Иновативни анализи и реклами за мобилният свят


Глобалното преминаване към мобилни устройства вече не е някаква новост, прокрадваща се на хоризонта. Това вече е факт. Всяка година се регистрират милиарди търсенета в Google, като повече от половината от тях са извършени от мобилни устройства. И сред милионите, които използват Google Analytics днес се вижда, че половината от трафика към този инструмент, идва отново от мобилни устройства и таблети.
При провеждане на анкети на различни хора, които да опишат каква роля играе в живота им техният смартфон, много често те използват фрази като: „той е имплантиран в ръката ми“, „основен слуга“ или „линия на живота“. Истината е, че смартфоните се превърнаха в компаньони за хората, които искат да учат, да пътуват, да действат и купуват.
Rедизайн на AdWords
За да се помогне на маркетинговите специалисти да успеят в този нов мобилен свят, Google направихa основен редизайн на AdWords и преосмислихa всичко из основи, от послания и начин на офериране до работният процес и измерването на ефективността. Опитват се чрез иновациите да помогнат на маркетинг специалистите да изградят мост между дигиталния и физически свят. С новите 50 % по-бързи мобилни търсачки, обвързани с местоположението е очевидно, че потребителите се движат безпроблемно между онлайн и офлайн преживяването. Точно заради това е важно, да накарат маркетинг специалистите да мислят също в тази посока.
И за нас от Web Fusion беше много вълнуващо, когато споделиха новите иновации с рекламодателите по света, по време на Google Performance Summit. Долу може да видите новини от тази среща, както и да гледате повторение на предаването тук.
AdWords претворен за мобилният свят
През последните няколко години Google оповестиха факта, че мобилна отчетност и проектиране за мобилни устройства са две различни неща. За това те изцяло трансформираха начинът, по който гледат и изграждат AdWords. За да помогнат на рекламодаделите и разработчиците да задвижват повече сваляния на приложения от мобилни устройства – през Google properties – те създадоха Universal App Campaigns. Към днешна дата, Universal App Campaigns доставя повече от 2 милиарда сваляния от Google Search, Google Play, YouTube и Google Display Network. Миналата седмица от Google I/O обявиха, че този вид кампания сега е на разположение и за iOS. Съвсем скоро те оповестиха дори още по- широки промени, свързани с рекламите в Google, относно това как текстовите и дисплейни реклами работят и какъв ще бъде начина за оптимизиране на рекламни кампании.
Какво представляват текстовите реклами в мобилният свят?
Мобилният свят революционализира платната, върху които оживяват рекламите. По-рано тази година, както писахме вече в една наша статия, Google премахнаха рекламите, които излизаха в дясно на нашият декстоп, с цел да подобрят качеството на търсене и да го направят по-консистентно за различни устройства. Това им проправи път към целта да представят най-големите промени свързани с текстовите реклами, откакто AdWords се появи преди 15 години. Оптимизирани за различен размер на екрана на най-популярните смартфони, новите разширени текстови реклами в AdWords осигуряват повече пространство, така че потребителите да могат да оперират с повече информация, относно различни продукти и услуги преди да осъществят клик. Тези новости помагат на рекламите да са по-ефективни на екраните, особено за потребителите на мобилни устройства, които искат предварително да знаят точно какво се предлага, преди да кликнат върху рекламата. Базирайки се на някои ранни тестове на Google става ясно, че различни рекламодатели отчитат ръст в кликванията върху рекламите с 20 % в сравнение с някои настоящи текстови реклами. Google ни насърчава да започнем да планираме от сега нашата стратегия относно този предстоящ ъпгрейт, преди той да се появи окончателно, по-късно тази година.
Как изглеждат дисплейните реклами в мобилният свят?
