Ъпдейт на News Feed-а на Facebook: Как #Friendmageddon ще се отрази на потребителите
RIP на органичния обсег?
Органичният обсег бележи спад през последните няколко години и въпреки най-новите промени в алгоритъма, обсегът на повечето страници е с около 40% надолу. Очевидно е, че само значимостта на публикациите и реалната ангажираност с тях може да го увеличат. Но ако Facebook приоритизира личните истории над новините и брандираните публикации, ще имаме ли въобще някога възможност за добър органичен обсег? Ето какво казват от Facebook в тази връзка:
"Като цяло ние приемаме, че тази актуализация може да намали броя на посетителите за някои страници. Влиянието на страниците ви и някои други параметри могат да варират в зависимост от композицията на вашата аудитория. Ако болшинството от посетителите ви са хора, които споделят вашето съдържание, а техните приятели го харесват и коментират, това ще има по-малко влияние отколкото, ако по-голямата част от вашия целеви трафик идва чрез действия на страницата ви. Ние насърчаваме страниците да публикуват въпроси, с които аудиторията да се обвързва и да споделя с приятелите си."
Бизнесите се притесняват относно настоящите промени, които ги карат да търсят нови методи за осъществяване на дълготрайно Facebook присъствие.
Важността на стойностното съдържание
По думите на Facebook: "Целта на News Feed-a е да показва онези истории, които са с по-голяма значимост за хората." Става въпрос за приоритизиране на съдържанието, което носи истинска добавена стойност на хората, пред класическото рекламиране на стоки и услуги. Това означава, че някои страници могат никога да не постигнат органичен обсег, ако не познават своята аудитория и не се съобразяват с нейните интереси.
Всичко това означава, че за бизнесите става все по-важно да споделят информативно и стойностно съдържание, което да им гарантира видимост в News Feed-овете на тяхната аудитория. Колкото по-креативни и специфични са публикациите и колкото по-голям е броят на споделянията, толкова повече ще се увеличава органичният обсег на страницата.
Разходи за трафик
Те са неизбежни, за да се устои на конкуренцията. Но може ли всеки собственик на страница да си го позволи? Как би се отразило това на някои по-малки компании?
Няма да бъде лесно за някои публикации да се задържат за дълго във Facebook без да бъдат подсилени с определен бюджет. Това не означава, че по-малките компании трябва да се откажат от публикуване в мрежата, но ще им се наложи да предприемат много по-изобретателни стъпки, за да издигнат своите бизнеси.
Тази ситуация кара рекламодателите да се ориентират към други аспекти на съдържанието, рекламата и маркетинга.
Подсилване на "ехо камерата"
Друга ситуация, върху която да помислите, е свързана с т.н. "филтриращ балон", който Facebook са изградили от преди година и който нараства непрестанно. Хората са изправени пред други хора, постове, истории, които отговарят на техните интереси, вярвания, опит и оказват влияние върху тяхното възприятие за света.
Ели Парисер през 2011 г. пише следното в своята книга The Filter Bubble: What the Net is Hiding From You: "Вашият монитор е едностранно огледало, отразяващо личните ви интереси, въпреки че алгоритмичните надблюдатели виждат, това което натиснете."
По същото време Facebook публикуваха пост с ценностите на News Feed-а, който гласи: "Нашата цел е да осигурим разнообразие от истории, които потребителите са ни уведомили, че искат да виждат. Ние правим това не само защото считаме, че е най-доброто нещо, но защото е и най-добре за нашия бизнес. Когато хората видят съдържание, което им харесва, има по-голяма вероятност да прекарат повече време в News Feed-a си и да се насладят на преживяването."
Това обобщава идеята за ъпдейта на News Feed-a и е ясно, че все повече бизнеси ще стават част от една променяща се реалност, която засяга както създаването, така и разпределението на техните бъдещи истории.
Каква е следващата стъпка за публикуващите във Facebook?
Няма нужда от паника по отношение на новата актуализация на Facebook! Компаниите могат и трябва да се възползват и да изучават аудиторията си, за да могат да се справят с новия #Friendmageddon.
Всеки един търговец със сигурност ще усети необходимостта да анализира своите рекламни практики с цел да се развива успешно и да подсигури сериозен насочен трафик, който Facebook може да предостави. Без значение дали в момента имате обвързана с вас аудитория или не, платформата иска да напомни, че нищо не е даденост. Нужно е все по-често да коригираме нашите социални практики, за да достигаме все по-висок обсег и потребителска удовлетвореност.
Използвани материали
* Към декември 2023 г. тази статия е свалена от източника http://litoralesud.net
Отзиви