Ролята на дизайна в изграждането на успешно онлайн присъствие
Ако понастоящем не създавате творческо съдържание като част от маркетинговите си кампании, тогава е време да започнете да го правите. Проучвания показват, че когато хората само чуят или прочетат дадена информация, те запомнят не повече от 10% от нея за не повече от три дни. Ако информацията обаче е съчетана с изображение, процентът скача на 65%! Визуалното съдържание подобрява начина, по който посланията ни се "консумират" от потребителите и способства за увеличаване на ангажираността с нас в социалните медии.
Има ли и други важни фактори, свързани с дизайна и съдържанието, които могат да повлияят на онлайн присъствието ви - разберете от следващите редове...
Лого
Дизайнът на логото прави марката запомняща се.
Колко от нас могат да разграничават марките въз основа само на логата им? Това са символи, които определят техния статус и ги правят разпознаваеми.
Затова не подценявайте ролята на вашето лого за цялостната ви маркетингова стратегия!
Ангажиращ дизайн
Когато проектирате някакъв дизайн, задайте си въпроса дали той би предизвикал някакъв вид отговор, обратна връзка от страна на аудиторията. Дали хората ще се свържат с вашия дизайн на емоционално ниво, дали той кореспондира с техните възгледи и настроения. Ако например съдържанието ви е с информативен и образователен характер, аудиторията може да поиска да го сподели, за да предаде оново, което току-що е научила.
За да създавате ангажиращ дизайн, трябва да наблегнете на две неща - емоции и цели. Ако можете, споделяйте съдържанието си първоначално с избрана от вас по-малка аудитория. Това ще ви даде възможност за безценна обратна връзка за това как се възприема труда ви и какви въпроси могат да вълнуват хората. Ако се наложи, коригирайте съдържанието си спрямо тези нагласи.
Цели и реализации
Каквото и да правите, е важно да сте си изяснили каква е основната ви цел. Ако тя е повече конверсии, а въпреки чудесния дизайн на уебсайта ви такива не се генерират, тогава е време да преосмислите този дизайн, за да можете да постигнете основната си цел. Да, сайтът ви трябва да е визуално привлекателен, но е нужно да обмислите и това как работи от гледна точка на потребителя. Лесен ли е за ползване, какво работи и какво не, как можете да подобрите неговата практичност и функционалност.
Точни и ясни инструкции
Уебсайтовете съществуват, за да може потребителят да направи нещо на тях, да предприеме определено действие. Инструктирайте го по възможно най-простия начин какво трябва да направи. Трябва ли да попълни формуляр за контакт? Ако да, как точно ще стане това, може би чрез изскачащ екран?
При създаването на дизайна на уебсайта си винаги трябва да мислите за потребителя. Крайният "продукт" трябва да отговаря на неговите нужди и едновременно с това на целите на бизнеса ви.
Полезност
Ако не създавате полезно съдържание, няма да успеете да ангажирате аудиторията и да постигнете резултатите, които желаете. Всичко, което създавате, трябва да може практически да се използва от хората и да им бъде полезно. Когато се стараете дизайните ви да отговарят на нуждите и изискванията на вашата целева аудитория, вие повишавате осведомеността за бранда ви.
Отзиви