3 съвета за израстването на вашия бранд чрез Facebook


Facebook е изборът на много стартиращи компании и търговци, които тепърва започват своя бизнес. Изборът е съвсем уместен, защото Facebook е най-популярната социална мрежа на планетата, която се е превърнала в дом за милиони хора по света, а това я прави изключително привлекателна платформа за реклама.
Използването на Facebook за разрастването на вашия бранд не е нова идея. Въпреки това, с еволюирането на Facebook, еволюират и различните видове маркетингови стратегии. Използването на едни и същи техники вече просто не върши работа.
1. Тествайте различните стратегии
Facebook рекламирането ви позволява да представите рекламата си на точните хора, които имат нужда точно от това, което вие предлагате. Тя също така ви дава възможност да тествате различни версии на вашата реклама и така да намерите подходящото послание към вашите клиенти. Ако искате да достигнете до хора, които живеят в Лондон, обичат да ловят риба и да пият чай, то вие можете да достигнете директно до тях и да им отправите оферта.
За да направите такъв тест на рекламите, напишете два Facebook поста, които да можете да сравните, като разликата между тях да не е много голяма, но да се внушават два различни типа мотивация.
2. Споделяйте качествено съдържание
Ако има едно нещо, което брандът ви винаги да прави във Facebook (а и навсякъде), то това е да споделяте наистина качествена информация. Джоел Контартесе, експерт в сферата на дигиталния маркетинг казва: „Facebook е игра на взимане и даване. Споделянето на качествена информация, която е както образователна, така и информационна, е ключът към една здравословна връзка с вашата аудитория.“
Уверете се, че използвате информацията, която Facebook ви предоставя. Научете от какво се нуждае вашата таргетираната аудитория. Споделяйте идеи и съвети, които да могат да се прилагат в ежедневието и го правете абсолютно безплатно. Така ще успеете да установите своето присъствие, което пък ще ви помогне за привличането на нови клиенти. Когато някой натисне бутона „Купи“, този някой ще прави тази стъпка, защото, в определен момент, някои от вашите публикации може би му е била от полза и той го е оценил, което, в крайна сметка, се материализира под формата на покупка.
Важно е да запомните, че дори и тези постове да не водят до преки продажби, или някаква друга директна полза за вас, те всъщност изграждат усещане за доверие между вас и вашите последователи, което е от съществено значение за развитието и утвърждаването ви на пазара.
Експертът по маркетинг в сферата на социалните мрежи, Иън Андерсън Грей дори е на мнение, че не всеки пост трябва да бъде насочен директно към рекламирания бранд. Точно обратното, трябва да се стреми да помага на хората в своята аудитория. Той вярва, че споделяната информация трябва да бъде в съотношение 80/20, като 80% от съдържание да бъде външно и да информира и помага, а едва 20% от постовете да са директна реклама на нашия бизнес. Това помага в изграждането на бъдещи връзки с потребителите, увеличава реализациите, а аудиторията се чувства свързана с компанията.
3. Знайте от какво вашата Facebook аудитория има нужда
Хората, където и да отидат, имат различни навици. Някой може да влезе в Twitter и бързо да публикува няколко неща там. Същият този някой, пет минути по-късно, може да влезе във Facebook и да пренебрегне първите 20 публикации в стрийма си. Трябва да научите Facebook навиците на вашата аудитория, които може да са различни от тези в някоя от другите социални мрежи.
Роън Шет, основател на „Rohan Sheth Consulting“ обяснява как взаимодействието с вашите последователи може да ви помогне да съберете информация, чрез която да можете постоянно да им предоставяте това, от което те се нуждаят. Още по-добре ще е ако се познавате с конкретния човек, който се опитвате да таргетирате. "Много лесно можете да разберете дали вашият пост е заинтригувал хората като видите каква е неговата ангажираност, колко лайка, шервания, и споделяния има той“- казва Шет. „Това ми помага в изграждането на все по-успешно и ефективно съдържание.“
Една добра практика, която е добре да следвате, е да си създадете три „маркетингови персони“, които да таргетирате. Маркетинг персоните представляват виртуален модел на вашия идеален клиент, който си има своите интереси, ценности и демографски характеристики. Ако имате 100.000 последователи във Facebook, за вас ще е невъзможно да изградите взаимоотношения с всеки един от тях. Използвайки такъв тип стратегия обаче, вие ще можете да опознаете тези хора и техните навици чрез различни практики за таргетиране. Например, първата ви „персона“ може да се казва „Джени“. Тя е жена на 30 години, която работи от вкъщи. Тя предпочита да ползва Facebook, за да развива своя бизнес чрез използването на реклами, а, за разпространението на съобщението си сред потребителите, тя използва контент маркетинг. Използвайки информацията от тези персони, вече ще можете да таргетирате тези „хора“ във Facebook и ще можете да взаимодействате с тях. Уверете се, че изградените персони са релевантни на вашия бизнес и да успяват да оказват влияние, както на бизнес ниво, така и на емоционално. По този начин, вие винаги ще сте наясно с това какво иска вашата аудитория чрез използването на изградените от вас персони.
Facebook постоянно еволюира и се разраства. Въпреки това обаче, тези три съвета ще ви осигурят предимство пред вашата конкуренция. Запомнете, че Facebook е преди всичко „социална“ платформа. Всички тези техники, които ви показахме могат да ви помогнат в това да изградите добри взаимоотношения, но от вас самите зависи да успеете лично да въздействате и да изградите доверие между вас и аудиторията ви.
Използвани материали
https://www.entrepreneur.com/article/292154
Отзиви