класирате на първите места при органичния трафик, но може да попаднете в ситуация, в която вашият конкурент да рекламира директно над вас.
Използвани материали
https://blog.kissmetrics.com/10-commons-adwords-mistakes/
https://www.entrepreneur.com/article/243314
Отзиви