20 начина да повишите видимостта на вашата Facebook страница
Има голямо недоволство сред търговците във Facebook заради очевидния спад на видимостта в известията. Смята се, че това е начинът, по който Facebook принуждава администраторите на страници да плащат за промотиране на техните публикации, за да се получи същото представяне, на което до този момент те са се наслаждавали безплатно. Дали наистина е така или не, едно е сигурно - Facebook News Feed се превръща във все по-конкурентно пространство. И така, как да си подсигурим добра видимост в известията? Първо трябва да разберем как Facebook решава кои публикации ще бъдат показвани и защо.
ЕdgeRank
Вече ги няма добрите стари времена, когато по-голямата част от вашето обкръжение щеше да види съдържанието на страницата ви. Сега средно 16-17% от феновете ще видят всеки един от постовете ви.
Чували ли сте за EdgeRank? Това е формулата, която Facebook използва, за да реши кои постове ще бъдат показвани в известията. Алгоритъмът на EdgeRank определя кой ще види вашите публикации. Ако разберете как работи, можете да опитате да оптимизирате постовете си, за да се приспособите към него. В интернет пространството има много статии, които разнищват темата EdgeRank, но всъщност всичко, което трябва да знаете, са три думи: affinity score, тежест и време.
Affinity score измерва колко силна е връзката ви с даден потребител на база вашето взаимодействие. Хората, които често коментират, харесват или споделят постовете ви, ще имат по-силен affinity score и съответно ще са хората, които ще виждат вашите публикации в новините си.
Следващият елемент - тежест - се отнася за тежестта на взаимодействието с вашите постове. Например коментарите или споделянето имат повече тежест от харесването. Т.е. ако постът ви получи много коментари и/или харесвания, то той (теоритично) ще бъде видян от повече потребители.
Последният елемент е време. Колкото по-стар е постът, толкова по-неактуален става той, което означава, че ще се показва в известията на последователите все по-рядко.
Но на практика как можем да повлияем на EdgeRank алгоритъма, за да направим Facebook страницата си по-видима?
Ето 20 идеи:
1. Не публикувайте твърде често
Това е често срещан капан. Създавате страница и започвате да набирате фенове, които в един момент решавате постоянно да заливате с информация. Не! Никога не публикувайте, само за да има нещо качено. Няма магическо число за броя публикации, но не е препоръчително да се прави повече от една на ден, освен ако нямате "пакет, който изисква час на доставка" или темата не представлява интерес за по-голямата част от аудиторията. Рядко можете да загубите фенове, защото не публикувате новини, но можете да загубите фенове (или публикациите ви да бъдат скрити от потребителите), ако публикувате твърде често. Освен това колкото повече публикации правите, толкова повече можете да загубите взаимодействието с потребителите, което ще повлияе на вашия EdgeRank.
2. Публикувайте интересно съдържание
Колкото по-добро и интересно е съдържанието ви, толкова повече взаимодействие ще получавате и EdgeRank-ът ви ще е по-висок. Проследявайте как се приемат публикациите ви и съвсем скоро ще разберете какво вашата аудитория намира за интригуващо. След това публикувайте повече такива неща.
3. Ползвайте снимки и видео
Ако сте свикнали да публикувате само текстове, променете това! Статистиката показва, че албумите със снимки са със 180% по-интересни, снимките - със 120%, а видео клиповете - със 100%. Сега разбирате защо трябва да показвате снимки и видео възможно по-често, нали?
4. Определете най-добрите дни и часове, в които да публикувате
Най-добрите дни и часове, в които да публикувате до голяма степен зависят от навиците и интересите на вашата аудитория. Например статистиката показва, че хората, които разглеждат сайтове от 21 до 22 ч., са на 18-24 години. Така че, ако вашата цел не е достигане на хора на тази възраст, тези късни часове не са оптималното време за вас. Ако сте се насочили към домакините, изберете делничните дни или привечер. Съветът ни е да направите собствено проучване като публикувате по различно време на деня и месеца и след това проверите кои дни и часове имат най-добри резултати.
5. Помолете последователите си да променят настройките си, за да получават известия от вас
Този начин може да не е особено ефективен, но си струва да се опита. Ако се огледате за бутона "харесано" на всяка страница, на която сте фен, ще видите, че там има опция да получавате новини от тази страница. Ако помолите последователите си да направят това за вашата страница и успеете да ги заинтригувате, рейтингът на страницата ви ще се повиши. Едва ли много фенове ще го направят, но дори и да са малък %, това ще даде резултати.
6. Промотирайте публикации
Ако нямате нищо против да похарчите малко пари, можете да повишите рейтинга на вашите публикации като ги промотирате. Можете да заплатите средно между 5 и 200$, за да повишите представянето на публикацията си само за вашите настоящи фенове и техните приятели. Опитайте с малка инвестиция и вижте резултата!
7. Поискайте обратна връзка
Това е чудесна идея и ви препоръчваме да я използвате! По този начин не само можете да получите до 90% повече реакции от средното ниво на останалите ви публикации, но и да получите ценна обратна връзка и идеи, ако зададете правилния въпрос. "Какво има тази вечер за вечеря?" (което може да се отнася за марка ресторанти), "Какво мислиш за ...............?" или "Какъв цвят смяташ, че трябва да добавим към нашата гама от .....?" Тази тактика ще ви донесе повече коментари, които тежат повече от харесванията и с времето вашият EdgeRank ще се увеличи.
