Защо всеки бизнес трябва да инвестира поне по 1 долар на ден за реклама във Facebook


Как рекламата се промени след 20-ти век
Преди съществуването на интернет, не беше необичайно обикновения човек да се занимава с реклама. Голяма част от бизнеса използваше „жълтите страници“ или радиото, но не всеки. Дори и в първата декада на 21-ви век само някакъв процент от компаниите използваше реклама в търсачките. Много смятаха, че това плати за клик е твърде скъпо или твърде сложно за тях.
Защо Facebook рекламите са най-голямата маркетингова възможност за всички времена
С Facebook рекламите имаме абсолютно уникална възможност. В нея има няколко неща, които досега не са събирани на едно място заедно:
1. Могат да съберат повече хора от радиото или телевизията в която и да е държава
2. Има сложно таргетиране като AdWords, макар и по различни критерии.
3. Минималния разход на ден е 1 долар
4. Тя е най-ниския разход при 1000 импресии за реклама в историята. Средно струват около 0.25 USD за 1000 бр., което е само 1% от стойността на телевизионната реклама. Шегувате ли се с мен? Не, това е истината.
С други думи, Facebook рекламите достигат голяма популярност, имат добро трагетиране, изискват много малко обвързване и са невероятно финансово достъпни.
Ето нещо, което хората трябва да знаят за Facebook рекламите, но обикновено бива пропуснато:

Ако отделяте само 1 долар на ден за реклами на Facebook, вие ще бъдете показани на 4000 души, които иначе не биха ви видели. Ако вие правите това, а вашите конкуренти – не, вие печелите играта за осведоменост във вашата ниша.
Не можете да продавате на някой, който не знае, че съществувате и не можете да продавате продукт или услуга, за която потребителят никога не е чувал.
Ако не можете да отделите 30 долара на месец, просто не трябва да сте в бизнеса.

Facebook рекламите за осведоменост и възвращаемост на инвестициите (ROI)
Заради AdWords много компании в момента подценяват важността и стойността на осведомеността и споделянето на мнения. И аз изядох горчивия хап на ROI. Бях г-н AdWords от 2004 до 2010г. Все още го правим, но знаем, че и това си ма своите граници. Може да даде плодове, които растат на ниско и да изглежда добре при…, но не може да повдигне видимостта на поносима цена.
Има хора в СЕО-то и PR, които презират рекламите. Разбирам тази естетика, но тя не е толкова важна като възможността, която се предлага. Знаем, че органичен Facebook без реклами е труден път, който става още по-непроходим. Страници с милиони фенове достигат само десетки хиляди с постовете си. Добавяйки реклама за промотиране на постовете ви, ви гарантира 10 до 100 пъти повече показване само на един пост от страницата. Имаме един голям национален клиент, който получава 0.01 долар свързани кликове на няколко от най-интересните си постове.
Има достатъчно изучени казуси на компании, получаващи ROI от реклами във Facebook, за да знаем, че това е осъществимо. Но има много компании, които не се справят с Facebook или не анализират достатъчно. Едно проучване сочеше, че 41% от В2В компаниите не са гледали тракинга, за да знаят какво прави за тях Facebook така или иначе. Всъщност, според проучването на HubSpot за 2013, 34% от бизнеса не могат или изобщо не калкулират получения ROI изобщо.
Ето един преобразуващ тракинг код, който можете да използвате и можете да създавате реклами, които автоматично се автоматизират за преобразуване. Ето как да го използвате:
1. Отидете на Facebook Ad Manager
2. Потърсете в ляво Conversion Tracking и кликнете на него
3. Кликнете на зелената кутийка "Create Conversion Pixel."
4. Дайте име, което ще разпознавате и изберете типа (напр. проверка, водещ или добави в количка).
5. Копирайте Java Script кода и го дайте на програмиста си или сами го поставете. Всъщност препоръчват да го поставите всекцията.

Опции за таргетиране при Facabook рекламите
Ако не сте съвсем наясно, ето някои от таргет опциите ви (използвайте една, комбинация или всичките):
1. Местоположение
2. Език
3. Възраст
4. Пол
5. Работно място
6. Колеж
7. Интереси (вкл. професии)
8. Категории
9. Вашия собствен списък от мейли
10. Семеен статус
11. Ниво на обучение
12. Специалност
13. Училище
Работих върху това и съм се натъквал и на други големи казуси (няколко примера са Marketo, InfiniGraph, Hubspot) от B2B Facebook рекламите за водеща информация. Прихващал съм медии, блогъри, журналисти, и съм получавал надеждни интервюта, които иначе не бих взел. Facebook също има опции за ретаргетиране като AdWords, ако искате да разнообразите собствената си медия отвъд мейла и феновете си.

Също така са чудесни за промотиране на събития. Можете не само да получите хора, които да се присъединят към събитието ви за по-малко от 0.15 долара на човек, но можете да стигнете и до приятелите на хората, които вече са потвърдили присъствието си.
Влагайте поне по 1 долар на ден!
Като цяло, Facebook рекламата е мощна платформа с много опции, и давайки й сила, вашата компания трябва да има някой, който да тества рекламите, дори да е само за 1 долар на ден!
Използвани материали
http://moz.com/blog/1-dollar-per-day-on-facebook-ads
Отзиви