Facebook с нов приоритет: Мобилно господство
Обещавайки стабилност на платформата и повишен потребителски контрол върху данните, изпълнителният директор Марк Зъкърбърг и други служители на Facebook подробно описаха серия от подобрения, които да бъдат свързани към мобилни приложения, които се интегрират с Facebook услуги. "Повечето от вас създават мобилни приложения", казва Зъкърбърг по време на обсъждането на прехода на компанията към мобилен фокус на конференцията на F8 Facebook разработчиците в Сан Франциско. Компанията планира да предложи междуплатформени инструменти и услуги, за да направи по-лесно изграждането и монетизирането на приложения за мултифункционални платформи.
На стартовата страница на API, Facebook пусна API версии, за да се увери, че приложението продължава да работи и представя нова гаранция за стабилност, заявявайки, че основните APIs ще продължат да се поддържат минимум 2 години, дори и Facebook да ги промени. Акцентът върху стабилността се разширява до споразумение за предоставяне на услуги, в което Facebook се ангажира да поправя всички основни грешки в рамките на 48 часа. Медийните компании ще получат нови APIs с общественото съдържание, за да им се помогне да наберат Facebook съдържание и данни.
Зъкърбърг наблегна на проблеми с изолираните разработки в мобилното пространство на Microsoft, Apple и Google, които имат свои собствени платформи. Facebook, междувременно, иска да осигури инструменти за връзка между платформите.
Facebook потребители получават все по-голям контрол над данните в самите приложения, както и възможност за анонимно логване без споделяне на лична информация от Facebook към разработчиците. Опцията за нов диалогов прозорец за iOS и Android дава възможност за споделяне на съдържание през Facebook Messenger и бутонът "Изпрати към мобилно устройство" дава възможност на потребителите да изпратят приложение към телефона си след като са посетили даден уебсайт и са се логнали през Facebook. Програмата на компанията FbStart ще предостави на мобилни стартъпи ресурси и инструменти.
За осигуряване на приходи Facebook увеличава тестването на мрежата от потребители за рекламодателите, за да увеличат Facebook кампаниите към мобилните приложения и да направят използваеми възможностите за таргетиране и репорт във Facebook.
Един от участниците на F8 направи забележка към Facebook за поемането на контрол върху мобилната им участ. "Очевидно е, че Facebook поставя голям акцент върху мобилните устройства и искат да притежават мобилната екосистема на приложенията и рекламите, ето защо се опитват да накарат всеки мобилен разработчик да предлага техните реклами", каза Рич Сътън, технологичен директор в Nexgate, които предлагат приложение за съвместимост и защита, което работи с Facebook. "Най-важното за нас е стабилността в APIs. Имаме много дълбока интеграция в API. Правим множество обаждания към API и съм много щастлив, че Facebook прави преход от вятърничава компания към такава, която разбира, че стават важен елемент от субстрата в интернет."
Използвани материали
http://www.infoworld.com/t/application-development/facebooks-new-priority-mobile-dominance-241678
Отзиви