Иновативни анализи и реклами за мобилния свят
Глобалното преминаване към мобилни устройства вече не е някаква новост, появяваща се на хоризонта. То е вече факт. Всяка година се регистрират милиарди търсения в Google, като повече от половината от тях са извършени от мобилни устройства. И сред милионите, които използват Google Analytics днес, се вижда, че половината от трафика към този инструмент идва отново от мобилни устройства и таблети.
При провеждане на анкети на различни хора, които да опишат каква роля играе в живота им техният смартфон, много често те използват фрази като: "той е имплантиран в ръката ми", "основен слуга" или "линия на живота". Истината е, че смартфоните се превърнаха във верни компаньони за хората, които искат да учат, да пътуват и да купуват.
Rедизайн на AdWords
За да помогнат на маркетинговите специалисти да успеят в този нов мобилен свят, Google направихa основен редизайн на AdWords и преосмислихa всичко от послания и начин на офериране до работния процес и измерването на ефективността. Опитват се чрез иновациите да помогнат на тези специалисти да изградят мост между дигиталния и физическия свят. С новите 50% по-бързи мобилни търсачки, обвързани с местоположението, е очевидно, че потребителите се движат безпроблемно между онлайн и офлайн преживяването. Затова е важно и маркетинг експертите да мислят в тази посока.
AdWords, претворен за мобилния свят
През последните няколко години Google наблягат на факта, че мобилна отчетност и проектиране за мобилни устройства са две различни неща. Затова те изцяло трансформираха начина, по който възприемат и изграждат AdWords. За да помогнат на рекламодателите и разработчиците да задвижват повече сваляния на приложения от мобилни устройства – през Google properties – те създадоха Universal App Campaigns. Към днешна дата Universal App Campaigns доставя повече от 2 милиарда сваляния от Google Search, Google Play, YouTube и Google Display Network. Миналата седмица от Google I/O обявиха, че този вид кампания сега е на разположение и за iOS, а наскоро те оповестиха дори още по- обширни промени, свързани с рекламите в Google, относно това как текстовите и дисплейни реклами работят и какъв ще бъде начинът за оптимизиране на рекламни кампании.
Какво представляват текстовите реклами в мобилния свят
Мобилният свят революционизира полетата, върху които оживяват рекламите. По-рано тази година Google премахнаха рекламите, които излизаха вдясно на нашия десктоп с цел да подобрят качеството на търсене и да го направят по-консистентно за различни устройства. Това им проправи път към възможността да представят най-големите промени, свързани с текстовите реклами, откакто AdWords се появи преди 15 години. Оптимизирани за различен размер на екрана на най-популярните смартфони, новите разширени текстови реклами в AdWords осигуряват повече пространство, така че потребителите да могат да оперират с повече информация за различни продукти и услуги преди да осъществят клик. Тези новости помагат на рекламите да са по-ефективни на екраните, особено за потребителите на мобилни устройства, които искат предварително да знаят точно какво се предлага, преди да кликнат върху рекламата. От някои ранни тестове на Google става ясно, че различни рекламодатели отчитат 20% ръст в кликванията върху рекламите в сравнение с някои настоящи текстови реклами. Google ни насърчава да започнем да планираме от сега нашата стратегия, свързана с този предстоящ ъпгрейд.
Как изглеждат дисплейните реклами в мобилния свят
От сайтове към приложения към видеа - мобилните устройства отключиха една съвсем нова вселена с нови пространства, до които да достигнат потребителите. Респонсив реклами за дисплеи се адаптират към разнообразието от съдържание в рамките на повече от 2 милиона издателски сайта и приложения в Google Display мрежата (GDN). Те също така отключват нови родни инвентаризации, така че да може да ангажираме потребителите с реклами, които съответстват на облика на съдържанието, което търсят и зареждат. Новостите включват заглавие, описание, изображение и URL адрес, а Google автоматично ще проектира тези красиви респонсив реклами.
Какво означава оферирането в мобилния свят
Маркетинг специалистите се нуждаят от повече контрол и гъвкавост, за да оптимизират офертите си от специфични устройства. Според Google, в следващите няколко месеца ще имаме възможността да направим свои собствени настройки на офертите за всеки вид устройство – мобилно десктоп или таблет. Това ще ни позволи да затвърдим своето ключово офериране на устройства, които са от най-високо значение за нашия бизнес, след което можем да задаваме корекции на офертата, за да отговаря на всяко различно устройство. Също така ще разполагаме с широк спектър от настройки за офертите ни, достигащи до +900%. С повече контрол ще можем да извършваме много по-прецизна оптимизация, докато поддържаме нещата прости с една единствена кампания, която достига до потребители на различни устройства.
Мобилността става локална и изгражда мостове между дигиталния и физическия свят
Близо 1/3 от мобилните търсачки са обвързани с местоположението. Онлайн и офлайн световете на хората се сблъскват, независимо дали търсите идеи за ресторант, подходящ за петъчна вечеря или търсите магазин, който продава гумени ботуши с вашия размер. За да помогне Google на рекламиращите да достигнат до потребителите, които търсят физическото бизнес местоположение, те ни представят новата локална търсачка на реклами в google.com и Google Maps. Всички рекламодатели, които използват разширения за местоположението, ще имат възможността видно да покажат своето бизнес местоположение, когато потребителите търсят неща като "магазин за обувки" или "сервиз за коли".
Google също така инвестират в по-маркови, персонализирани преживявания за различен бизнес в Google Maps, които ни помагат да увеличим броя на посещенията в магазина ни. Те експериментират с различни рекламни формати, които улесняват потребителите да открият бизнеси, докато навигират света около тях. Например, потребителите на Maps могат да започнат да виждат промотирани оферти в близост до кафенета, бензиностанции или места за бързо хранене, които се намират по техния маршрут. Локалните бизнес страници придобиват съвсем нов вид, за да окуражават потребителите да посещават физическите магазини. Добавят нови характеристики като специални оферти и възможности за зареждане на продуктов инвентар.
Измерване на влиянието на онлайн рекламите върху офлайн активността
AdWords е най-голямият инструмент за измерване на рекламата в света. Анализът на посещенията в AdWords store преди 2 години показа, че има над 1 милиард посещения в магазина на глобално ниво. Различните бизнеси по света използват идеи от AdWords store посещенията, за да измерят влиянието на онлайн рекламите върху офлайн активността. Nissan UK например откри, че 6% от мобилните кликове върху реклами водят до посещение на търговец, доставяйки 25 пъти възвръщаемост на инвестицията.
Да успеем в мобилния свят
Тъй като потребителите прекарват голяма част от живота си онлайн, за всеки бизнес е изключително важно да гради и на мобилна основа. Google помага с това чрез набор от рекламни и анализационни иновации. Препоръчваме ви да погледнете сайта AdWords Marketing Goals, за да се научите как да използвате подходящите за вашия бизнес рекламни решения.
Използвани материали
http://adwords.blogspot.bg/2016/05/ads-and-analytics-innovations-for-a-mobile-first-world.html
Отзиви