Водещите тенденции в уеб дизайна през 2016
Отделихме време да представим водещите тенденции в уеб дизайна, за 2016г., защото той е една много динамично променяща се работна среда и е необходимо да се познават новостите и теченията, от които зависи успеха на вашите проекти.
Кое налага промените в уеб дизайна?
Напредъкът в технологиите и инструментите за изграждане на уеб сайтове, до голяма степен определя до къде стигат възможностите на дизайнерите и разработчиците. Потребителите са друг основен фактор, определящ новите тенденции. Начините, по които уеб посетители, дизайнери и програмисти използват наличната технология допринася за оформянето на сайта.
Водещите тенденции в други творчески области като графичен дизайн и мода, в крайна сметка намират своя път в уеб дизайна и обратно.
Творчеството оцелява, чрез смесване и представяне на идеи, за да предаде емоция на всеки проект и да предложи решения.
Повечето от нас използват мулти-устройства и очакваме от един уеб сайт да работи и да изглежда красив, без значение на какво устройство го разглеждаме. Отзивчивият уеб дизайн (RWD) е предназначен точно за тази цел. Той използва един и същ HTML код навсякъде, в комбинация със CSS, който променя външния вид на страницата, според устройството. Това е широко разпространена технология, която Google препоръчва за изграждането на мобилни сайтове. Поради това, някои от тенденциите в този списък илюстрират подходи за уеб дизайн, които са най-подходящи за RWD.
Вертикални модели и Scrolling
През тази година се очаква трафикът от мобилни устройства да настигне трафикът идващ от работния плот. Това означава, че повечето уеб сайтове ще са проектирани с вертикална структура. По-малките екрани карат потребителите да скролират повече, и дизайнерите да създават вертикални потребителски интерфейси.
Интерфейси в Card-Style
Един от най-често използваните елементи, произтичащ от Material Design е Card-Style интерфейсът. Той участва, както в създаването на приложения, така и в изграждането на уеб сайтове. Изглежда забавно, съхранява информацията, организирана в лесни за ползване "кутии“ и успява да ангажира вниманието на потребителите. Друго негово предимство е, че работи почти безпроблемно на мобилни устройства, защото може да изобразява цялата информация във вертикален ред, по екрана.
Hero Video Headers (Think Movie-Style Sites)
Дизайнът на уеб сайтовете ще наподобява филмите. Бързите Интернет връзки и интеграцията на видео плъгини ще наложат тенденцията уеб сайтовете да приличат все повече на филми. Видео клиповете варират от малки откъси, до превюта, с почти пълна дължина. Изображенията са ясни, отчетливи и с по-висока резолюция. Тези ефекти са новост за потребителите, но въпреки това ще изглеждат познати, защото се срещаме непрекъснато с тях, гледайки телевизия.
Малките Анимации
Анимацията е една от водещите тенденции за 2016 г. Тя ще продължи да набира популярност, дори и с намален размер. Анимираните елементи на потребителския интерфейс са забавен начин да се ангажира вниманието на потребителите, да им се предложи нещо, докато чакат да се зареди съдържанието, а така се постига и елемент на изненада.
Най-важният фактор, когато става въпрос за анимация е да се уверите, че е подходяща за целта, да знаете защо създавате този ефект и за какво точно е предназначен той?
Фокус върху взаимодействията
Ръка за ръка с анимация, върви взаимодействието. Като основа за приложения и мобилни интерфейси, взаимодействията създават връзки между потребители и устройства. Добрите взаимоотношения често са малки и в полза на крайния потребител. От най-простите аларми за текстово съобщение разбираме, че е наш ред да направим нещо, тези незначителни действия оформят взаимодействието на хората с устройствата.
Минимализъм и Flat Design 2.0
Минимализмът преживя бум през 2015 г. и ще продължи да се развива и през 2016 г. Това е идеалният стил за RWD: организиран, фокусиран върху това, което е важно, той предоставя рационална употреба и организация на пространството. С други думи: по-малкото е повече.
