13 съвета за повече въздействие на постовете ви във Facebook
1. Задайте въпрос
Един от най-лесните и най-ефективни начини да започнете диалог с аудиторията си във Facebook е да зададете въпрос. Ако чрез него успеете да се докоснете до интересите или нуждите на феновете си, за тях ще е трудно да не му отговорят.
Ето и някои примерни въпроси, които можете да използвате:
- Точно определен: Какво/кое е любимото ви... ?
- Съвети: Как правите... ?
- Опит: Кой е любимият ви момент от... ?
- Подбуждащ разговор: Мислите ли, че... ?
- Директен: Защо... ?
- Събития: Кой ще ходи/е ходил на... ?
- Навременни: Днес е..., какво смятате да... ?
2. Помолете феновете си да направят избор
Забавен начин да накарате хората да взаимодействат със съдържанието ви е като публикувате "това или това" тип пост. Помолете хората да изберат страна, да изразят предпочитание или просто да направят избор между две неща. Добавена стойност е, че това може да предизвика разделение сред феновете ви, което да доведе до дискусия в коментарите.
В повечето случаи такива дебати са много забавни, но внимавайте за тролове. Ако искате да предизвикате дори по-усилен дебат, можете да предложите и малко по-гореща тема, но избягвайте политиката.
3. Публикувайте, когато феновете ви са онлайн
Хората използват Facebook по различно време през деня. Някои са на линия през целия ден, докато други може да проверяват Facebook само сутрин или вечер. Ако публикувате на произволен принцип постовете си, има голям шанс някои фенове да ги пропуснат. Докато проверят фийда си, може съдържанието ви да е вече "погребано".
По-добра тактика е да публикувате, когато аудиторията ви е най-активна. Тези данни можете да намерите в секция Insights и подсекция Posts на Facebook страницата си. По подразбиране панела ви показва данни за това кога феновете ви са онлайн. Можете да настройвате времевия отрязък, за който се показват данните и да сравнявате различни отрязъци от време, за да определите по кое време феновете ви са най-активни.
Съвет:
Публикуването късно вечер (когато феновете ви не са много активни) не е задължително нещо лошо. Kато цяло има много по-малко постове по това време и има много по-голяма вероятност хората, които са активни, да видят поста ви и да взаимодействат с него. Ако получите доза ангажираност към поста си вечерта, има и по-голям шанс останалата част от аудиторията ви да го види, когато посети Facebook сутринта.
Същата логика важи и за постовете през уикенда. Тогава има много по-малко постове от други страници и много по-голям шанс вашият да достигне активната аудитория по това време.
Изпробвайте да публикувате по различно време, за да видите кое най-добре работи за вас.
4. Споделяйте релевантни снимки
Една снимка може да каже доста повече от един текстов пост. Една страхотна снимка може да спре всеки, който скролва набързо през фийда си. Снимките многократно са доказали, че водят до повече взаимодействие, особено ако разказват история или се свържат с аудиторията на личностно или емоционално ниво. Според изследвания, постове със снимки получават почти двойно повече взаимодействия в сравнение с текстови постове.
Използвайте релевантни, цветни и висококачествени снимки. Ако искате да пообработите снимките си, но нямате Photoshop умения, може да използвате безплатни инструменти като Canva.
5. Взаимодействайте с други брандове
Няма правило, което да казва, че трябва да ограничите работата си във Facebook само до собствената си страница. Разходете се из социалния пейзаж, поствайте на други страници и взаимодействайте с брандове, когато има възможност за кооперация и обща аудитория.
Все пак се налага да сте тактични и да не поствате спам.
Ако постигнете споразумение с някого да споделяте взаимно съдържанието си, това ще бъде полезно и ще доведе до по-високо органично достигане и за двете страни, тъй като те ще бъдат изложени на по-широка аудитория.
6. Поискайте обратна връзка
Хората обичат да дават обратна връзка. Когато поискате мнение по правилния начин, аудиторията ви ще отговори бързо. Добавената стойност е, че ще получите ценна информация, която да ви помогне да подобрите бизнеса си и да задоволите клиентите си.
Представете си увеличението на лоялността на клиентите си, ако направите промени в бизнеса си, базирани на информацията, която те са ви подали. Изпробвайте тази тактика! Това е много по-персонален подход от една анкета и ви дава възможност да отговорите директно на всяка обратна връзка, която сте получили.
