Ъпдейт на News Feed-а на Facebook: Как #Friendmageddon ще се отрази на потребителите?


Facebook се основава изцяло на това да свързва хората с техните приятели и близки и макар да се опитва да се отклони от оригиналната си концепция, все още тази социална мрежа не е готова за това. Ето защо от FB решиха да намалят потока от новини към потребителите, като така целят да показват повече индивидуални истории. Това оповестяване не беше добре прието от фирмените публикуващи във FB, тъй като техният органичен обсег ще спадне още повече. От сега нататък достигането до аудиторията ще се превърне в истинско предизвикателство.
RIP на органичния обсег?
Органичния обсег бележи спад през последните няколко години и въпреки най-новите нагласи в алгоритъма, повечето страници бележат сериозен спад с около 40% надолу. Очевидно е, че органичния обсег става все по-труден и само реалната ангажираност и значимост на публикациите може да го увеличат. В този ред на мисли се появява въпросът, след като органичния обсег от януари до сега спада с над 40%, какво можем да направим ние? Ако Facebook приоритизира личните истории над новините и брандираните публикации, ще имаме ли въобще някога възможност да имаме добър органичен обсег? В тази връзка, Facebook потвърдиха в свое изявление това:
„Като цяло, ние приемаме, че тази актуализация може да намали броя на посетителите за някои страници. Определеното влияние на вашите страници и някои други измервания могат да варират в зависимост от композицията на вашата публика. Ако болшинството от вашите посетители са част от хората, които споделят вашето съдържание, което техните приятели харесват и коментират ще има по-малко влияние, отколкото, ако по-голямат част от вашият целеви трафик идва направо чрез действия на страницата ви. Ние насърчаваме страниците да публикуват въпроси, с които аудиторията да се обвързва и вероятно да споделя с приятелите си.“
Издателите искрено са започнали да се притесняват относно настоящите промени, които ги карат да открият нов метод, който да им помогне да осигурят и осъществят дълготрайно Facebook просъствие.

Стремеж към значение
По думите на Fcebook:
“Целта на News Feed-a е да показва онези истории на хората, които са с по-голямо значение за тях.“
Не става въпрос само да се рекламират определени неща, а за приоритизиране на представянето на съдържание, което е от значение за хората. Това означава, че някои страници могат никога да не постигнат своя органичен обсег, ако не познават своята аудитория и не се съобразяват с нейните интереси.
Поради тази причина, все по-важно става за публикуващите (на която и да е FB страница) да споделят информативни и значими постове за своята аудитория. Трябва публикациите да бъдат със значение, като това им гарантира, че те ще се превърнат във видимо съдържание в News Feed-a. Нещо, на което много ще се разчита за подобряване на органичния обсег е броя на споделяния на дадена публикация. Креативния, специален и уникален материал в съдържанието е винаги високо търсен ефект, тъй като това е единственият начин, чрез който може да се увеличи органичния обсег в тази ера на публикациите.
Изисква се по-дълбока оценка на уеб страницата и всеки публикуван пост.

Разходи за трафик
Те са неизбежни и публикуващите трябва да се съобразят с тези правила, за да устоят на конкуренцията. Но може ли всеки собственик на страница да си го позволи? И как би се отразило това на някои по-малки компании?
Няма да бъде лесно на някои от публикациите да се задържат за дълго във FB, без да се наложи да бъдат подсилени с определен бюджет. Това не означава, че всяка една по-малка фирма трябва да се откаже от Facebook. Но тя ще срещне доста трудности и ще трябва да вземе някои много по-изобретателни решения, за да издигне своя бизнес.
Тази ситуация кара рекламодателите да се ориентират към други аспекти на съдържанието, рекламата и маркетинга.

Да се насочим към потреблението на новини?
Един от анализите направени от Pew Analysis Center показва, че 62 % от възрастните в САЩ използват социалните медии, за да открият последните новини. А FB при 67% от тях е основната социална платформа, в която те го правят.
Малко след ъпдейта в News Feed-a хората няма да могат да виждат същото количество новини, както се случваше преди. Това ще окаже мигновено влияние на публикациите на издателите и техния обсег.
Внимание, това не е края на бизнес страниците във Facebook, но пък това трябва да ни напомни, че е нужно много по-автентично, вълнуващо, впечатляващо и обвързващо съдържание, вместо да се циркулира със стари и еднотипни истории.
Въпреки това, големите издатели няма да бъдат толкова засегнати от тези промени, поради голямата си публика, цените и настоящото обвързване, с което разполагат.
Подсилване на „ехо камерата“
Друга ситуация, върху която да помислите е т.нар. „филтриращ балон“, който FB са изградили от преди година и който нараства непрестанно. Хората са изправени пред други хора, постове, истории, които отликват на техните интереси, вярвания, опит и оказват влияние на тяхното възприятие за света.
Ели Парисер през 2011 описва в своята книга „The Filter Bubble: What the Net is Hiding From You“:
„Вашият монитор е едностранно огледало, отразяващо вашите лични интереси, въпреки че алгоритмичните надблюдатели виждат, това което натиснете.“
През това време, FB публикуваха пост с ценностите на News Feed-а, който гласи:
„Нашата цел е да осигурим разнообразие от истории, които потребителите са ни уведомили, че искат да виждат. Ние правим това, не само защото считаме, че е най-добро, но тъй като това е най-добро и за нашият бизнес. Когато мъжете и жените видят съдържание, което им харесва, има по-голяма възможност те да прекарат повече време в News Feed-a и да се насладят на преживяването.“
Това обобщава идеята за ъпдейта на News Feed-a и как потреблението в новините се променя. Колкото повече хора използват платформата, за да бъдат в час с новините, а FB продължава да приоритизира личните публикации, толкова издателите също стават част от една променяща се реалност, която засяга както създаването, така и разпределението на техните бъдещи истории.
Каква е следващата стъпка за публикуващите във Facebook?
Няма нужда от паника (но) по отношение на новата актуализация на Facebook, тя може да се окаже чудесна идея за старт на разглеждането и изучаването на аудиторията, на нейните реакции, мнения, за да могат фирмите да се справят с новия #Friendmageddon.
Всеки един сайт със сигурност ще усети необходимостта да анализира своито рекламни практики с цел да се даде възможност за допълнително развитие и за запазване на сериозен насочен трафик, който Fb може да предостави. Без значение дали в момента имате обвързана с вас аудитория или не, FB иска да напомни, че нищо не е даденост.
Време е да се коригират нашите социални практики все по-често, за да се достига все по-висок обсег и потребителска удовлетвореност.
Отзиви