Друг популярен подход в уеб дизайна, който си подхожда много с минималистичната философията е flat дизайнът, или най-новото му превъплъщение - Flat 2.0. Google Material Design представя принципите на Flat 2.0: метафора на материалния свят с хитра игра на сенки, светлина и движение, визуално насочващи потребителите към тяхното взаимодействие с уеб сайта.
Основни компоненти като решетки, ярки, живи цветове и зашеметяващи изображения, предават смисъл и йерархия на елементите, като същевременно създават приятни, запомнящи се емоции.
Nerdy Vintage Style от 80-те
Колоритнaта ера на обемисти компютри и масивни клетъчни телефони от началото на 80-те и 90-те години е основен източник на вдъхновение за последния полъх на винтидж тенденцията в Интернет. Пикселизирани икони и текст, галактически фонове, интерактивни, движещи се звезди и планети ще ни заобикалят през 2016 г.
Живи персонализирани илюстрации и икони
Монитори с висока резолюция разкриха как стандартните, графични формати не винаги работят, както се очаква в съвременната мрежа. Използването .jpg и .png файлове могат да влошат естетиката на един уеб сайт. Днес, повечето браузъри поддържат векторни графики (SVG) и лесно визуализират шрифтове, което е идеалният отговор на този проблем. В резултат, уеб дизайнът ще представя цветни илюстрации по поръчка, както и стилни, ръчно рисувани шрифтове, SVG икони, които допринасят за един по-свеж и по-красив вид на уеб сайтовете.
Типографията, по нов начин
Типографията е основен компонент на всеки великолепен дизайн и брандинг, тъй като в Интернет консумацията на информация е основната цел на посетителите. Благодарение на услуги като Google Fonts и Typekit, които създават персонализирани шрифтове, лесни и достъпни за използване, отминаха дните, когато уеб дизайнерите са били ограничавани до няколко системни шрифта.
Flat design и минимализмът вече прилагат силата на големите, драматични шрифтове, за да усилят ефекта на посланията. През настоящата година ще видим по-смело използване на художествените шрифтове в уеб сайтовете.
HD изображения
Увеличен трафик, браузъри, поддържащи HTML5 видео, както и графични изображения с висока резолюция, всичко това допринася за популярността на прекрасните HD фонови изображения и видео клипове, които ще се появяват все по-често в уеб сайтовете през 2016г.
Разширената поддръжка от браузъри на CSS3 може да подобри прилагането на драматични, артистични ефекти върху изображенията, които са създадени директно в браузъра, с няколко реда CSS код.
Cinemagraphs също се радва на широко разпространение. Това са неподвижни изображения, с избрана анимирана част, обикновено един фин детайл, който ловко привлича вниманието на посетителите на уеб сайта. Те не са новост, но успехът на "живите снимки" на най-новите Iphones, които се доближават до cinemagraphs, играе ключова роля в cinemagraphs, които остават тенденция в уеб дизайна и през 2016.
По-малко грид - базирани оформления
Тези оформления, особено, подобните на карти, в Pinterest, все още са много популярни. Минимализъм, flat design и нашумелите фронтенд frameworks, като Bootstrap, са допринесли за успеха на структурирани, грид-базирани уеб-оформления. През 2016г., обаче, очакваме да видим по-игриви оформления, които се отклоняват от дизайн, наподобяващ решетка. CSS3 Shapes набират популярност и е възможно, в бъдеще да се появят повече дизайни и уеб компоненти, извън стандартната правоъгълна форма. Меки и заоблени контури ще подчертават композициите от елементите и тяхната взаимовръзката в уеб страниците.
Тези тенденции в уеб дизайна не са самостоятелни, отделни компоненти. Драматичната типография стои чудесно в горната част на HD снимки и видеа, например, както и красивите, персонализирани печатни елементи си подхождат с пъстри илюстрации.
Благодарение на факта, че най-новите уеб стандарти са поддържани от повечето браузъри, различните и уникални дизайни ще се открояват все повече в Интернет. Само въображението може да поставя граници на това, което можете да направите в браузъра.
Отзиви