7. Включете призив за действие (Call to Action)
Основно правило при всеки тип маркетинг е, че ако искате аудиторията да предприеме някакво действие, трябва да им кажете да го направят. Използвайте призив за действие във всеки пост, независимо дали призивът е за коментар, споделяне, харесване или някакво друго действие.
Важно е вашият призив за действие да бъде съобразен с правилата на съответната платформа. И тъй като говорим за Facebook, по последни данни от социалната мрежа споделиха, че ще ограничават рийча на страници, които публикуват постове с призив за харесване, споделяне или тагване на приятели. Въпреки това е важно винаги да казвате на аудиторията си какво да прави, за да я подтиквате към действие.
8. Подсилвайте най-добрите си постове
Ако имате блог пост или друго уебсайт съдържание, което привлича много трафик, публикувайте го и в страницата си във Facebook и го подсилете. Не е необходимо да харчите много пари за това. Подсилете го скромно за 1-2 евро и насочете към хора, които харесват страницата ви и техни приятели.
Може и да не видите стотици споделяния, но един подсилен пост ще спомогне атрактивното ви съдържание да достигне вашата аудитория и да провокира взаимодействие. Колкото повече хора взаимодействат с това съдържание, толкова повече органично достигане до техните приятели ще получите. Тази тактика може да даде особено добри резултати, ако споделяте съдържание с висока стойност, като например решение за проблем или отговор на въпрос.
Можете специално да създавате такова висококачествено съдържание с цел да го споделяте, но се старайте то да бъде обвързано с дейността ви и интересите на аудиторията ви.
9. Споделяйте новини от индустрията си и горещи теми
Дори и най-верните ви фенове се интересуват от повече неща, а не само от бизнеса ви. Споделянето на големи новини от индустрията, в която се развивате, ще покаже на феновете ви, че не се интересувате единствено от това да промотирате собствения си бизнес, а се стараете да ги информирате и за текущите теми. Те ще оценят това и ще му отговорят.
Предавайте новини от сигурен източник и питайте феновете си какво мислят по въпроса. Помолете хората да споделят мнението си и поста.
10. Настройте честотата на постовете си
Ако взаимодействието със съдържанието ви куца, това може да се дължи на честотата, с която публикувате. Ако публикувате прекалено рядко (1-2 пъти седмично), това ще затрудни постовете ви да се преборят за пространство във фийда на феновете ви. От друга страна прекалено честото публикуване също може да ви навреди. Facebook се опитва да показва на хората най-интересното и релевантно съдържание от всеки, когото следват. Ако публикувате по 6 поста на ден в кратък прозорец от време, очаквайте повечето ви съдържание да бъде пропуснато. За да напипате най-добрия вариант, опитайте се да публикувате по 1-2 пъти на ден в моментите, в които феновете ви е най-вероятно да взаимодействат с поста ви.
11. Развеселете хората
Всички обичаме да виждаме забавни неща във фийда си. Повдигнете настроението на феновете си и им покажете, че имате характер и чувство за хумор. Не го премисляйте прекалено, просто направете нещо, което да разсмее феновете ви. Все пак имайте предвид техните интереси и се постарайте хуморът да е релевантен с аудиторията ви.
12. Отговаряйте на всички
Ако имате коментари от феновете си, но не им обърнете внимание и не им отговорите, те ще забележат това и ще спрат да взаимодействат с вас. Необходими са ви само по няколко минути на ден да следите социалната активност на страницата си и да давате бързи и остроумни отговори на фенове, които коментират.
Адекватното държание от ваша страна и отговорянето на коментарите карат феновете ви да се чувстват ценени и е много по-вероятно те да взаимодействат с вашето съдържание и в бъдеще.
13. Правете конкурси сред феновете си
Окуражавайте феновете си да споделят снимки на дадена тема или на ваш продукт. Това е забавен начин да предизвикате взаимодействие и диалог с тях. Още по-добре е ако превърнете това в конкурс и дори предложите награда, за да насърчите още повече споделянето и участието.
Колкото повече взаимодействие и участие в конкурса ви има, толкова повече ще повлече и след себе си. Хората следват и подражават на това, което другите правят.
Използвани материали
https://www.socialmediaexaminer.com/26-tips-for-better-facebook-page-engagement/
Отзиви