8. "Озаглавете съдържанието" или "попълнете текста"
Друга тактика за генериране на коментари е да помолите аудиторията си да предложи подходящо заглавие към текст или снимка или да попълни празните места в публикуван от вас текст, например "Този уикенд ще правя ............" Ако това пасва на тематиката на страницата ви, можете да опитате.
9. Публикувайте вдъхновяващи мисли и снимки
Един от най-добрите начини да спечелите внимание е да публикувате вдъхновяващи мисли или снимки. За предпочитане е да бъдат свързани с вашия бизнес. Потребителите във Facebook много харесват такъв тип съдържание, така че ако вашата марка го позволява, направете го!
10. Обявете състезание
Хората обичат безплатните неща, така че им дайте възможност да си спечелят нещо. Публикациите за състезания печелят висок интерес към вашата страница и ако представите състезанието чрез Facebook ads например, вашето обкръжение ще се увеличи. Уверете се, че наградата, която предлагате, заслужава усилията на аудиторията!
11. Помолете хората да сподeлят страницата ви и нейното съдържание
Това е евтин трик, който често работи. Ако имаш нужда от нещо, поискай си го! Много бизнес страници рутинно използват послания като "сподели със ....." или "харесай, ако си съгласен" или по някакъв друг начин мотивират феновете си да харесат, коментират и споделят дадена публикация. Понякога може да изглежда малко отчаяно, но върши работа.
12. Бъдете забавни
Нищо не получава повече внимание от забавните публикации, снимки или видео клипове. Опитайте да бъдете забавни (но не прекалено) и ще видите, че ангажираността към страницата ви ще се повиши, а с това и EdgeRank-ът ви!
13. Facebook offers
Facebook offers e чудесен начин да се промотира страницата и бизнеса ви и да се генерират продажби. Ако имате добри предложения, помислете за промотиране чрез Facebook offer. Така ще е по-лесно за феновете ви да пазаруват, а и когато го направят, по стените на техните приятели ще се публикува автоматично съобщение. Можете да промотирате и чрез Facebook ad campaign, за да получите дори по-широко представяне.
14. Ваучери и кодове за намаления
Хората обичат безплатни неща, но се радват и на намаления. Предложете ексклузивни ваучери или кодове за намаления и промотирайте това с публикации. Ако отстъпката е добра, ще видите много реакции към вашата публикация. Това не само ще помогне за видимостта на публикацията, но и за цялостното представяне на страницата ви. С един куршум - два заека!
15. Насърчавайте отбелязването в снимките
Друг начин да достигнете до приятелите на феновете си е да насърчавате отбелязването във ваши снимки. Например качвате снимка на събитие, спонсорирано от фирмата или снимка на изключителен нов продукт и казвате на хората да се отбележат, ако желаят. Опитайте да не сте твърде досадни, за да не отблъснете феновете.
16. Насърчавайте ползването на Check-in
Очевидно това е възможно, ако имате реално местоположение. Посочете го във Facebook, така че хората да могат да се свържат с вас. Facebook check-in се показва в дневниците на феновете ви (а и в новините на техните приятели) и повишава разпространението на вашата марка и на страницата ви. Окуражете хората да се отбелязват не само чрез публикациите ви, но и чрез реалното ви местонахождение (напр. чрез означение).
17. Спечелете приятелите на феновете си
Най-лесните за привличане хора във Facebook са приятелите на вашите фенове. Когато някой вижда, че приятелите му харесват вашата страница, има голяма вероятност и той да направи същото, защото "препоръките" от познат имат голямо влияние. Така получавате органично вътрешно разпространение, но можете допълнително да го повишите като използвате някои платени опции - платени материали, промотирани публикации или Facebook ads.
18. Изненадвайте и очаровайте
Хората в социалните медии обичат да виждат и споделят неща, които са наистина позитивни, изненадващи или очарователни. Направете нещо уникално! Дарете кофа с жълтици на местна благотворителна организация, споделете история за спасяване на птиче-бебе, паднало от гнездото, пуснете ексцентрично видео за случка в магазина ви. Просто споделете нещо, което не е пряко свързано с бизнеса ви, но ще накара феновете ви и техните приятели да се възхитят. Опитайте и ще видите как вашият EdgeRank ви изстрелва в нови висоти!
19. Публикувайте кратки текстове
Опитайте се да публикувате кратки текстове - между 100 и 250 символа. Те ще получат 60% повече харесвания, коментари и споделяния от по-дългите постове. Хората вече не искат да отделят много време за четене!
20. Бъдете целенасочени
От цял свят ли идва вашата аудитория? Само към една държава, град или област е насочено промотирането ви? А само към млади хора ли сте насочени или към по-възрастна група? Facebook позволява да настроите публикациите си към потребители според пола, семейното положение, образованието, интересите, възрастта и говоримия език. Така че, ако искате да насочите дадена публикация само към определен сегмент от вашата аудитория, набележете само него. По този начин няма да се сторите скучни или дразнещи на останалата част от феновете ви и с времето ще видите по-висок % обвързаност с тази публикация. Да отбележите по-малко хора може да изглежда противоположно на поставената цел да получите повече видимост, но EdgeRank-ът ви ще бъде по-добър, ако таргетирате хората по-целенасочено.
Не се бавете, а изпробвайте тези няколко тактики, за да подобрите вашия EdgeRank и да получите по-голяма видимост на страницата си! Успех!
Използвани материали
http://www.ignitesocialmedia.com/facebook-marketing/20-ways-increase-facebook-page-visibility-rank-news-feed/
Отзиви