Ъпдейт на News Feed-а на Facebook: Как #Friendmageddon ще се отрази на потребителите?


RIP на органичния обсег?
Органичния обсег бележи спад през последните няколко години и въпреки най-новите нагласи в алгоритъма, повечето страници бележат сериозен спад с около 40% надолу. Очевидно е, че органичния обсег става все по-труден и само реалната ангажираност и значимост на публикациите може да го увеличат. В този ред на мисли се появява въпросът, след като органичния обсег от януари до сега спада с над 40%, какво можем да направим ние? Ако Facebook приоритизира личните истории над новините и брандираните публикации, ще имаме ли въобще някога възможност да имаме добър органичен обсег? В тази връзка, Facebook потвърдиха в свое изявление това:
„Като цяло, ние приемаме, че тази актуализация може да намали броя на посетителите за някои страници. Определеното влияние на вашите страници и някои други измервания могат да варират в зависимост от композицията на вашата публика. Ако болшинството от вашите посетители са част от хората, които споделят вашето съдържание, което техните приятели харесват и коментират ще има по-малко влияние, отколкото, ако по-голямат част от вашият целеви трафик идва направо чрез действия на страницата ви. Ние насърчаваме страниците да публикуват въпроси, с които аудиторията да се обвързва и вероятно да споделя с приятелите си.“
Издателите искрено са започнали да се притесняват относно настоящите промени, които ги карат да открият нов метод, който да им помогне да осигурят и осъществят дълготрайно Facebook просъствие.

Стремеж към значение
По думите на Fcebook: “Целта на News Feed-a е да показва онези истории на хората, които са с по-голямо значение за тях.“
Не става въпрос само да се рекламират определени неща, а за приоритизиране на представянето на съдържание, което е от значение за хората. Това означава, че някои страници могат никога да не постигнат своя органичен обсег, ако не познават своята аудитория и не се съобразяват с нейните интереси.
Поради тази причина, все по-важно става за публикуващите (на която и да е FB страница) да споделят информативни и значими постове за своята аудитория. Трябва публикациите да бъдат със значение, като това им гарантира, че те ще се превърнат във видимо съдържание в News Feed-a. Нещо, на което много ще се разчита за подобряване на органичния обсег е броя на споделяния на дадена публикация. Креативния, специален и уникален материал в съдържанието е винаги високо търсен ефект, тъй като това е единственият начин, чрез който може да се увеличи органичния обсег в тази ера на публикациите.
Изисква се по-дълбока оценка на уеб страницата и всеки публикуван пост.
Разходи за трафик
Те са неизбежни и публикуващите трябва да се съобразят с тези правила, за да устоят на конкуренцията. Но може ли всеки собственик на страница да си го позволи? И как би се отразило това на някои по-малки компании?
Няма да бъде лесно на някои от публикациите да се задържат за дълго във FB, без да се наложи да бъдат подсилени с определен бюджет. Това не означава, че всяка една по-малка фирма трябва да се откаже от Facebook. Но тя ще срещне доста трудности и ще трябва да вземе някои много по-изобретателни решения, за да издигне своя бизнес.
Тази ситуация кара рекламодателите да се ориентират към други аспекти на съдържанието, рекламата и маркетинга.
Да се насочим към потреблението на новини?
Един от анализите направени от Pew Analysis Center показва, че 62 % от възрастните в САЩ използват социалните медии, за да открият последните новини. А FB при 67% от тях е основната социална платформа, в която те го правят.
Малко след ъпдейта в News Feed-a хората няма да могат да виждат същото количество новини, както се случваше преди. Това ще окаже мигновено влияние на публикациите на издателите и техния обсег.
Внимание, това не е края на бизнес страниците във Facebook, но пък това трябва да ни напомни, че е нужно много по-автентично, вълнуващо, впечатляващо и обвързващо съдържание, вместо да се циркулира със стари и еднотипни истории.
Въпреки това, големите издатели няма да бъдат толкова засегнати от тези промени, поради голямата си публика, цените и настоящото обвързване, с което разполагат.
Подсилване на „ехо камерата“
Друга ситуация, върху която да помислите е т.нар. „филтриращ балон“, който FB са изградили от преди година и който нараства непрестанно. Хората са изправени пред други хора, постове, истории, които отликват на техните интереси, вярвания, опит и оказват влияние на тяхното възприятие за света.
Ели Парисер през 2011 описва в своята книга „The Filter Bubble: What the Net is Hiding From You“:
„Вашият монитор е едностранно огледало, отразяващо вашите лични интереси, въпреки че алгоритмичните надблюдатели виждат, това което натиснете.“
През това време, FB публикуваха пост с ценностите на News Feed-а, който гласи:
„Нашата цел е да осигурим разнообразие от истории, които потребителите са ни уведомили, че искат да виждат. Ние правим това, не само защото считаме, че е най-добро, но тъй като това е най-добро и за нашият бизнес. Когато мъжете и жените видят съдържание, което им харесва, има по-голяма възможност те да прекарат повече време в News Feed-a и да се насладят на преживяването.“
Това обобщава идеята за ъпдейта на News Feed-a и как потреблението в новините се променя. Колкото повече хора използват платформата, за да бъдат в час с новините, а FB продължава да приоритизира личните публикации, толкова издателите също стават част от една променяща се реалност, която засяга както създаването, така и разпределението на техните бъдещи истории.
Каква е следващата стъпка за публикуващите във Facebook?
Няма нужда от паника (но) по отношение на новата актуализация на Facebook, тя може да се окаже чудесна идея за старт на разглеждането и изучаването на аудиторията, на нейните реакции, мнения, за да могат фирмите да се справят с новия #Friendmageddon.
Всеки един сайт със сигурност ще усети необходимостта да анализира своито рекламни практики с цел да се даде възможност за допълнително развитие и за запазване на сериозен насочен трафик, който Fb може да предостави. Без значение дали в момента имате обвързана с вас аудитория или не, FB иска да напомни, че нищо не е даденост.
Време е да се коригират нашите социални практики все по-често, за да се достига все по-висок обсег и потребителска удовлетвореност.
Използвани материали
http://litoralesud.net/2016/07/01/facebook-news-feed-update-how-friendmageddon-will-influence-publishers/
Отзиви