3 съвета за популяризиране на вашия бранд чрез Facebook
Facebook е изборът на много стартиращи компании и търговци и това е съвсем уместно, защото Facebook е най-популярната социална мрежа на планетата, която се е превърнала в дом за милиони хора по света, а това я прави изключително привлекателна за реклама.
Използването на Facebook за популяризиране на вашия бранд не е нова идея. Въпреки това, с еволюирането на Facebook еволюират и различните видове маркетингови стратегии. Използването на едни и същи техники вече просто не върши работа.
1. Тествайте различните стратегии
Facebook рекламирането ви позволява да представите рекламата си на точните хора, които имат нужда от това, което предлагате. Ако искате да отправите оферта към хора, които живеят в Лондон, обичат да ловят риба и да пият чай, платформата ви дава възможност да ги достигнете директно.
Имате възможност да тествате различни версии на вашата реклама и така да намерите най-подходящото послание към клиентите си. За да направите такъв тест, подгответе два Facebook поста, които да можете да сравните, т.е. разликата между тях да не е много голяма, но да се внушават два различни типа мотивация. Вижте кой вариант работи по-добре за целите, които сте си поставили.
2. Споделяйте качествено съдържание
Ако има едно задължително нещо, което брандът ви винаги да прави във Facebook (а и навсякъде другаде), това е да споделя наистина качествена информация. Джоел Контартесе, експерт в сферата на дигиталния маркетинг, казва: "Facebook е игра на взимане и даване. Споделянето на качествена информация, която е както образователна, така и информационна, е ключът към една здравословна връзка с вашата аудитория."
Уверете се, че използвате информацията, която Facebook ви предоставя. Научете от какво се нуждае вашата таргетирана аудитория. Споделяйте идеи и съвети, които да могат да се прилагат в ежедневието и го правете абсолютно безплатно. Така ще успеете да установите своето присъствие, което пък ще ви помогне за привличането на нови клиенти. Когато някой натисне бутона "Купи", той го прави, защото в определен момент някоя от вашите публикации му е била полезна и той го е оценил. В резултат това се материализира под формата на покупка.
Важно е да запомните, че дори и тези постове да не водят до преки продажби или друга директна полза за вас, те изграждат усещане за доверие между вас и вашите последователи, което е от съществено значение за развитието и утвърждаването ви на пазара.
Експертът по маркетинг в сферата на социалните мрежи Иън Андерсън Грей дори е на мнение, че не всеки пост трябва да бъде насочен директно към рекламирания бранд. Той вярва, че споделяната информация трябва да бъде в съотношение 80/20, т.е. 80% от съдържанието да бъде "външно" и да информира и помага, а едва 20% да са директна реклама на бизнеса. Това помага в изграждането на здрави връзки с потребителите и увеличава реализациите.
3. Знайте от какво вашата Facebook аудитория има нужда
Хората имат различни навици. Някой може да влезе в Twitter и набързо да публикува няколко неща там. Същият човек, пет минути по-късно, може да влезе във Facebook и да пренебрегне първите 20 публикации в стрийма си. Трябва да научите Facebook-навиците на вашата аудитория, които може да са различни от тези в някоя от другите социални мрежи.
Роън Шет, основател на Rohan Sheth Consulting, обяснява как взаимодействието с вашите последователи може да ви помогне да съберете информация за техните нужди и желания. Още по-добре е ако се познавате с конкретния човек, когото се опитвате да таргетирате. "Много лесно можете да разберете дали вашият пост е заинтригувал хората като видите каква е ангажираността с него - колко харесвания и споделяния има“ - казва Шет. "Това помага в създаването на все по-успешно и ефективно съдържание."
Ако имате 100 000 последователи във Facebook, за вас ще е невъзможно да изградите взаимоотношения с всеки един от тях. Можете обаче да опознаете тези хора и техните навици чрез различни практики за таргетиране.
Една добра практика е да си определите три "маркетингови персони" - виртуални модели на вашите идеални клиенти, които си имат своите интереси, ценности и демографски характеристики. Например, едната ви персона може да се казва "Джени". Тя е жена на 30 години, която работи от вкъщи. Тя предпочита да ползва Facebook, за да развива своя бизнес чрез използването на реклами, а за разпространението на съобщенията си сред потребителите тя използва контент маркетинг. Използвайки информацията за тази персона, лесно можете да таргетирате този тип хора във Facebook и да взаимодействате с тях по-успешно. Уверете се, че създадените персони са релевантни на вашата дейност и успяват да оказват влияние както на бизнес ниво, така и на емоционално.
Въпреки че Facebook постоянно еволюира, ако спазвате тези три съвета, ще имате предимство пред конкуренцията. Запомнете, че Facebook е преди всичко "социална" платформа. Тези техники ще ви помогнат да изградите добри взаимоотношения и доверие с аудиторията си.
Използвани материали
https://www.entrepreneur.com/article/292154
Отзиви