Кога да публикуваме във Facebook, за да достигнем до повече хора
Кой е най-подходящият момент за публикуване на постове в социалните мрежи?
Този въпрос се повдига непрекъснато с редица тестове, уроци и най-вече инфографики, показващи времето, в което хората най-много посещават социалните мрежи и са комуникационно и покупко активни. Истината е, че няма ясно формулиран отговор на това в кой момент е най-добре да публикуваме нашето съдържание. Нещата всъщност са много по-дълбоки и опират до познаване на работата на News Feed алгоритъма на Facebook и съобразяване с конкуренцията на вашите постове, както и със срока на годност да даден tweet.
Съществуват много елементи, на които да обърнете внимание и всеки от тях е тясно свързан с навиците и поведението на аудиторията. В тази статия ще откриете някои съвети, които ще ви помогнат да определите най-добрия момент за публикуване във Facebook. Ще се научите как да проследявате и определяте отрязъка с най-висок потребителски интерес и готовност за ангажиране с вашето Facebook съдържание.
Зависимост от конкуренцията
Ето един от най-лесните начини да определите кога да публикувате във Facebook:
Отидете в меню "Анализи" на вашата Facebook страница, изберете "Публикации" от лявото поле с възможности и погледнете графиката, която се разкрива пред вас. Тя показва кога по-голямата част от аудиторията ви е активна онлайн. Проследете и определете точния час, в който има най-висока посещаемост. Има смисъл да публикувате съдържание тогава, когато по-голямата част от потребителите са онлайн, нали? За съжаление, не е задължително това да е така!
Нещата са свързани и с това как работи News Feed алгоритъма на Facebook. Оказва се, че публикуването на пост във времето с най-висока посещаемост може всъщност да редуцира броя на хората, до които достигате! Защо? Защото в този момент ще се конкурирате с всички други компании, чиито публикации ще са онлайн по същото време. Някои от потребителите, които са в по-близки взаимоотношения с вашите конкуренти или общуват често, ще спомогнат за тяхното по-добро класиране.
Как точно стоят нещата
Когато даден пост е публикуван във Facebook, News Feed алгоритъмът го класира по индивидуален афинитет на всеки потребител към този пост на база на миналите му интеракции със съдържанието на публикуващия, кога то е публикувано, вида на съдържанието и много други различни фактори. Спрямо тези неща Facebook дава на всеки пост определен резултат, свързан с обвързването на всеки потребител с него и този резултат определя кои истории да се показват в неговия News Feed.
Публикуването на постове в пиковите часове според графиката на Facebook ви изправя лице в лице с конкуренцията и би могло да насочи ваши последователи повече към нея, ако те вече са нейни фенове.
Съвсем скоро BuzzSumo представиха анализ на повече от милиард Facebook постове, за да определят най-добрите начини за достигане на по-висока обвързаност. От тяхното изследване се вижда, че постовете, качени между 10 ч. вечерта и полунощ, водят до много по-високи нива на обвързаност. Това рязко си противоречи с графиките на Facebook и начина на работа на News Feed-a. Публикуването късно вечерта, когато конкуренцията е по-малка, би могло да позиционира бранда ви на по-високи позиции.
Опознайте аудиторията си
Означава ли това, че трябва да поствате по това време? Може би. Когато започвате е съвсем логично да искате да генерирате повече последователи чрез подсилване на вашата страница. Правейки това, вие повишавате афинитета на публиката към вашата марка, което мигновено увеличава и броя на достигнати хора чрез вашите постове. Като имаме предвид това, публикациите късно вечер може да се окажат едно добро начало на предизвикване на обвързаност. След този първи етап можете постепенно да изместите вашия график на публикуване към периоди с по-висок трафик. По този начин вие укрепвате връзката си с феновете и осигурявате по-голям обсег на публикациите и в пъти по-висок трафик.
И все пак не забравяйте, че най-добрият момент за публикация зависи от навиците и нуждите на вашата таргет група. Проверете каква е възрастта на хората, които харесват вашата страница, какви са интересите и предпочитанията им и т.н. Помогнете си с демографските данни в полето с анализи на вашата страница. Това са хората, върху които трябва да се фокусирате, защото те са тези, които отговарят на вашите постове чрез харесвания, споделяния, коментари. Тези действия повишават обсега, така че винаги се старайте да подобрите комуникацията с тях, а в резултат ще достигнете до още повече хора. След като си изградите идея кого искате да достигнете, може да влезете в Audience Insights и да разберете всеки от вашите потребители в каква група членува и какви са неговите интереси. В Audience Insight изберете "People who are connected to your page". Тази опция ще ви даде детайлна информация за вашата аудитория. Ще разберете към каква възрастова група да се насочите, коя държава и часова зона. Също така, чрез този инструмент можете да разберете какви устройства употребяват вашите последователи най-често, работните им места и семейния им статус. Така добивате реална представа в кой момент е най-вероятно те да са онлайн и в готовност да реагират.
Колкото повече знаете, по-добре
Някои от последните проучвания на Facebook сочат например, че голяма част от младите семейства са по-активни в ранните часове, когато са събудени от своето дете и търсят да правят нещо. Facebook регистрира, че 56% от младите родители са посетили Facebook от своето мобилно устройство до 7 часа сутринта, като първата активност е регистрирана от 4 часа сутринта. Ако бизнесите, които таргетират семейства с малки деца, знаят тази статистика, лесно ще вземат решение кога е най-правилното време да публикуват съдържание във Facebook.
И така, информирайте се. Анализирайте поведението на аудиторията си. Използвайте инструменти като Audience Insights, както и други тактики за събиране на полезна информация за живота на вашите последователи. И нямаме предвид група, която съществува на теория в компютърно генерирана система, а говорим за истински хора, които правят истински неща в реално ежедневие. Затова и качественият social media marketing изисква много работа и изследвания, опити и експерименти. Най-добрият начин да оптимизирате вашата комуникация и съответно обсег е да усъвършенствате посланията си към специфични групи. Може да използвате различни наръчници и съвети, но ако никой от тях не дава положителни резултати, опитайте се да изследвате в дълбочина вашата таргет група. Така ще можете най-добре да определите в кои моменти да публикувате своето съдържание.
Използвани материали
http://www.socialmediatoday.com/social-business/how-locate-best-times-post-facebook-improve-reach-and-response
Отзиви