Facebook с нов приоритет: Мобилно господство


Facebook е поставил своите мерници в мобилното пространство и се оглежда за софтуерни разработчици, които да помогнат да разширят нарастващото им присъствие в устройствата.
Обещавайки стабилност на платформата и повишен потребителски контрол върху данните, изпълнителния директор Марк Цукерберг и други служители на Facebook, подробно описаха серия от подобрения, които да бъдат свързани към мобилни приложения, които се интегрират с Facebook услуги. "Повечето от вас създават мобилни приложения", казва Цукерберг по време на обсъждането на прехода на компанията към мобилен фокус на конференцията на F8 Facebook разработчиците в Сан Франциско. Компанията планира да предложи междуплатформени инструменти и услуги, за да направи по-лесно изграждането и монетизирането на приложения за мултифункционални платформи.
На стартовата страница на API, Facebook пусна API версии, за да се увери, че приложението продължава да работи и представя нова гаранция за стабилност, заявявайки, че основните ще APIs ще продължат да се поддържат минимум 2 години, дори и Facebook да ги промени.
Акцентът върху стабилността се разширява до споразумение за предоставяне на услуги, в което Facebook се ангажира да поправя всички основни грешки в рамките на 48 часа. Медийните компании ще получат нови APIs с общественото съдържание, за да им помогне да се наберат Facebook съдържание и данни.
Зукерберг наблегна на проблеми с изолираните разработки в мобилното пространство на Microsoft, Apple, и Google които имат свои собствени платформи. Facebook, междувременно, иска да осигури инструменти за връзка между платформите.
Facebook потребители получават все по-голям контрол над данните в самите приложения, както и с възможност за анонимно логване без споделяне на лична информация от Facebook с разработчиците. Възможността за нов диалогов прозорец за iOS и Android дава възможност за споделяне на съдържание през Facebook Messenger и бутона Изпрати към мобилно устройство, дава възможност на потребителите да изпратят приложение към телефона си след като са посетили даден уеб сайт и са се логнали чрез Facebook. Програмата на компанията FbStart ще предостави мобилни startups с ресурси и инструменти. За осигуряване на приходи, Facebook увеличава тестването мрежата от потребители за рекламодателите, за да увеличат кампаниите във Facebook към мобилните приложения и да направят използваеми възможностите за таргетиране и репорт във Facebook.
Един от участниците на F8 направи забележка към Facebook за поемането контрола върху мобилната им участ. „Очевидно е, че Facebook поставя голям акцент върху мобилните устройства и искат да притежават мобилната екосистема на приложенията и рекламите, ето защо се опитват да накарат всеки мобилен разработчик да предлага техните реклами“, каза Рич Сътън, технологичен директор в Nexgate, които предлагат приложение за съвместимост и защита, което работи с Facebook. „Най-важното за нас е стабилността в APIs. Имаме много дълбока интеграция в API. Правим множество обаждания към API, и съм много щастлив, че Facebook прави преход от вятърничава компания, към такава, която разбира, че стават важен слой от субстрата в интернет.
Използвани материали
http://www.infoworld.com/t/application-development/facebooks-new-priority-mobile-dominance-241678
Отзиви