Как малките маркетингови екипи могат да постигнат големи победи?
Въпреки това, независимо дали сте фокусирани върху изграждането на работеща контент стратегия, създаването и разпространението на съдържание, или в измерването на показателите на съдържанието, което създавате, един-единствен човек може успешно да използва контент маркетингови стратегии ако се придържа към нашите три основни съвета.
1. Поставете си очаквания.
В края на краищата, контент маркетингът е дългосрочна стратегия. Въпреки че понякога може да доведе до ранно популяризиране на марката и да ангажира бързо аудитория, обикновено не се наблюдават краткосрочни резултати, или ясно измерима възвръщаемост, каквито са очакванията, когато използваме рекламна кампания от типа pay-per-click, или email маркетинг.
За малки организации, които имат ограничена аудитория и слаба разпознаваемост, контент маркетингът ще започне да дава резултати между 6-ят и 18-ят месец. Печелившата стратегия за такъв тип екипи е да мислят с няколко месеца напред и да си задават реалистични очаквания. Започнете с оценяването на сегашното ви съдържание, за да можете да извършите сравнителен анализ за целите на вашия бизнес. За да съберете важна информация за вашия сайт, мобилните и социалните ви канали, използвайте Google Analytics, Simply Measured, Mixpanel, или някоя друга платформа за анализ.
Използвайте и други полезни инструменти, като Ahrefs, Moz, and SEMrush, за да можете да следите ранкингът на ключовите ви думи, SEO, както и данните от видимостта на сайта ви при търсене. Също така, за да сравните ефективността на вашите имейл кампании, обърнете внимание и на данните идващи от вашите имейл провайдъри и от системите за маркетингoва автоматизация, като Marketo, MailChimp, VerticalResponse.
След като сте оценили дейността на маркетинговите ви канали, съберете показателите в електронна таблица. Показателите могат да бъдат следните:
- Уеб трафик, време прекарано на сайта, bounce rate, уникални посетители, завърнали се посетители и др.
- Трафик от социалните мрежи, споделяния, коментари и др.
- Растеж на имейл аудиторията, open rate и bounce rate от имейл кампанията, CTA (Call to action) кликванията и др.
- Ранк на ключовите думи, органичен трафик и др.
Ако вашият екип не е инвестирал в софтуер за маркетинг, анализ, или имейл, ще се наложи сами да извлечете тези показатели ръчно, като събирате информация директно от социалните мрежи, блогове и т.н.
2. Възползвайте се от външни ресурси.
Реалностите, когато работите с малък екип са, че имате много работа за вършене и разполагате със сравнително малко време, за да я свършите. Всичко това, в комбинация с високите очаквания и нуждата да се поддържа високо качество на съдържанието, са предпоставки за една стресирана работна обстановка.
За да може един малък екип да постигне големи победи, той трябва да остане фокусиран върху основната си контент стратегия и да експериментира с външни ресурси, като фрийлансъри и агенции. Ключът е да намерите подходящите хора, които да помогнат на екипа ви да се развие.
Когато намерите подходящ фрийлансър, или агенция постарайте се да ги настроите за успех:
- осигурете ясни очаквания за ефективност.
- осигурете на сътрудниците си ясна насока относно целите ви и стилът на бранда.
- организирайте маркетинговите си програми, за да избегнете объркване.
- концентрирайте се върху изграждането на прозрачна комуникация.
Външните сътрудници могат да направят един малък екип по-ефективен, помагайки със своя опит и предоставяйки гъвкави и свежи идеи, които могат да бъдат използвани за подобряването на работния процес. Тук истинското предизвикателство е да успеем да изградим един надежден и дългосрочен екип и всичко това да стане на една разумна цена.
Малките екипи трябва се стремят към изграждането на повтарящи се ангажименти с външни специалисти и ресурси, за да:
- могат да предоставят ефикасно съдържание, докато в същото време поддържат високи стандарти.
- бъдат по-гъвкави откъм съдържание.
- избегнат скъпоструващи обучения на нови сътрудници и съответните обучителени периоди.
- намалят от разходите си за човешки ресурси.
Най-общо казано, фрийлансърите и агенциите могат да бъдат вашето тайно оръжие за постигане на високи резултати и ако се управляват ефективно, те дори могат да бъдат по-евтин вариант, отколкото назначаването на кадри.
3. Не се отклонявайте от курса.
Тъй като контент маркетингът е маратонска стратегия, ключът към постигането на добри резултати е постоянното експериментиране с нови контент кампании. Също така се концентрирайте върху комплексното изграждане и визията на вашата марката и се старайте постоянно да увеличавате аудиторията си.
За да поддържате курса, поставяйте крайни срокове и създайте редакторски календар, който да поддържа екипа ви винаги активен. Изисквайте да се публикува статия всяка седмица, или ежедневно да се качват постове в социалните мрежи. Ключът е да си поставяте цели, които ежедневно да се изпълняват.
След това, планирайте стратегия, или списък, за разпространение на вашето съдържание, за да се уверите, че обръщате внимание на неговото популяризиране всеки път, когато го публикувате някъде.
Въпреки че разпространението на съдържание може да изглежда като лесна задача, има няколко тактики, които трябва да имате предвид, които ще направят процесът по-ефективен:
- Споделяйте съдържание във Facebook, Linkedin, Twitter, и Pinterest.
- Започнете дискусии в Reddit, Inbound, GrowthHackers, и Quora.
- Тагвайте и споменавайте всички организации, или служители в съдържанието на вашите материали.
- Споделяйте в сходни групи в LinkedIn.
Всеки един от вашите маркетингови канали има своя собствена аудитория, която има специфични за нея интереси. Тези канали също така притежават и различни променливи функции и форматни характеристики, както и редица други специфични фактори, които могат да окажат ефект върху вашата стратегия.
Използвани материали
https://www.marketingprofs.com/articles/2017/31934/how-small-marketing-teams-can-achieve-big-content-wins
Отзиви