От сайтове, към приложения към видеа, мобилните устройства отключиха една съвсем нова вселена с нови пространства, до които да достигнат потребителите. Респонсив реклами за дисплеи се адаптират към разнообразието от съдържание в рамките на повече от 2 милиона издателски сайта и приложения в Google Display мрежата (GDN). Те също така отключват нови родни инвентаризации, така че да може да ангажираме потребителите с реклами, които съответват на облика на съдържанието, което търсят и зареждат. Просто новостите включват заглавие, описание, изображение и URL адрес, а Google автоматично ще проектира тези красиви респонсив реклами.
Какво означава оферирането в мобилният свят?
Маркетинг специалистите се нуждаят от повече контрол и гъвкавост, за да оптимизират офертите си от специфични устройства. Според Google, в следващите няколко месеца ще имаме възможността да поставим свои собствени настройки на офертите за всеки вид устройство – мобилно, декстоп или таблет. Това ни позволява да затвърдим своето базово ключово офериране на устройства, които са с най-високо значение за нашият бизнес, след което можем да задаваме корекции на офертата, за да отговаря на всяко различно устройство. Също така ще разполагаме с широк спектър от настройки за офертите ни, достигащи до + 900%. С повече контрол ще можем да извършваме много по-прецизна оптимизация, докато поддържаме нещата прости с една единствена кампания, която достига до потребители на различни устройства.
Мобилността става локална, изграждаща мостове между дигиталния и физически свят на маркетинг специалистите.
Близо 1/3 от мобилните търсачки са обвързани с местоположението. Онлайн и офлайн световете на хората се сблъскват – независимо дали търсите идеи за ресторант, подходящ за вечеря в петък вечер или търсите магазин, който продава гумени ботуши с вашият размер. За да помогне Google на рекламиращите да достигнат до потребителите, които търсят физическото бизнес местоположение, те ни представят новата локална търсачка на реклами в google.com и Google Maps. Всички рекламодатели, които използват разширения за местоположението ще имат възможността видно да покажат своето бизнес местоположение, когато потребителите търсят неща като „магазин за обувки“ или „сервиз за коли“.
Google също така инвестират в по-маркови, персонализирани преживявания за различен бизнес в Google Map – който ни помага да увеличим броя на посещенията в магазина ни. Първо, те експериментират с различни рекламни формати в Maps, които улесняват потребителите да открият бизнеси, докато навигират света около тях. Например, потребителите на Maps могат да започнат да виждат промотирани оферти в близост до кафенета, бензинонстанции или места за бързо хранене, които се намират по техният маршрут. Локалните бизнес страници, придобиват съвсем нов вид, за да окуражават потребителите да посетят нашият магазин, дори преди да са пристигнали в него. Добавят нови характеристики, като специални оферти и възможности за зареждане на продуктов инвентар.
С онлайн реклами, които водят до повече хора към вашият магазин, как бихте могли да измерите вклиянието?
AdWords е най-голямият инструмент за измерване на рекламата в света. Всъщност, след като посещенията в AdWords store бяха представени преди 2 години, рекламодателите са измерили над 1 милиард посещения в магазина на глобално ниво. Бизнесът от различни индустрии по света, използват идеи от AdWords store посещенията, за да измерят влиянието на онлайн рекламите при офлайн активност. Nissan UK откри, че 6 % от мобилните кликове върху реклами водят до посещение на търговец, доставяйки 25 х възвръщаемост на инвестицията. Прочете повече тук.
Да успеем в мобилният свят
Докато потребителите живеят голяма част от живота си онлайн и сливат линиите между онлайн и офлайн е по-важно от всякога да изградим своя бизнес на мобилна основа. Google гради с нас, следвайки с нас пътя на това важно пътешествие. За да видите пълният набор от реклами и анализационни иновации, гледайте Google Performance Summit тук.
Също така може да погледнете сайта AdWords Marketing Goals, за да се научите как да използвате рекламните решения, за да срещнете своите бизнес цели.
Използвани материали
http://adwords.blogspot.bg/2016/05/ads-and-analytics-innovations-for-a-mobile-first-world.html
Отзиви